Nyt saatte kehua rattaita....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mae
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mae

Jäsen
14.08.2005
891
0
16
Olen siis vaihtamassa yhdistelmät joihinkin... Kun poika ei niissä ole koskaan nukkunut ja tuntuu tyhmältä säilytellä kalliita, uusia ja hyviä vaunuja vaatehuoneessa.
Eli nyt paljon vinkkejä ja kehuja erilaisista rattaista. Hintoja ym.
Heittoaisa on plussaa.
1-vuotiaalle olisivat tulossa.

Meillä on Peg-Peregon Pliko P3:t. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Tosi kätevästi kulkevat kaupoissa ja tasaisella. Menevät kasaan sateenvarjomekanismilla, matkarattaat kuitenkin. Eivät siis kauhean hyvät varmaankaan pitkille kävelylenkeille, meillä lähinnä kaupparattaina.

Brio Race! Ei mene selkänoja ihan makaavaksi mutta siinä voi nukkua.

Tässä pelissä on pelkkiä plussia (tosin meillä alle kuukauden käytössä olleet, mutta oon rakastunut!)

+ tukeva runko, mutta siro rakenne
+ hyvännäköiset!
+ hyvät kankaat
+ helpot pikasäädöt
+ menee helposti pieneen pakettiin
+ leveät renkaat, kevyet työntää
+ hyvät jouset

Aivan huippupelit! Eikä varmasti tarttee enää muita rattaita.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2006 klo 21:35 Mae kirjoitti:
Olen siis vaihtamassa yhdistelmät joihinkin... Kun poika ei niissä ole koskaan nukkunut ja tuntuu tyhmältä säilytellä kalliita, uusia ja hyviä vaunuja vaatehuoneessa.
Eli nyt paljon vinkkejä ja kehuja erilaisista rattaista. Hintoja ym.
Heittoaisa on plussaa.
1-vuotiaalle olisivat tulossa.

Itselläni käytössä Emmaljungan Cerox-merkkset kuomurattaat, jotka sopivat vasta syntyneestä etiäpäin. Näissä nyt olisi sitten tuo heittoaisa. Meillä ollut käytössä esikoisella aina 7kk:sta lähtien, meillä oli myös yhdistelmat ensin käytössä. Nyt vajaa kaks vuotias n.13kg matkaa niissä ihan ketterästi. Ratas kestää painoa ja on yhtä näppärä liikkeissään kuin pienemmällä painolla. Näihin saa hankittua kopan, että jos suunnitelmissa vielä lisää lapsia niin hekin voivat sitten näitä käyttää, kun ostaa kopan näihin. Meillä ollaan hyvin mahduttu nukkumaan päikkäreitä viel 1v 6kk iässä näissä...menee piempääkin (meillä ei kesällä olla nukuttu ulkona päikkäreitä).

Tässä on valmistajan kotisivu, (pitäis olla suora linkki noihin Cerox:eihin)
http://www.emmaljunga.co.uk/product.asp?bvid=5

Tässä suomen maahantuojan/jälleenmyyjän, sivustoilta löytyy tiedot kaikista jälleenmyyjistä ei ainoastaan tuon suurketjun liikkeistä;
http://www.lastentarvike.fi/

---> selaa tuotteita

Oisko näissä rattaissa ollut ovh; 545? ja koppa 120? (pehmeä tai kova)

Jos kiinnostuit rattaista niin voin kirjoitella enemmän käyttökokemuksista.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.08.2006 klo 22:33 susi kirjoitti:
Mitään järkeä ole hankkia noita Ceroxeja kun ne on yhtä isot kuin yhdistelmät!

