Nyt on pakko jo purkautua, taputtelua työpaikalla pepulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoitaja

Vieras
Toiseen ketjuun liittyen.

Olen nuori, kaunis ja hoikka hoitajanainen. Olen vastavalmistunut, ikää 24.
Minulla on aviomies ja lapsi, olen vasta palannut työelämään (tyttö 1 vuotta 8 kk)
Olen sijaistanut kuntoutuksen puolella ja nyt vanhainkodissa.

Tässä vanhainkodissa minua oikein vaanii vanha papparainen.
Hän on kulkeva ihminen ja päivät pitkät kulkee perässäni koettaen taputella minua pepulle.
Minua inhottaa jo niin paljon, että tekisi mieli läimäyttää pitkin korvia.

Hän käkättelee itsekseen, tulee ahtaalla käytävällä/ovensuulla niin ettei voi väistää ja taputtelee minua takamukselle.
Hän jahtaa minua, olen huomannut sen. Hän tuijottaa minua syödessään ahneesti, tuijottaa istuessaan, olen kieltäynyt hoitamasta häntä, minua inhottaa mennä työpaikalleni.
Hän on kuvottava.
Vanha himokas papparainen taputtelemassa, voi luoja kuinka kuvottavaa.

Vaikka kuinka kiellän ja käsken lopettamaan, hän vain käkättää ja sanoo että kyllä hän saa taputella.

Hän odottaa tilanteita joissa minulla on toinen vanhus käsipuolessani enkä pysty edes huitaisemaan hänen kättään pois, vaan tuen toista vanhusta enkä uskalla huitaista taputtelevaa kättä. Ja hän oikein odottaa ovensuissa, vessan ovella, toisten huoneitten ovilla minua. Ahtaissa käytävissä joissa on liinavaatekärrejä, hän jää siihen eteen käkättelemään ja tuijottamaan ja odottamaan.

Voi jumalauta kun tämä olisi ulkona vanhainkodissa, läimäyttäisin korville että soisi ja sitten haukkuisin ja kiroaisin maanrakoon.

Mutta nyt, nielen kaiken.
Ammattini takia nielen kaiken. Taputtelun ja naureskelun päälle.
Nielen sen, että työpaikallani minua ahdistellaan seksuaalisesti.

Tämä on se unelma-ammatti mihin valmistun.
Mieheni ei tiedä tästä mitään, enkä uskalla kertoa hänelle.
Työkaverit kuittaavat, että tämä potilas on nyt vain nuorten tyttöjen taputtelija.

Tekee mieli haistattaa pitkät paskat ja painua sellaiseen ammattiin missä minun ruumiini on minun omani, eikä siihen ole kenelläkään oikeus tarttua alistavasti ja vastoin tahtoani.

Eikö tolle tosiaan voi tehdä mitään? :o

Mulla kävi elämäni ekassa työpaikassa niin,että vanhempi miespuolinen työkaveri jatkuvasti tytötteli mua,ja ohi kulkiessaan lämäisi takapuolelle ja usein puhui no,sanotaanko "omituisia".Mä sitten otin pomon kanssa asian puheeks ja sanoin,että mua ihan hiukan häiritsee se käytös ja kerroin myös,et olin miehelle asiasta sanonut ja pyytänyt ihan asiallisesti lopettamaan.Mun sana vaan ei tehonnut ja viikko mun ja pomon välisen keskustelun jälkeen tämä mies sai potkut.Asiaan tosin silloin "ehkä" vaikutti myös se,että mun oma isä soitti vielä mun pomolle ja sanoi,et hän ei tule sietämään tämmöistä kohtelua tyttärensä kohdalla.Olin siis itse sillon 18-vuotias.Sen jälkeen olen tehnyt hyvinkin selväksi ulkopuolisille miehille missä se raja kulkee.

