Nyt purnausta LÄÄKÄREISTÄ!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
siis voi jumankauta, miksi ihminen ottaa ison opintolainan, opiskelee monta vuotta lääkäriksi mutta sitten ei halua hoitaa potilaita? Istuu vaan kädet ristissä pöytänsä takana.
Mulla on nilkka ollut turvonnut ja tulehtunut monta kuukautta, eikä lääkäri saanut muuta aikaiseksi kuin laittaa lähetteen röntgeniin viime vuonna. No kun se EI OLE MURTUNUT!!!!
Mitä tästäkin vielä seuraa, leviääkö tulehdus muualle? Nyt jo kipu säteilee lantioon asti, koska en ole voinut kävellä sillä jalalla kunnolla!

Alkuperäinen kirjoittaja kerropa:
Mitä nilkallesi on tapahtunut? Poissulku mielessä rtg perusteltua...

nilkalle ei ole tapahtunut yhtään mitään, siksi rtg oli turha. Terveydenhoitajat on ihan suoraan sanoneet, ettei siitä mitään selviä, pitäis laittaa lähete alaan perehtyneelle lääkärille.
Ja ultrakin kertoo aika paljon. Kai mun pitää sitten vaatimalla vaatia..

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
Plaa plaa plaa, mene yksityiselle.

tiesitkös et monet terveyskeskuslääkärit tekee sivutyötä yksityisille? et kyl monissa yksityisissä törmäät jatkuvasti tuttuun lääkäriin joka on hoitanut arvauskeskuksen puolella..

Mä käyn kyllä yksityisellä nimenomaan erikoislääkäreillä. Näiden virkatyöpaikka (keskus)sairaala, oman alansa osastolla. Ap voisi vaikka ortopedille tilata ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Plaa plaa plaa, mene yksityiselle.

tiesitkös et monet terveyskeskuslääkärit tekee sivutyötä yksityisille? et kyl monissa yksityisissä törmäät jatkuvasti tuttuun lääkäriin joka on hoitanut arvauskeskuksen puolella..

joo mut se on myös niin että ku pistät rahaa tiskiin ni jo löyty palvelualttiutta.

lääkäreitä valitettavasti on moneen lähtöön niin kuin meitä muitakin ihmisiä. Valitettavasti tyhmiä lääkäreitä julkisella puolella niitä vaan tuntuu kasaantuvan normaalia enemmän.

En itsekkään ymmärrä varsinkaan julkisen puolen toimia yms. omalle lääkärille vaikka menis pää kainalossa ei tahdo päästä.

Mielestäni se on erittäin surkeaa priorisointia, töiden järjestelyä, pyrökratiaa ja eritoten tittelin kipeyttä nykyiset ongelmat julkisella puolella. jos samanlaista pyrökratiaa, haistattelua yms olis yksityispuolella niin ei ois kohta yksityisiä lääkäriasemia ollenkaan, kun asiakkaat äännestäisi jaloillaan.

Meillä vastaavaa kokemusta kaikkien perheenjäsenten ossalta. Eritoten ammattitaidottomasta omalääkäristä.

yhdyn edelliseen kirjoitukseen. Onhan joka työpäikalla kiirettä, säästöjä yms. kaikkeen ei tarvi tyytyä meillä on oikeus vaatia myös julkiselta terveydenhoidolta laatua ja palvelua. He ovat palveluammatissa niin kuin monet muutkin. Heidän tehtävä on palvellla asiakkaita eikä päinvastoin!

Alkuperäinen kirjoittaja totta:
yhdyn edelliseen kirjoitukseen. Onhan joka työpäikalla kiirettä, säästöjä yms. kaikkeen ei tarvi tyytyä meillä on oikeus vaatia myös julkiselta terveydenhoidolta laatua ja palvelua. He ovat palveluammatissa niin kuin monet muutkin. Heidän tehtävä on palvellla asiakkaita eikä päinvastoin!