ei ne kyl oo, ite oon vaihtanut isot saman valmistajan yhdistelmät näihin. Ja sitä paitsi kaikki heittoaisalliset kuomurattaat ovat yhtä kookkaat kun nämä. Että jos pienempää halajaa sit pitää kyl etsiä matkarattaita, avorattaita tai näitä rattaita alkaen +6kk, ja niissähän ei ole heittoaisaa kenelläkään valmistajalla. Ja noistakaan kuin matkarattaat ovat selkeästi pienempiä kooltaan.
Että jos ap kerta haluaa heittoaisan niin miksi ihmeessä en näitä saisi hänelle suositella? Ehkäpä hän osaa itse päättää mitä haluaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.08.2006 klo 23:22 jeps kirjoitti:
\

ei ne kyl oo, ite oon vaihtanut isot saman valmistajan yhdistelmät näihin. Ja sitä paitsi kaikki heittoaisalliset kuomurattaat ovat yhtä kookkaat kun nämä. Että jos pienempää halajaa sit pitää kyl etsiä matkarattaita, avorattaita tai näitä rattaita alkaen +6kk, ja niissähän ei ole heittoaisaa kenelläkään valmistajalla. Ja noistakaan kuin matkarattaat ovat selkeästi pienempiä kooltaan.
Että jos ap kerta haluaa heittoaisan niin miksi ihmeessä en näitä saisi hänelle suositella? Ehkäpä hän osaa itse päättää mitä haluaa.

Luepa tarkemmin, aloittajahan kirjoitti että rattaat tulee YKSIvuotialle, eikä vastasyntyneelle, eli +6kk-mallit käy aivan hyvin.
Muilla kuin Emmaljungalla on tosi hyviä malleja siinä välimaastossakin, kun taas Emmaljungalla on vain helkkarin isoja rattaita tai sitten pieniä avorattaita. Briolta ja Teutonialta löytyy välimallejakin.

Ehdottomasti liputan määkin Brio Racen puolesta!! Meille ostettiin ne kesän alussa ja voi juupeli on hyvät pelit!
Meillä tällaiset:
http://194.103.47.10/Brio/Suomi/BRIO/Avorattaat/Avorattaat?ProdID=36516&imgid=90

Tuntuu ihan isoilta rattailta kun runko on niin jykevä ja kuitenki ältsin kevyet työntää ja niissä on jopa teleskooppisesti säätyvä työntöaisa!

:heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 00:37 susi kirjoitti:
\
\

Luepa tarkemmin, aloittajahan kirjoitti että rattaat tulee YKSIvuotialle, eikä vastasyntyneelle, eli +6kk-mallit käy aivan hyvin.
Muilla kuin Emmaljungalla on tosi hyviä malleja siinä välimaastossakin, kun taas Emmaljungalla on vain helkkarin isoja rattaita tai sitten pieniä avorattaita. Briolta ja Teutonialta löytyy välimallejakin.

Olen kyllä lukenut aivan tarkasti ja vastannut siihen mitä ollaan kyselty!!! Ja jos sinä osaat lukea aiemmin kirjoittamaa tekstiäni niin huomaat että yhtenä pointtina tässä suosituksessa on se että näitä rattaita voi käyttää vielä sitten seuraavakin lapsi/vauva tahdottaessa!!!!!!!!!!
Ja jos osaat myös lukea niin ap tahtoisi mielellään heitoaisalliset rattaat, jotka mm. Cerox:it on, ja kun yhdetkään +6kk rattaista tai avorattaista ei ole heittoaisalliset!!!! Haloo!!! En missään nimessä ole sanonut että ap ei saa ostaa avorattaita tai +6kk rattaita sanoin vain että niissä yhdessäkään sellaisessa ratas-mallissa ei ole heittoaisaa!

Kannaattaa käydä myös päivittämässä tietosi noista rattaiden koosta. Niin emmaljunga, brio kuin teutonia valmistaa hyvin samankokoisia rattaita. Nämä kuomurattaat jotka voi kopalla varustettuna käyttää vastasyntyneellä on samankokoisia (niin emmaljungal, briol ja teutonialla). Nämä +6kk ratakset ovat samankokoisia ( niin emmaljungal, briol ja teutonialla). Ja emmaljungal on myös tälläinen +6kk malli, että tiedoksi vaan! Nuo +6kk ratakset ja kuomuratakset (joihin voi lisätä kopan) ovat myös lähes saman kokoisia. Nuo +6kk ratakset ovat hiukan kapeimpia, koska sinnen ei kopan tarvitse mahtua.

