T
tuleva yh
Vieras
Eli ollaan avomieheni kanssa lähes kolme vuotta seurusteltu, kaksi lasta, suhteemme on koko ajan ollut yhtä alamäkeä. Ollaan tiedetty jo pitkän aikaa eron olevan edessä... En rupea tässä erittelemään eron syitä. Olen etsiskelly lähes vuoden verran vuokra-asuntoa itselleni ja lapsille. Kotihoidontuella olen, joten rahatilanne aika heikko. No nyt on minulle tarjottu asuntoa, josta todella tykkäisin, alue on mukavaa, ja asunto siisti... Asunto on minulle varattu. Olen hakenut kaupungilta takuuvuokraan avustusta, en sitten tiedä saankohan. Vuokrasopimusta ei ennen kirjoiteta, kun on takuuvuokra maksettu. Lisäksi tarvitsisin itselleni sängyn, pyykinpesukoneen yms. Nykyisessä asunnossamme ei meillä ole sisällä takuuvuokraa, eli en siis saa semmoisia rahoja mistään tähän hätään. Nyt olen miehelle puhellut että muutetaan pois, että olen löytänyt asunnon. Molemmat ollaan tiedetty tämän olevan edessä, mutta tuntuu nyt vain niin epätodelliselta. Mies ei haluaisi että muutamme pois, ja puhuu sitä päivittäin. Johon vastailen sitten vain, että kai molemmat ansaitsevat mahdollisuuden olla onnellisia. Nyt tässä sitten tulikin mieleen, että mitäs jos en saakkaan sitä takuuvuokraa kaupungilta, niin sitten täytyykin luikkia häntä koipien välissä takaisin anelemaan...