Nyt on sitten loma pilalla!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiukkapipoinen ämmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä koirien hoitamattomuus tai karkuun päästäminen auttaa, siinä laiminlyödään eläinten hyvinvointia eikä se koiraparkojen vika missään tapauksessa ole, jos omistajansa on täys p*ska. Älä vahingoita koiria, vaan vie mieluummin sinne hoitolaan ja sano, että laskuttavat koirien omistajalta. Sit vaan ilmoitat mistä hoitolasta koirat löytyy ja että saavat varmasti hyvän hoidon. Talkoisiin voi miehesi päiväksi-pariksi mennä jos niin haluaa, mutta ei pitemmäksi aikaa. Appiukon synttäreille voit leipoa jotain pientä (esim. pari suolaista piirasta tms), tökkäät ne siskon käteen ja sanot, että teit osuutesi, he hoitakoon loput itse.

[QUOTE="vieras";28690665]Ei ole mitenkään itsestään selvää että useampaa koiraa saa lyhyellä varoitusajalla heinäkuussa mihinkään hoitolaan lykättyä.[/QUOTE]

taitaa olla aika harvassa hoitolassa tilaa heinäkuussa...

Ilmoita selkeästi, että toimitat koirat paikalliseen löytöeläinkotiin jos ne teille luvatta toimitetaan. Talkoot jättäisin noin pirullisen eukon tontilla väliin (paitsi jos hänen miehensä on mukava ja häntä haluatte auttaa). Jokainen 70 v jonka tunnen osaa kyllä itsekin järjestää pirskeensä. Jos hän apua tarvitsee ja sitä haluatte antaa, niin sopikaa siitä suoraan appiukon kanssa.

Mä kuulun kanssa niihin ihmisiin, jotka ei osaa sanoa ei. Täällä oon koko illan harjoitellut ko sanaa. Tapaan huomenna erään kaverini, joka onnistuu puhumaan mut aina ympäri kaikkeen: lastenhoitoa, siivousapua, koko perheen ruokkimista jne. Jne. Mulla on pienet lapset, enkä millään nyt jaksa lisää hommia. Toivottavasti nyt onnistun ein sanomisessa - välit kyllä taitaa mennä, mutta ei sen niin väliä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiukkapipoinen ämmä;28690475:
Monta kuukautta odotettu, että koko perhe on lomalla ensi viikon alusta alkaen ja saadaan ottaa rennosti, tehdä, mitä itseämme huvittaa.
Miehen siskopuoli vain päätti järjestää meille ohjelmaa lomaksi: heidän kaksi koiraansa tulee meille maanantaina viikoksi hoitoon, koska hänen miehensä ei lähde lomareissulle, mikäli koirat lähtevät mukaan. Yritimme kieltäytyä kohteliaasti ja vähemmän kohteliaasti, mutta kyseessä on heidän parisuhteensa ja koirat tulevat meille, olimme mitä mieltä tahansa.

Seuraavalle lomaviikolle samainen ihminen on järjestänyt meille jälleen ohjelmaa: osallistumme heidän kesämökkinsä remonttiin ja pihatalkoisiin, kun kuuli, että olemme siihen aikaan samalla paikkakunnalla, jossa heidän mökkinsä sijaitsee.

Viimeiselle lomaviikolle on myös järjestetty ohjelmaa: appiukkoni täyttää 70 vuotta, leivonta ja juhlien järjestely on nyt delegoitu minun ja mieheni vastuulle.

IHANA, IHANA LOMA!!!!!!

anteeksi nyt mutta jos SÄ/TE ETTE osaa pitää kiinni omista rajoistanne,niin et voi syyttää siitä ketään muuta ku itteäs! jos ottaa kynnysmaton osan niin sen kyllä tulee saamaan!

Jos sinulla on ollut aina tapana "kieltäytyä kohteliaasti" ja sitten kuitenkin tehdä niin kuin pyydetään, niin tottakai ne odottavat että meno jatkuu samanlaisena sinun taholtasi. Täytyy vaan sanoa ei ja sitten myös TOTEUTTAA se ei. Ja vara-avain jonnekin muualle. Ja puolen vuoden kuluttua meno on jo ihan toisenlaista, kun ne tietää että ei tarkoittaa oikeasti ei.