Ja kyllä, olen koko ajan ollut hyvin tietoinen että ap hakee rattaita 1vuotiaalle. Myös yksi vuotias voi näissäkin cerox:eissa kulkea....sitä ei kielletä missään!!!

Ap saa ostaa ihan millaiset rattaat haluaa, hän pyysi erillaisista rattaista komentteja, jonka hänelle annon! Hän ei eritellyt että rattaat eivät saa olla tälläiset kuomurattaat joihin saa kopan! Ainoa kriteeri jonka hän mainitsi on HEITTOAISA!!! Jota hän toivoi tuleviin rattaisiin.

Että mitäpä jos opettelisit ihan itse lukemaan!!!!!!!

Pahoittelut ap:lle tästä tappelusta täällä! Itse en siihen enään osallistu! JA ap jos haluat lisä tietoa noista Cerox:eista niin huikka vaan!!! Niitä mielelläni tähän ketjuun vielä kirjoittelen!

Minä pistän nyt sitten tähän pinoon Quinnyn speedisx, vaikkakaan niissä ei ole heittoaisaa.
Kuvia löytyy http://www.quinny.com
- ihana väriskaala
-isot ilmakumi-renkaat
-kolmipyöräset etupyörän saa lukittua tai kääntyväksi
- käsijarru
-kuomu josta saa takaosan irroitettua jättäen vain päälle suojan
- kuomussa , ylhäällä ikkuna ja sivuissa tuuletusluukut mitä saa suljettua
-Selkänojan portaaton säätö
- työntöaisan portaaton säätö
-5-piste turvavyö
- istuin on leveä

Hintaa en muista, mutta ovat olleet verrattomat ainakin meidän perheessä, kun kuljemme maastossa kuin maastossa

Meillä meni pitkään nuo Happy Baby Technot, ne on lähinnä kai kuomarit ja niissä on heittoaisa. Lisäksi ostettiin Gracon 3-pyöräiset joggerit jotka on nyt sitten helppo vaan nostaa autoon ja autosta pois. Niistä muuten saa selkänojan kanssa melkein makuuasentoon mutta ei niistä kyllä ole vaunuiksi ihan pienelle. Mutta tuollaiselle 1+ vuotiaalle ne on tosi kätevät kaupoilla liikuskeluun.

Maksettu mainos :D : HAPPY BABYT ON MYYNNISSÄ!!!!!!!

Susi, taisit suututtaa taas yhden emmaljunga-kauppiaan, siitä toi cerox-suosittelija kilahti. Mä tunnistan täältä pari myyjää jo täysin,vaikka nimimerkit vaihtuu....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 01:25 jeps kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 00:37 susi kirjoitti:
\
\

Olen kyllä lukenut aivan tarkasti ja vastannut siihen mitä ollaan kyselty!!! Ja jos sinä osaat lukea aiemmin kirjoittamaa tekstiäni niin huomaat että yhtenä pointtina tässä suosituksessa on se että näitä rattaita voi käyttää vielä sitten seuraavakin lapsi/vauva tahdottaessa!!!!!!!!!!
Ja jos osaat myös lukea niin ap tahtoisi mielellään heitoaisalliset rattaat, jotka mm. Cerox:it on, ja kun yhdetkään +6kk rattaista tai avorattaista ei ole heittoaisalliset!!!! Haloo!!! En missään nimessä ole sanonut että ap ei saa ostaa avorattaita tai +6kk rattaita sanoin vain että niissä yhdessäkään sellaisessa ratas-mallissa ei ole heittoaisaa!

