Nyt se alkaa katsotaan-kauanko kestää

juurakon hulda

Aktiivinen jäsen
08.02.2008
2 553
0
36
olen ajatellut jo pitkään että kuntoni on niin huono vaan en ole ennättänyt/jaksanut pidemmälle kunnon lenkille lähteä.

Eilen kävin sateen jälkeen kävelemässä rivakasta tahtia reilun tunnin lenkin. "etujalat" kipeytyi niin että melkein piti soittaa ukko hakemaan minut ja koiran metsästä pois :D
Venyttelin aikani ja jatkoin matkaa ja kipu hävisi =)

Kotiin tullessani venyttelin vielä ja pelkäsin aamua kuinka kipeä olen. enpäs olekkaan, aamulla oli paljon virkeämpi olo kuin aikoihin, levännyt ja virkeä olo. Nyt uudestaan lenkille, tehdään sama lenkki kuin illalla, ihana metsä lenkki jonne kaupunki tehnyt maisemointia.

Haastaan kaikki laiskat mammat reippaalle kävelylenkille :wave: :D

40 min kävelyreissu takana...alkoi satamaan niin lähdin toiseen suuntaan ja se oli lyhyempi....pitää ottaa illalla uusiksi se eilen iltainen, se oli ihana lenkki, kivassa ympäristössä.
:D

Ottiko kukaan haastetta vastaan? :D

Olen aloittanut rytinällä niin monta kertaa että pakko vähän toppuuttaa. Saat tuolla lailla vaan rasitusvamman ja menee maku koko jutusta. Aloita vähän varovaisemmin. Ei nyt ainakaan kylmiltään monta kertaa päivässä :o.

Eilen illalla koski jalkoihin niin että ai kamala, en pystynyt tekemään kuin 45 min lenkin, reipasta kävelyä hampaat irvessä. Miten saan nuo jalkakivut pois. olen yrittänyt venytellä niin ennen lenkkiä kuin lenkin jälkeenkin (nostan jalan taakse ja näin venytän sekä reittä että sääriluuta (mihin koskeekin eniten kävellessä)

Pitäis kohta lähteä aamulenkille....

Vatsalihaksetkin haluaisin kuntoon ja päätin tehdä joka ilta 10 vatsalihasliikettä sekä erilaisia selkäliikkeitä. Auttaakohan noi mitään vai pitäiskö käydä kuntosalilla tai jossain teho jumpassa?

Aamulenkki tehty ja ai kamala miten koski jalkoihin. Kävellessä siis koskee "etujalkoihin", luukohtaan( sääriluu?)
Mitä teen väärin? Tai mitä voiisn tehdä että kipu helpottaa?
ennen kävelin paljonkin eikä tälläistä ollut. Nyt mennyt pitkään etten ole pystynyt (selän takia) ja sit ei enää jaksanut/kehdannut lähteä rivakalle kävelylenkille.
Varmaan kunto ja lihakset mennyt niin huonoon kuntoon.....

Toi on mun käsittääkseni ihan normaalia. En nyt muista tarkalleen, mut siis johtuu siitä, et kun ei oo pitkään aikaan liikkunut niin jalat kipeytyy just tosta sääriluun kohdalta. Itellä ollu joskus kans sama.

Pidäpäs välipäivä, ystävä hyvä! Kylmiltään kaksi 45 - 60 minuutin lenkkiä kaksi kertaa päivässä on paljon. Vielä kun kävelet metsässä ja maasto ilmeisesti epätasaista. Niin ja tarkastapas kenkäsi, huonoilla ja tarkoitukseen sopimattomilla kengillä ei kannata urheilla.

Alkuperäinen kirjoittaja manta83:
Toi on mun käsittääkseni ihan normaalia. En nyt muista tarkalleen, mut siis johtuu siitä, et kun ei oo pitkään aikaan liikkunut niin jalat kipeytyy just tosta sääriluun kohdalta. Itellä ollu joskus kans sama.

jep totta on !! itse en voi lenkkeillä pitempi aikaiseti ollenkaan mene polvet
:(
Ja niitä vatsoja .. !! toistot on A ja B kaikessa.. itse teen ristiin vatsoja molemmille puolille 10 ja keskelle 10, sit vähän leppuutusta 8-10 sek. sit uudelleen sama ja tauko ja sit vielä kerran sama.

Itelläkin jonkinmoinen kuntoilukausi alotettuna. Tosin esim. salille pääsen vaan aamulla jos lähden klo 7... oon viel niin hitaasti käynnistyvä... Sitäpaitsi salilla ei edes enää oo päivisin/illalla järjestettyä lastenhoitoakaan, kun millo lie syksyllä uudestaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja vatsat tiukax:
Alkuperäinen kirjoittaja manta83:

jep totta on !! itse en voi lenkkeillä pitempi aikaiseti ollenkaan mene polvet
:(
Ja niitä vatsoja .. !! toistot on A ja B kaikessa.. itse teen ristiin vatsoja molemmille puolille 10 ja keskelle 10, sit vähän leppuutusta 8-10 sek. sit uudelleen sama ja tauko ja sit vielä kerran sama.

Pähkäilee miten ristiin? siis selältään istumaan kädet toiselle sivulle? polvet koukussa? vai miten....?

Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Pidäpäs välipäivä, ystävä hyvä! Kylmiltään kaksi 45 - 60 minuutin lenkkiä kaksi kertaa päivässä on paljon. Vielä kun kävelet metsässä ja maasto ilmeisesti epätasaista. Niin ja tarkastapas kenkäsi, huonoilla ja tarkoitukseen sopimattomilla kengillä ei kannata urheilla.

Pelkään että jos jätän väliin niin tää lopahtaa siihen.... :ashamed:

Yhteistyössä