Toivottavasti saisit kuitenkin oman asiasi ratkeamaan jotenkin.Alkaa muuten ahdistaa se töihinmeno liikaa ja sit kaikki kaatuu päälle.Ja hei,puhu miehellesi asiasta.Se ainakin helpottaa kun saat luotettavalle ihmiselle purkaa tuntojasi. :hug:

Onko potilas dementikko? Jos ei, niin räjähdä kerran kunnolla, karjase oikein kunnolla että jättää sut rauhaan. Voin sanoa ihan omasta kokemuksesta että se auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Shokeerattu Letkajenkka:
Eikö tolle tosiaan voi tehdä mitään? :o

Mulla kävi elämäni ekassa työpaikassa niin,että vanhempi miespuolinen työkaveri jatkuvasti tytötteli mua,ja ohi kulkiessaan lämäisi takapuolelle ja usein puhui no,sanotaanko "omituisia".Mä sitten otin pomon kanssa asian puheeks ja sanoin,että mua ihan hiukan häiritsee se käytös ja kerroin myös,et olin miehelle asiasta sanonut ja pyytänyt ihan asiallisesti lopettamaan.Mun sana vaan ei tehonnut ja viikko mun ja pomon välisen keskustelun jälkeen tämä mies sai potkut.Asiaan tosin silloin "ehkä" vaikutti myös se,että mun oma isä soitti vielä mun pomolle ja sanoi,et hän ei tule sietämään tämmöistä kohtelua tyttärensä kohdalla.Olin siis itse sillon 18-vuotias.Sen jälkeen olen tehnyt hyvinkin selväksi ulkopuolisille miehille missä se raja kulkee.

Toivottavasti saisit kuitenkin oman asiasi ratkeamaan jotenkin.Alkaa muuten ahdistaa se töihinmeno liikaa ja sit kaikki kaatuu päälle.Ja hei,puhu miehellesi asiasta.Se ainakin helpottaa kun saat luotettavalle ihmiselle purkaa tuntojasi. :hug:

Mun mies suuttuisi niin että oksat pois :(
Hän haluaisi että jään kotiin sieltä paikasta ja me tarvitaan minunkin osallisuutta rahallisesti. Minulla kestää sijaisuutta vielä kaksi kuukautta.

Oli sinulla hurja juttu :( Onneksi kävi noin, nuorelle naiselle voi olla kova pala kokea seksuaalista ahdistelua työpaikalla.
Tulee vaan mieleen, että soitanko minäkin isälle, mutta isi saattaisi suuttua niin että tulisi lankoja pitkin osastonhoitajalle ja laukoisi suorat sanat :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Eikö tällainen kuulu joidenkin muistisairauksien oireisiin ja ole osa dementiaa?

Kyllä se on varsin valikoiva dementia, osaa varsin hyvin erotella vanhat työntekijät ja uusi nuori sijainen.

Kyllähän nyt dementikkokin erottaa, onko nainen 20 vai 50 vuotias. Mutta olipa dementiaa virallisesti tai ei, voi ihan yleisen vanhuuden höperyyden takiakin käytös olla asiatonta.

Tietenkään sitä taputtelua ei tarvitse sietää, hoitajana ei ole asiallista haistattaa niitä paskoja mutta varsin tiukasti voi asian toiselle ilmaista, että hänen käytöksensä ei ole soveliasta ja jos se ei lopu puheesta ja väistelyistä huolimatta, niin sitten sinne voi nakittaa jonkun hoitajan jonka peppu potilasta ei kiinnosta, mikäli ongelma niin paha on että mies ei millään aisoissa pysy.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Onko potilas dementikko? Jos ei, niin räjähdä kerran kunnolla, karjase oikein kunnolla että jättää sut rauhaan. Voin sanoa ihan omasta kokemuksesta että se auttaa.

Hänellä on dementia, kuten kaikilla potilailla.
Mutta, hän osaa oikein hyvin erottaa toiset hoitajat minusta. Ns vanhoja hoitajia, vaikka siellä on nuoriakin, noin 28- ylöspäin, hän ei taputtele heitä. Pelkästään minua.
Olen sanonut tosi tiukastikin, että en pidä tästä ja ei saa taputella, koska olen täällä töissä. Hän vain naureskelee että kyllä hänellä on oikeus taputella.

Hän haluaisi että jään kotiin sieltä paikasta ja me tarvitaan minunkin osallisuutta rahallisesti. Minulla kestää sijaisuutta vielä kaksi kuukautta.

