Nyt se HelloShittyn synnytysketju sit kaatu, höh!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heps

Vieras
Mä jatkan tähän vielä vähän...:D

Minun mieheni ei kestä verta, joten esikoisen jälkeen ei ollut synnytyssalissa mukana kakkosen ja kolmosen syntyessä, salin ulkopuolella kyllä. Yhteisiä vuosia meillä on takana 15 ja mies on hyvä aviomies ja loistava isä, joka on alusta lähtien osallistunut ihan joka ikisen lapsensa hoitoon.

Mua ärsyttää se, että Hello Shittyn ketjussa on monia, joiden mielestä on vain se yksi oikea tapa synnyttää eli isän on oltava mukana tai hän on automaattisesti huono aviomies ja vielä huonompi isä. Ei se elämä nyt ihan noin mustavalkoista ole ja aika tyhmä + kapeakatseinen saa olla, jos yhden asian perusteella tekee tuollaisia johtopäätöksiä!

No mulla ei mies ollut tokassa mukana koska oli esikoisen kanssa kotona. Matkaa sairaalaan 60km ja mä olin siellä jo valmiiksi, en edes soittanut kun synnytys käynnistyi.

Ystävälläni on 7 lasta, eikä hänen miehensä ole ollut mukana ainoassakaan synnytyksessä. Olen useasti ollut paikalla kun pariskunta on joutunut valintaansa puolustamaan. Heillä silti, ainakin ulkopuolisena katsottuna, hyvä parisuhde, osallistuva mies...

Se voi olla, että HS:n tapauksessa ihmiset muistaa kuin raskaus oli yllätys ja mies vaati aborttia. Ehkä sen takia luulevat, että mies ei halua synnytykseen ja että vauvasta tulee enemmän äidin tai epäilevät ettei mies välitä.

Mun on pakko olla samaa mieltä aloittajan kanssa.

Aloituksen hengessä yksi asia ihmetyttää itseänikin; miksi tällä palstalla tuomitaan heti huonoiksi vanhemmiksi niin kärkkäästi, jos toimintatapa vaikka vain yhdessä asiassa poikkeaa siitä omasta tavasta? Tai vastaavasti tehdään yhden asian perusteella joitain ihan käsittämättömiä johtopäätöksiä kyseisen perheen elämästä. Tämä " vain minun tapani on se ainut oikea" - käsitys on mulle jäänyt jokseenkin mysteeriksi.

Alkuperäinen kirjoittaja jos olisi joku muu ap:
Se voi olla, että HS:n tapauksessa ihmiset muistaa kuin raskaus oli yllätys ja mies vaati aborttia. Ehkä sen takia luulevat, että mies ei halua synnytykseen ja että vauvasta tulee enemmän äidin tai epäilevät ettei mies välitä.

Ja vielä neljäs tyttö niin paljonko kiinnostaa:( Tuo onkin totta ettei miestä ehkä muutenkaan niin kiinnosta kun ei edes koko lasta halunnut.

Yhteistyössä