Kannaattaa käydä myös päivittämässä tietosi noista rattaiden koosta. Niin emmaljunga, brio kuin teutonia valmistaa hyvin samankokoisia rattaita. Nämä kuomurattaat jotka voi kopalla varustettuna käyttää vastasyntyneellä on samankokoisia (niin emmaljungal, briol ja teutonialla). Nämä +6kk ratakset ovat samankokoisia ( niin emmaljungal, briol ja teutonialla). Ja emmaljungal on myös tälläinen +6kk malli, että tiedoksi vaan! Nuo +6kk ratakset ja kuomuratakset (joihin voi lisätä kopan) ovat myös lähes saman kokoisia. Nuo +6kk ratakset ovat hiukan kapeimpia, koska sinnen ei kopan tarvitse mahtua.

Ja kyllä, olen koko ajan ollut hyvin tietoinen että ap hakee rattaita 1vuotiaalle. Myös yksi vuotias voi näissäkin cerox:eissa kulkea....sitä ei kielletä missään!!!

Ap saa ostaa ihan millaiset rattaat haluaa, hän pyysi erillaisista rattaista komentteja, jonka hänelle annon! Hän ei eritellyt että rattaat eivät saa olla tälläiset kuomurattaat joihin saa kopan! Ainoa kriteeri jonka hän mainitsi on HEITTOAISA!!! Jota hän toivoi tuleviin rattaisiin.

Että mitäpä jos opettelisit ihan itse lukemaan!!!!!!!

Pahoittelut ap:lle tästä tappelusta täällä! Itse en siihen enään osallistu! JA ap jos haluat lisä tietoa noista Cerox:eista niin huikka vaan!!! Niitä mielelläni tähän ketjuun vielä kirjoittelen!

No jopas tästä nyt tuli totista... Itsekin olen noita ceroxeja miettinyt. Kävin kaupoilla ja siellä olivat sitä mieltä ettei meillä niitä tarvita, kun lapsi ei koskaan nuku rattaissa, eikä ole nukkunut.... Mutta mielelläni kuulisin lisää noista ceroxeista. Heittoaisa ei toki pakollinen, mutta onhan se hyvä kun tuo meidän herra ei oikein perusta aurinkolaseista tms. niin saisi käännettyä suunnan, niin ettei aurinko paista nassuun.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 11:08 Mae kirjoitti:
No jopas tästä nyt tuli totista... Itsekin olen noita ceroxeja miettinyt. Kävin kaupoilla ja siellä olivat sitä mieltä ettei meillä niitä tarvita, kun lapsi ei koskaan nuku rattaissa, eikä ole nukkunut.... Mutta mielelläni kuulisin lisää noista ceroxeista. Heittoaisa ei toki pakollinen, mutta onhan se hyvä kun tuo meidän herra ei oikein perusta aurinkolaseista tms. niin saisi käännettyä suunnan, niin ettei aurinko paista nassuun.

Sanottakoon nyt tähän alkuun että kun siellä joku jo oli sitä mieltä että täällä kirjoittelee joku jälleenmyyjä, niin eipä voisi olla kyseinen ihminen enempää väärässä, sori! ;) Toivon etten ikinä näe työpaikallani lastentarvikkeita tai pieniä lapsia, muita kuin työtovereiden!

Meillä olis siis ensiksi esikoisellä käytössä nämä tälläiset yhditelmät joissa ratasistuin ja koppa erikseen kiinnitettiin rataskehikkoon. No hyväthän ne oli niin kauan kuin vauva vaan nukkui. Siihen se niiden hyvyys sitten loppuikin, kaikki muu ei sitten oikein toiminutkaan ja sen takia hankittiin sitten kuomurattaat. Meillä oli hakukriteerinä silloin myös tuo heittoaisa. Ja loppupelistä päädyttiin noihin Cerox:eihin.