Oli sinulla hurja juttu :( Onneksi kävi noin, nuorelle naiselle voi olla kova pala kokea seksuaalista ahdistelua työpaikalla.
Tulee vaan mieleen, että soitanko minäkin isälle, mutta isi saattaisi suuttua niin että tulisi lankoja pitkin osastonhoitajalle ja laukoisi suorat sanat :D

Eikös se ole niin,et isille saa aina soittaa ja sitten isi tulee hoitamaan asioita kuntoon. :D Ei kun tosissaan.Avaa suusi asiassa siellä töissä edes ihan kunnolla.Tai sitten otat sen "riskin",että todella karjaiset sille äijälle seuraavalla kerralla ihan kunnolla,että nyt saatana loppu toi peli.Älä pilaa sitä sun omaa unelmatyötä noin kurjalla kokemuksella. :hug: Ja tsemppiä kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Eikö tällainen kuulu joidenkin muistisairauksien oireisiin ja ole osa dementiaa?

Kyllä se on varsin valikoiva dementia, osaa varsin hyvin erotella vanhat työntekijät ja uusi nuori sijainen.

Kyllähän nyt dementikkokin erottaa, onko nainen 20 vai 50 vuotias. Mutta olipa dementiaa virallisesti tai ei, voi ihan yleisen vanhuuden höperyyden takiakin käytös olla asiatonta.

Tietenkään sitä taputtelua ei tarvitse sietää, hoitajana ei ole asiallista haistattaa niitä paskoja mutta varsin tiukasti voi asian toiselle ilmaista, että hänen käytöksensä ei ole soveliasta ja jos se ei lopu puheesta ja väistelyistä huolimatta, niin sitten sinne voi nakittaa jonkun hoitajan jonka peppu potilasta ei kiinnosta, mikäli ongelma niin paha on että mies ei millään aisoissa pysy.

Minä olen ollut asiallinen, mutta ei se kauheasti enää auta :(
Hän seuraa minua ja oikein vaanii, odottelee minua. Hänelle on tullut jonkinlainen pakkomiellekin, se on kiihtynyt parina viime päivänä.

Minulle alkaa tulla sisäisiä raivonpuuskia kun vain näenkin hänet odottamassa ja käkättelemässä itsekseen. Hän tuijottaa peppuani, ja odottaa käsi ojossa että tule lähelle. Joskus kerkeän väistämään, joskus en.
Yleensä kiellän ja sanon että tämä ei ole kivaa, nyt on loputtava, olen hoitaja ja olen hoitamassa täällä eikä minua saa taputella. Hän ei usko.
Ei usko, ja kohta tekee mieleni ravistella häntä rinnuksista ja sylkeä naamaan!!! Olen niin täynnä sitä koskettelua!!!!
MINÄ HALUAN ETTÄ SE LOPPUU!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Shokeerattu Letkajenkka:

Eikös se ole niin,et isille saa aina soittaa ja sitten isi tulee hoitamaan asioita kuntoon. :D Ei kun tosissaan.Avaa suusi asiassa siellä töissä edes ihan kunnolla.Tai sitten otat sen "riskin",että todella karjaiset sille äijälle seuraavalla kerralla ihan kunnolla,että nyt saatana loppu toi peli.Älä pilaa sitä sun omaa unelmatyötä noin kurjalla kokemuksella. :hug: Ja tsemppiä kovasti.

Kiitos.
Kyllä minä kohta ratkean ja karjun kunnolla, olen jo äärirajoilla.
Minulle ei ole koskaan käynyt näin, ja tämä on niin ahdistavaa että en pysty kotona rentoutumaan ollenkaan.
Mielessä vaan pyörii se mies, ja ne silmät jotka tuijottaa ahneesti minua.
Se on jotain kamalaa.. :(

Tosi ikävää tuollainen :(
Eikä tuollaista tartteisi kenenkään sietää.

That being said...

Myös sinulla tuntuu olevan jotenkin, miten sen sanoisi, erikoinen suhtautuminen asiaan.
Reaktiosi joskin on oikeutettu mutta aika voimakas.?

