nyt on lopullinen työhakemus valmis...vai onko?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Moona

Vieras
Haen avoinna olevaa laitosapulaisen paikkaa ********.

Näin ilmoituksenne laitosapulaisen tehtävästä työvoimatoimiston sivuilla ja kiinnostuin heti.

Olen toiminut laitoshuoltajana hieman yli 2 vuotta****** lastenklinkalla.
Suoritin siellä 40 opintotuntia kestävän laitoshuoltajan peruskurssin.
Olen toiminut myös eri päiväkodeissa päiväkotiavustajana ja ollut lasten iltäpäiväkerhon ohjaajana.
Olen suorittanut ammattikoulussa 2-vuotisen ruokapalvelujen perustutkinnon.


Olen 29-vuotias, naimisissa ja minulla on 4- ja 8-vuotiaat lapset.
Tällä hetkellä olen työttämänä työnhakijana,sitä ennen olin kotiäitinä 6 vuotta.
Kotiäitinä olo on ollut opettavaista ja antoisaa,mutta nyt olen valmis palaamaan työelämään.
Tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja olen yhteistyökykyinen ja ahkera.

Toivon, että voin tulla kertomaan itsestäni lisää mahdollisimman pian. Odotan innolla yhteydenottoanne!

Ystävällisin terveisin,

Moona



Mut pitäiskö tuota järjestystä muuttaa,kun ensin valmistuin,sit olin päiväkodeissa ja sit vasta lasitoshuoltajana ja sit kotiäitinä ja nyt työtön?
 
Olen toiminut laitoshuoltajana hieman yli 2 vuotta****** lastenklinkalla ja suoritin siellä 40 opintotuntia kestävän laitoshuoltajan peruskurssin.
Olen toiminut myös eri päiväkodeissa päiväkotiavustajana ja ollut lasten ...


Mä yhdistäisin nuo kaksi lausetta, ei ole niin töksähtelevän kuuloista.
 
vai pitäskö ne olla näin päin...

Haen avoinna olevaa laitosapulaisen paikkaa ********.

Näin ilmoituksenne laitosapulaisen tehtävästä työvoimatoimiston sivuilla ja kiinnostuin heti.

Olen 29-vuotias, naimisissa ja minulla on 4- ja 8-vuotiaat lapset.
Tällä hetkellä olen työttämänä työnhakijana,sitä ennen olin kotiäitinä 6 vuotta.
Kotiäitinä olo on ollut opettavaista ja antoisaa,mutta nyt olen valmis palaamaan työelämään.
Tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja olen yhteistyökykyinen ja ahkera.

Olen toiminut laitoshuoltajana hieman yli 2 vuotta****** lastenklinkalla.
Suoritin siellä 40 opintotuntia kestävän laitoshuoltajan peruskurssin.
Olen toiminut myös eri päiväkodeissa päiväkotiavustajana ja ollut lasten iltäpäiväkerhon ohjaajana.
Olen suorittanut ammattikoulussa 2-vuotisen ruokapalvelujen perustutkinnon.


Ja sit vaan laitan kopiot työ/koulutodistuksista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras kommentoi:
Olen toiminut laitoshuoltajana hieman yli 2 vuotta****** lastenklinkalla ja suoritin siellä 40 opintotuntia kestävän laitoshuoltajan peruskurssin.
Olen toiminut myös eri päiväkodeissa päiväkotiavustajana ja ollut lasten ...


Mä yhdistäisin nuo kaksi lausetta, ei ole niin töksähtelevän kuuloista.

kiitos,niinpä teenkin :)
 
Tässä miten mä toimisin: ensin työkokemus, se kiinnostaa eniten työnantajaa. En mainostaisi nyt, että olet työtön - tällaiset asiat voi keskustella läpi haastattelutilanteessa ja lasten lukumäärä saati ikä ei kuulu hakemustekstiin, ne voi laittaa CV:hen, mikäli haluaa. Vaikuttavatko he oleellisesti työhösi - eli oletko paljon poissa töistä... Nämäkin asiat keskustellaan, jahka siihen vaiheeseen päästään. Liitä mukaan pirteä ja asiallinen värillinen kasvokuva itsestäsi ja käytä hieman omaperäistä (muttei tietenkään liian poikkeavaa) layoutia esim. eri fonttikokoja. Jäsennä hakemus eli otsikoi eri kappaleet. Loppuun vaikka, että kekskustelisit mielelläsi tarkemmin tehtävästä kasvotusten tms.
 
Tässä miten mä toimisin: ensin työkokemus, se kiinnostaa eniten työnantajaa. En mainostaisi nyt, että olet työtön - tällaiset asiat voi keskustella läpi haastattelutilanteessa ja lasten lukumäärä saati ikä ei kuulu hakemustekstiin, ne voi laittaa CV:hen, mikäli haluaa. Vaikuttavatko he oleellisesti työhösi - eli oletko paljon poissa töistä... Nämäkin asiat keskustellaan, jahka siihen vaiheeseen päästään. Liitä mukaan pirteä ja asiallinen värillinen kasvokuva itsestäsi ja käytä hieman omaperäistä (muttei tietenkään liian poikkeavaa) layoutia esim. eri fonttikokoja. Jäsennä hakemus eli otsikoi eri kappaleet. Loppuun vaikka, että kekskustelisit mielelläsi tarkemmin tehtävästä kasvotusten tms.
 
Älä kikkaile fonttien koolla, se ei näytä asialliselta. Mä välttäisin ruton lailla myös tuota tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa -kliseetä, koska se on niin puhkikulunut ja ympäripyöreä. Sitäpaitsi siitä voi tulla mieleen, että sä tulet mielestäsi toimeen, mutta kokevatko muut samoin sua kohtaan... Laita vaikka jotenkin niin, että sosiaaliset taitosi ovat hyvät ja koet uusiin työyhteisöihin sopeutumisen helpoksi. Yhteistyökykyinen ja ahkera on myös vähän turhan vakiokamaa, olisko joustavuus ja innokkuus uuden oppimiseen parempia avuja? Korosta vielä vähän innokkuuttasi ja motivaatiotasi palata taas työelämään niin hyvä tulee:)
 

Yhteistyössä