Lääkärin tehtävä on hoitaa potilaita, ei palvella asiakkaita. Asiakas on se, joka tilaa mä haluun nää ja nää ja nää ja nää ja sit vielä kokovartalomagneetti! Lääkäri on se joka arvioi onko näissä tutkimuksissa järkeä, mitä kannattaa ottaa ja koska. Menkääpä ite lääkikseen ja opiskelkaa niin ei tarvi ruikuttaa, paitsi, aika moni tuntuukin jo tietävän kaiken.... Eli praktiikka pystyyn vaan, arvon mammat. Voisi mennä sormi vähän pikaseen suuhun monella.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Mà arvostan lààkàrin ammattia

Niin minäkin, siks tuo otsikko jo kävi ärsyttämään. Mistään ei osata olla kiitollisia, valivalivali vaan.

niin, eihän huonoja lääkäreitä ole olemassakaan... vaikka sun lapses kuolis vakavan hoitovirheen takia, olisit varmaan tosi kiitollinen? :D

Niin minäkin, siks tuo otsikko jo kävi ärsyttämään. Mistään ei osata olla kiitollisia, valivalivali vaan.

lààkeràità haukutaan aina ihan liikaa.heidàn tyònsà on vaativaa, vastuullista. en ymmàrà miten jaksavat kuunnella siihen pààlle vielà potilaitaan jotka luulevat tietàvànsà kaikesta kaiken

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

niin, eihän huonoja lääkäreitä ole olemassakaan... vaikka sun lapses kuolis vakavan hoitovirheen takia, olisit varmaan tosi kiitollinen? :D

se joka ei tee mitààn tyòtà, ei ikinà erehdy. parempi ettei olisi ollenkaan lààkàreità ettei tulisi virhetià?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miten ihmeessä lapsen kuolema ja tulehtunut nilkka liittyy toisiinsa? Taas vähän liikaa kärjistetään... Ja jos hoitovirheistä puhutaan niin miun kohdalla niitä tehtiin mutta ei niin vakavia että niilä olis ollu suurta merkitystä. Hoitavat lääkärit kuitenkin paransi miun syövän ja siitä olen aina kiitollinen. Ei kävis mielessäkään alkaa heti parjaamaan jos tehdään jotain mokia, ihmisiä ne lääkäritkin on!!

Mä hain apua 2 vakavaan sairauteen.Kummallakaan kerralla en saanut tarvitsemaani apua.Menin työterveyslääkärille ja sain sieltä apua.
Omalääkäri on onneksi vaihtunut vähän aikaa sitten.

menin valtavassa kurkkukivuissa lääkäriin,itse näin selkeät peitteet mutta lääkäri ei nähnyt mitään kuulemma on vain normaalia kovempi flunssa ja kova selkäkipunikin johtui siitä flunssasta...outoa,ei minulla ole koskaan selkä kipeä.
No vastaanottovirkailija kuitenkin pyyti minun käymään labrassa antamassa nielunäytteen koska olin angiinaan taipuvainen,
ja angiinahan se siellä:(
soittivat perään ja oli jonnekin hukanneet mun puh.nro. oli sitten soittaneet minun siskolleni joka en tiedä miten oli kiristänyt ne kertomaan mikä minussa on
ja olivat hälle sitten sanoneet että pikaiseti pitää lääkkeet hakea sillä on jo myrkytyksen puolen ja on ihme että omin avuin pystyn hengittämään kun nieluni oli niin turvonnut.
Ihmettelin kovin kun siskoni soitaa minulle ja sanoo että hae vastaanotosta äkkiä itsellesi resepti ja kertoo tilanteen,ensin luulin että siksoni pilailee mutta enhän ollut tueolle edes kertonut käyväni lääkärissä saatikka se että siskoni ei edes tiennyt minun olevan sairaskaan:(
Että semmoista vaitiolovelvollisuutta:(
ja 'flunssaa' reseptin hain jonka oli lääkäri vastaaottoon jättänyt ja kukaan ei muuten tilanteesta tiennyt mitään ja asia painettiin 'maton alle'

