Nyt oon ilkee anopille:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Se vihjailee mulle aina painosta ja miten syötän lapsenikin ylipainoisiksi. Itse olen kyllä ylipainoinen, mutta lapset normaalipainoisia ja yhtä joudun käyttämään neuvolassa tarkkailussa, kun paino ei nouse tarpeeksi.

No käytiin viikonloppuna anoppilassa ja hän hehkutti miten on aloittanut karppaamisen ja nyt lähtee kilot. Toi meille pöytään ruokaa ja sanoi siinä olevan vain karppausruokaa ja hän itse on syönyt tätä. No siinä oli sitten tehty suhtkoht tuhtia makaroonispagetti"salaattia" kananmunalla ja lihalla. Kananmunia oli erimuodoissa ja vain vaaleita leipiä +kaikkeen oli työnnetty hirveesti rasvaa ja juustoja. Koko perheelle oli laittanut vielä isot rasvaiset lihapiirakatkin kun karpatessa ne ei kuulemma ne läskiksi vaan kun karppaa niin ne laihdutta... Yhtään noista lihiksistä ei syöty ja muutenkin aika vähäisesti koska ei ole ihan meidän ruokavaliota tuo mitä oli pöydässä.

En sanonut mitään vaan mietin mistä se keksi nuo karppiruoiksi ja siinä erästä pöydällä ollutta lehteä selatessani löysin jutun karppaamisesta, mutta se oli kirjoitettu vähän hassusti hypäten asiasta toiseen ja anoppi oli varmaan ymmärtänyt ihan väärin mitä saa syödä ja mitä ei. Se oli lisännyt ne kielletytkin listalle ja mietin mitä se on karsinut siitä! Varmaan sen mukaan karsinut pois kurkun, tomaatin, salaatin, porkkanan jne.

Sinne se jäi kotiinsa kera ainakin kuuden ison rasvaisen lihapiirakan, pastaruokien jne. Lihokoon nyt vaikka 20kg...

Heh! Mun anoppi tulkitsee 2-tyypin diabeteksensä ja sen ruokavalion ihan omalla tavallaan; välttelee ainoastaan sokeria. Siis käytännössä todellakin sokeria. Ei ymmärrä hiilihydraattien laadusta mitään. Tuoremehuakin vetää mieleinmäärin, kun "sehän on hedelmästä, ei siinä sokeria ole.."