:hug: Mä muistan vielä niin elävästi kaikki noi tunteet jota säkin käyt nyt läpi. Imetyksen lopettamisesta on nyt 3kk aikaa ja tyttö oli tuolloin muutamaa päivää vaille 5kk. Mutta se helpottaa, usko pois =)
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mä:itse täysimetin esikoista 10kk ja se oli mahtava, ku ei tarvinnu kantaa pulloa ja korviketta mukana ja miettiä aina paikkaa missä sais maidon lämmitettyä..toinen laps lopetti ite n puolen vuoden jälkeen ja tää kolmas oli n.4,5kk ku lopetti...ensin suretti ja ei ollu helppo hyväksyä, mut sit aattelin et mitä ihmettä tollasesta ressaan...mut, ei se ollu helppoa hyväksyä! Mut eipä tuo enää tympäse... tosiaan olin aiemmin suunnitellut kans, että vaik täysimetän mahdollisimman kauan!!mut ku ei niin ei!
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:Niin juu ja mun muksuista kahdella oli syntymähampaat.![]()
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Turkilmas, mä jaksoin tuota rumbaa esikoisen kohdalla vaan 3 kk. Sitten riitti. Kädet ylös, tämä mamma luovuttaa.
Pisaraakaan maitoa en joutunut rinnoista sen jälkeen pumppaamaan tai puristelemaan, kun imetys loppui. Se kertoo siitä, miten paljon (eli vähän) maitoa edes tuli.
Tyttö on kasvanut hyvin, kehittynyt hyvin, ikäisekseen hiton fiksu, jne. Terve, tai siis ei sen sairaampi kuin 6½ kk täysimetetty ja 1 v 9 kk osittaisimetetty veljensä.
Älä sure, ei pitkä imetys ole mikään hyvän äitiyden vaatimus :hug:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:minä lopetin kun lapsi 4kk.maitoa ei vaan tullut niin ei tullut.mitä tommosesta murhetta kantamaan.kunhan lapsi jotain ruokaa saa niin hyvä niin
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Ymmärrän kyllä sun tunteesi. Itsekin kun esikoisen kanssa epäonnistui imetyksessä (poika ei huolinut rintaa kertaakaan yrityksistä ja taisteluista huolimatta) niin oli suuret odotukset toisen lapsen kanssa ja kun sitten kuopuksenkin kanssa imetys takkuili ja loppui eriäisistä syistä niin oli se vaan kova pettymyksen paikka. Vaati kyllä asian läpikäymistä mielessään ja sen hyväksymistä ennen kuin pystyi taas kunnolla jatkamaan arkea ilman hirveää syyllisyyttä ja epäonnistumisen tunteita.
Voimia nyt vaan tämän asian kanssa ja sen ylipääsemiseen. Pääasia on kuitenkin sun ja lapsen hyvinvointi, eli tavallaan turhaa kulutat energiaa murehtimiseen kun senkin energian voi kohdistaa jonhonkin parempaan. Sun ja lapsen välinen rakkaus ja kiintymys ei ole imetyksestä kiinni niinkuin jo tiedätkin =) :hug:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:MÄ imetin yhestä tisusta tytteliä kun alkoi takkuamaan 6 kk kohdalla.Ja yhellä tissillä mentiin täysimetystä 10 kk ikään asti.Tyttö ei suostunut syömään kiinteitä.Mä uskon totisesti että herkkyyskausi kiinteille on siinä 4 kk kohdalla ja viimeistä lasta en enää täysimettänyt kuin 4 kk.
Ja poika söi tosi hyvin.
Mutta todellakin yhellä tissillä pärjättiin....oli pakko kun tyttö ei huolinut pulloa,ei kiinteitä eikä mitään.
Että parempi noinpäin,menee muutakin kuin tissi.Siinä sitä vasta hulluksi tulee!!!
:wave:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:MÄ imetin yhestä tisusta tytteliä kun alkoi takkuamaan 6 kk kohdalla.Ja yhellä tissillä mentiin täysimetystä 10 kk ikään asti.Tyttö ei suostunut syömään kiinteitä.Mä uskon totisesti että herkkyyskausi kiinteille on siinä 4 kk kohdalla ja viimeistä lasta en enää täysimettänyt kuin 4 kk.
Ja poika söi tosi hyvin.
Mutta todellakin yhellä tissillä pärjättiin....oli pakko kun tyttö ei huolinut pulloa,ei kiinteitä eikä mitään.
Että parempi noinpäin,menee muutakin kuin tissi.Siinä sitä vasta hulluksi tulee!!!
:wave:
Joo, totta tuokin. Vaan kaipa se on pääasia että lapsi kasvaa ja on onnellinen. Sai se sitten tuttelia tai tissiä, pottua tai parsakaalia (tai molempia)![]()
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:MÄ imetin yhestä tisusta tytteliä kun alkoi takkuamaan 6 kk kohdalla.Ja yhellä tissillä mentiin täysimetystä 10 kk ikään asti.Tyttö ei suostunut syömään kiinteitä.Mä uskon totisesti että herkkyyskausi kiinteille on siinä 4 kk kohdalla ja viimeistä lasta en enää täysimettänyt kuin 4 kk.
Ja poika söi tosi hyvin.
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:MÄ imetin yhestä tisusta tytteliä kun alkoi takkuamaan 6 kk kohdalla.Ja yhellä tissillä mentiin täysimetystä 10 kk ikään asti.Tyttö ei suostunut syömään kiinteitä.Mä uskon totisesti että herkkyyskausi kiinteille on siinä 4 kk kohdalla ja viimeistä lasta en enää täysimettänyt kuin 4 kk.
Ja poika söi tosi hyvin.
Off topiccia, sori Turkilmas:
Mäkin imetin tätä toista lasta vain yhdestä rinnasta monta kuukauttaKun vauva oli noin 4kk ei enää suostunut ottamaan toisesta, ei vaikka mitä tein! Sitten imetin vain toisesta, ensin täysimetys 6kk ja osittain 1v asti. Mutta heti 10kk aloin antamaan hapanmaitotuotteita runsaasti, kun tuntui että oma maito väheni tosi hurjasti heti kun tuo alkoi kunnolla kiinteitä syömään noin 7kk iässä.