Jos muut työkaverit pystyyvät sellaisen käytöksen kuittaamaan jollakin tavalla niin miksi sinä et? tuskin olet ensimmäinen jota taputellaan ?

Olet tietysti vastavalmistunut etkä ehkä samanlaisella ammatillisella viileydellä pysty asiaan suhtautumaan kuten toiset?

Voisko auttaa jos, olisit täysin välinpitämätön olisit, kuin et huomaiskaan ja yrittäsit välttää tilanteita missä tämä pappa pääsee läpyttelemään ja jos läpyttelee oot, kun ei ois tapahtunut mitään ja lähdet pois. Sanot pomolle, että joku muu voisi tätä pappaa hoitaa, kun sua kohtaan käyttäytyy tolleen. Uskon että se sun voimakas reaktio on just sitä mannaa ja hupia sille papalle...

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:

That being said...

Myös sinulla tuntuu olevan jotenkin, miten sen sanoisi, erikoinen suhtautuminen asiaan.

Jos muut työkaverit pystyyvät sellaisen käytöksen kuittaamaan jollakin tavalla niin miksi sinä et? tuskin olet ensimmäinen jota taputellaan ?

Olet tietysti vastavalmistunut etkä ehkä samanlaisella ammatillisella viileydellä pysty asiaan suhtautumaan kuten toiset?

Anteeksi?
Onko minulla mennyt nyt jotain ohitse?

Eli, minun pitäisi siis lähihoitajana olla valmis hyväksymään se, että minua ahdistellaan töissä?

Luitko ollenkaan viestini joissa kerroin että tämä kohdistuu minuun?

Mikä velvollisuus hoitajalla on hyväksyä ahdistelu työpaikalla?
Mielestäsikö minun pitäisi tämä hyväksyä?

Perusteluja kiitos.

et murise vastaan. Alkeellisella ilmeellä grrrr kerrot dementikolle että häivy. Muuten teen sinusta ilmoituksen. Taidat nauttia tilanteesta ja mies käyttää sitä hyväksi..:) Joten tiukka ilme ja katso tuimasti silmiin kun sanot ei. Koiran koulutusta. Tarkoita mitä sanot. Muuten papparainen illakoituu dementia tai ei. Nuoruuden kujeet he muistavat.

That being said...

Anteeksi?

Eli, minun pitäisi siis lähihoitajana olla valmis hyväksymään se, että minua ahdistellaan töissä?

Perusteluja kiitos.

Ap, ei kannata välittää tämä timo ta mikkosen kommenteista, koska
Jaska on *aska!

Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
et murise vastaan. Alkeellisella ilmeellä grrrr kerrot dementikolle että häivy. Muuten teen sinusta ilmoituksen. Taidat nauttia tilanteesta ja mies käyttää sitä hyväksi..:) .

Voi herranjumala.
Mitä sinä just suustasi päästit??
Minä stressaan kotonani tähän aikaan huomista aamuvuoroa, kun kaikki muut nukkuu!!

Jos sinä olet hoitaja, niin mieti tätä.
Sinunlaisten hoitajien, jotka hyväksyy tämän, tai laittaa toisen hoitajan syyksi ahdistelun, niin minunlaiset hoitajat valvovat yönsä ja pelkäävät mennä töihin!
En minä voi läimäyttää papparaista tai huutaa niin että seinät raikuu!
Jos tässä maassa kaikki aina laitetaan hyväksikäytetyn/uhrin syyksi, niin ei mikään ihme että raiskaajien tuomiot ovat niin naurettavat ja pedofiilit pääsee kuin koira veräjästä!

Taputa ite sitä ukkoo kunnolla perseelle ja kuiskaa korvaan "haista paska vanha hinttari!!"
Niin mä tekisin. Ja kerro ihmeessä asiasta omalle miehellesi, helpottaa sun oloa ihan varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja p:

That being said...

Anteeksi?

Perusteluja kiitos.

Ap, ei kannata välittää tämä timo ta mikkosen kommenteista, koska
Jaska on *aska!

Hyvä kun kerroit.
Toivottavasti Jaska joskus kerrot miksi ajattelet kuin ajattelet.

Yhteistyössä