Että jos joku sanoo ettei lääkäristä saa nega kommentteja antaa niin odottakaas kun omalle kohdin joku 'hyvä' moka käy:(kuinka sitten naama laitetaan
annoin näytteen

Alkuperäinen kirjoittaja :
menin valtavassa kurkkukivuissa lääkäriin,itse näin selkeät peitteet mutta lääkäri ei nähnyt mitään kuulemma on vain normaalia kovempi flunssa ja kova selkäkipunikin johtui siitä flunssasta...outoa,ei minulla ole koskaan selkä kipeä.
No vastaanottovirkailija kuitenkin pyyti minun käymään labrassa antamassa nielunäytteen koska olin angiinaan taipuvainen,
ja angiinahan se siellä:(
soittivat perään ja oli jonnekin hukanneet mun puh.nro. oli sitten soittaneet minun siskolleni joka en tiedä miten oli kiristänyt ne kertomaan mikä minussa on
ja olivat hälle sitten sanoneet että pikaiseti pitää lääkkeet hakea sillä on jo myrkytyksen puolen ja on ihme että omin avuin pystyn hengittämään kun nieluni oli niin turvonnut.
Ihmettelin kovin kun siskoni soitaa minulle ja sanoo että hae vastaanotosta äkkiä itsellesi resepti ja kertoo tilanteen,ensin luulin että siksoni pilailee mutta enhän ollut tueolle edes kertonut käyväni lääkärissä saatikka se että siskoni ei edes tiennyt minun olevan sairaskaan:(
Että semmoista vaitiolovelvollisuutta:(
ja 'flunssaa' reseptin hain jonka oli lääkäri vastaaottoon jättänyt ja kukaan ei muuten tilanteesta tiennyt mitään ja asia painettiin 'maton alle'

Että jos joku sanoo ettei lääkäristä saa nega kommentteja antaa niin odottakaas kun omalle kohdin joku 'hyvä' moka käy:(kuinka sitten naama laitetaan
annoin näytteen

Tuosta vyyhdistä vain osa oli lääkärin inhimillistä arviovirhettä. Muuta oli ihan muiden terveyskekuksen ihmisten mokia. Lääkärin tehtävä kun ei ole säilyttää ja päivittää potilaiden yhteystietoja vaan se on muiden terveyskekuksessa työskentelevien vastuulla.

Näin voi tosiaan käydä, että lääkäri tekee virhearvion. He ovat VAIN IHMISIÄ!

Ihmisiellä itsellään on vastuullaan ensisijaisesti oma terveytensä, sen seuraaminen ja avun vaatiminen.

Yksittäisen lääkärin virheestä voi keskustella ja kettuuntua. Mutta tällaista koko lääkärikunnan morkkausketjua en ymmärrä.

Ja ihan älytöntä on se, että jos joku täällä kertoo lääkärin antaneen hänelle tälläiset ohjeet niin nää kaikkitietävät kotimammat kuorossa lyttää lääkärin puheet ja tietää ite tottakai oman kokemuksen kautta paremmin. Ihan älytöntä! Ja missä ammattikunnassa on sellaset työntekijät jotka ei koskaan tee virheitä?

Mä olen pitkään ihmetellyt millaisina yli-ihmisinä lääkäreitä pidetään. Ystäväni purnasi aina lääkäreistä ja sitten sairastuttuaan vakavasti ja itse perehtyessään asiaan, totesi ensimmäistä kertaa elämässään, että totta, lääketiedehän on vain tiedettä ja lääkäri on vain ihminen. Ei ole totuuksia, He tekevät noin ammattikuntana parhaansa kyllä, mutta ihminen on itse vastuussa itsestään -ei lääkäri.

Yhteistyössä