Kun koiria ollaan tuomassa, niin nappaa eteisestä matkalaukku ja raahaa sitä autolle. Iloisesti huikkaat, että juu, reissuun tässä ollaan lähdössä, siksihän sanoit ettei hoitaminen sovi. Kannattaa joko opetella kieltäytymään jämäkästi tai keksimään hyviä valkoisia valheita. Nössöilyllä joutuu vain hyväksikäytetyksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiukkapipoinen ämmä;28690475:
Monta kuukautta odotettu, että koko perhe on lomalla ensi viikon alusta alkaen ja saadaan ottaa rennosti, tehdä, mitä itseämme huvittaa.
Miehen siskopuoli vain päätti järjestää meille ohjelmaa lomaksi: heidän kaksi koiraansa tulee meille maanantaina viikoksi hoitoon, koska hänen miehensä ei lähde lomareissulle, mikäli koirat lähtevät mukaan. Yritimme kieltäytyä kohteliaasti ja vähemmän kohteliaasti, mutta kyseessä on heidän parisuhteensa ja koirat tulevat meille, olimme mitä mieltä tahansa.

Seuraavalle lomaviikolle samainen ihminen on järjestänyt meille jälleen ohjelmaa: osallistumme heidän kesämökkinsä remonttiin ja pihatalkoisiin, kun kuuli, että olemme siihen aikaan samalla paikkakunnalla, jossa heidän mökkinsä sijaitsee.

Viimeiselle lomaviikolle on myös järjestetty ohjelmaa: appiukkoni täyttää 70 vuotta, leivonta ja juhlien järjestely on nyt delegoitu minun ja mieheni vastuulle.

IHANA, IHANA LOMA!!!!!!

tosiaan ja kysessä on siis miehen siskopuoli, joka yrittää pomputtaa teitä.
Tässä asiassa pidätte päänne! Lähtekää vaikka sunnuntaina jonnekkin ja palaatte vasta maanantai iltana. Koiria ette ota!
Mua ärsyttää tuommoiset ihmiset, jotka päättävät tekemiset toisten puolesta!

Voit kyllä katsoa peiliin, itsehän lomasi pilaat jos moiseen suostut.

Lähetä vaikka tekstari, että koirat eivät tule teille ja pyydä toimittamaan vara-avaimenne takaisin.

Teitähän selkeästi pidetäänkin kynnysmattoina ja myös käyttäydytte niin. Joten olisikohan aika osoittaa jämäkästi, että teitä ei voi pompottaa miten sattuu. Itse suuttuisin, jos joku minulle väkisin työntäisi koiriansa kielloista huolimatta enkä TAATUSTI ottaisi koiria hoitoon.

Kaiken lisäksi koirat ovat usein levottomia vieraassa paikassa, ne täytyy käyttää lenkillä, aamulla herätä käyttämään ne ulkona, sama illalla, ei voi olla pitkää aikaa poissa kotoa.. Rakastan koiria, meilläkin on niitä useampi, mutten ikimaailmassa ottaisi omalla lomallani toisten koiria hoitoon.

[QUOTE="vieras";28690665]Ei ole mitenkään itsestään selvää että useampaa koiraa saa lyhyellä varoitusajalla heinäkuussa mihinkään hoitolaan lykättyä.[/QUOTE]Ei aloittajan ongelma.

• Tykkää
Reactions: Pinki
No mitä hittoa, ette mee ja koirat ei pääse taloon. Jos ne kiikuttaa teille niin viet löytöeläinkotiin ja kerrot kuka ne piskit omistaa.

Enintään ikäihmisen synttäreihin voisin osallistua, antaa työpanokseni omilla ehdoillani mutta siihen jäisi.

Ai niin ja jos on vaikea sanoa ei niin laita tekstari. "Älä tuo koiria hoitoon, emme hoida niitä." ei mitään muuta. Ja et vastaa vaikka soittaisi tai tekstaisi jotain. Mykkäkoulu lomanne yli niin saatte olla rauhassa. Ja tuollaiselta päällepäsmäriltä ottaisin kyllä vara-avaimen takaisin kipinkapin...

Laittakaa nyt hyvä ihminen tekstari vaikka, että "emme ota koiria hoitoon. Älä tuo niitä meille" jos ei ääneen sanottu sana mene perille. Ja toinen tekstari, "palauta vara-avaimemme, tarvitsemme sitä itse".

Yhteistyössä