Asustelemme taajama-alueella, jossa maasto vaihtelee asfaltista hiekkaan/soraan ja joskus jopa pururataan, unohtamatta lunta ja loskaa ;) Hyvin ollaan päästy liikkumaan ja jousitukset takaa kyllä mukavat kyydit epätasaisellakin alustalla.
Meillä lenkkeillään ihan mahdottomasti. Kuomussa olevat taskut ovat antaneet mahdollisuuden jättää kasiit yms. kotiin, kun sinne saa pienet tavarat mukaan (heijastimet, huulirasvat, tuttinauhat, nenäliinat yms.). Juomapullokaan ei pääse tippumaan kyydistä kun kori on "umpinainen". Mutta jos sun tarvii kuljettaa kauheesti tavaraa esim. viikonlopun ruokaostokset, niin siihen se kyllä on epäkäytännöllinen. Siellä kyllä tälläiset pienet ostokset tai vaikka reppu kyllä kulkee, mutta häviää kyllä sellaiselle metallikorille tuossa tilavuudessaan. Saman verran niihin kyllä voi painoa laittaa kun metalliseen. Se 5kg.

Kesällä rattaissa ilman saa kiertämään kun ottaa sen kuomuntakaosan kokonaan pois. Talvella taas ovat lämpimät. Iso plussa on kuomuun "piilotettu" hyttyssuoja ja sadesuoja omassa pussissaan istuimen alla, sillä tälläinen harvapää ne kyllä muuten unohtelis kotiin.

Runko ei heilu ja heittelehdi. Aisassa lukitukset on hyvät, joskus ehkä vähän liiankin hyvät. :whistle: Rattaat saa tosi pieneen pakettiin ottaen huomioon että kyseessä kuomurattaat. Itselläni käytössä pienen pieni auto johon saan tarvittaessa mahtumaan nuo rattaatkin. Se nailoninen-kori mahdollistaa pienempään pakettiin saamisen kuin jos se kori ois sellainen teräskori. Mikä tässä tapauksessa oli iloinen yllätys! Siis ostoksilla kun oltiin isännän autolla, niin eipä niitä omaani kokeiltu ennakkoon. Ja jos oltais päädytty rattaisiin joissa se teräskori niin ei olis niillä mun autoon ollut tulemista. Ainakaan yhdessä osassa.

Heittoaisa on kyllä hyvä aurinkoisella sekä viimaisella ilmalla. Meillä ei myöskään suostuta käyttämään aurinkolaseja eikä lippalakkia. Mulla on matkarattaissa aurinkovarjo ja se ei kyllä oikeen ole toimiva systeemi. Jos saat lapsen suojattua auringolta (eli saat varjon sellaiseen asentoon taiteltua) niin ei sieltä kyllä lapsi mitään näe, muuta kuin sen varjon. En sit tiiä toimisko noihin kuomurattaisiin saatavat varjot paremmin, mutta suhtaudun asiaan hyvin skeptisesti.

Onko sulla suunnitelmissa vielä lisää lapsia? Jos ei niin kyllä sun kannataa miettiä niitä sellaisia +6kk rattaita, vaikka niissä ei ookkaan heittoaisaa. Koska rattaita ei enään käytetä kovin kauaan. Sekä hinnoissahan on iso ero. Jos sellaiset +6kk rattaat maksaa noin 200-250? ja noi heittoaiselliset kuomurattaat 550-650? (riippuen valmistajasta), niin säästät kyllä ison summan rahaa. Mutta taas jos sulla on suunnitelmis viel lisää lapsia niin nehän saa sit isommalta sisarukselta perittyä, vaikka nää Cerox:it. Joihin saa sitten ostaa kopan tarvittaessa.

Tällä hetkellä kyllä olen mieheni kanssa erittäin tyytyväinen hankintaamme ja tuleva pikkusisar perii nämä aikoinaan, kunhan päästään talveen. Voi suositella lämmöllä (ainakin tällä hetkellä). Ei tullut aikoinaan turhaa etsittyä, mietittyä ja juostua.

Jos sua jäi viel joku mietittyttämään kysy pois vaan.

Kirjoittelin tuohon ketjuun;

Brio Nova vai Emmaljunga Cerox?

nimimerkillä "vaavi", että käy sielt ja kurkkaa jos jäi kiinnostamaan. Siel oli jotain mitä en tässä ollut kirjoitellut.

Yhteistyössä