nyt siskot auttakaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaargh

Vieras
kertokaa joku mikä on kun ei tuo alapää parane lainkaan, joo tiedän kiva aihe mutta mä tulen kohta hulluksi sen kanssa.
5kk synnytyksestä ja on paikat tietty erilaiset ja noin mutta tuo järkyttävä kutina!!!
oon käyny lääkärillä ja ei ole hiiva ja on tosi hyvin kuulemma parantunut kun repesi aika lailla synnytyksessä ja lääkäri (oli ihan gyne) määräsi jotain kuuria ja muuta ja niitä olen nyt kiltisti ottanut/laittanut mutta kutisee niin että herään siihen yöllä ja olen raapinut värkin rikki...
mä en kestä enää, kun en tiä mikä on ja miehen kanssa odotellaan että milloin on rouva siinä kunnossa että voisi ajatella jotain kahdenkeskistä..... 5kk mennyt ja en enää ikinä synnytä kun tämmöstä on.

papa otettiin raskauden aikana ja tuli ihan normi tulos...tosin se neuvola lääkäri silloin sanoi että näyttää vähän "röpöläiseltä"
jos mä olen nyt vaan raapinut niin rikki tuon että siksi kutisee ja raavin taas rikki, eli on vaan tuommoinen kierre.

happamuudet heittää, voipi sitä hiivaakin olla.Käy testissä tai laita hiivalääke canesten puikot ja rasvaa ja jatka siitä jogurttia tai rahkaa happamuudeksi sinne työntäen viikon verran ja sitten taas viikko aloevera geelillä niin jopa :D suun kautta popsit jotain omega tai helokkiöljy kapseleita 1-3kk

Alkuperäinen kirjoittaja aaaargh:
papa otettiin raskauden aikana ja tuli ihan normi tulos...tosin se neuvola lääkäri silloin sanoi että näyttää vähän "röpöläiseltä"
jos mä olen nyt vaan raapinut niin rikki tuon että siksi kutisee ja raavin taas rikki, eli on vaan tuommoinen kierre.

Oliko tuota kutinaa siis jo raskauden aikana?

kai siis ihan gynellä kävit? Älä mihkään neuvolalääkäreihin enää luota...

Oisko ihan liian kuivat limakalvot? jos noin on, vaikka imettäisitkin, lääkäri voi määrätä sulle siihen apua. :) Eli älä jää turhaan kärsimään.

Ja öisin ilman housuja, päivisin vain puuvilla-alkkareita. Ootko koittanu niitä maitohappobakteeri-juttuja, jotka on alapäähän tarkotettu?

Vaikka ekana kyllä gynelle selvittämään, mistä johtuu.

no juu kyllä sillä raukalla on aisan puute ja stressiä. gyne sanoi että jostain se nyt on säikähtänyt ja c vitamiini ja maitohappobakteerit voisi auttaa. kysyin että niitä siis popsimaan vai? niin ei, kun värkille suoraan. on hälle omat valmisteet.
olen nyt kuuliaisesti niitä iltaisin värkille syöttänyt mutta ei tunnu paranevan, on helpottanut kyllä..... mua nyt kiinostaa tietää onko kellään muulla ollut tämmöistä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no juu kyllä sillä raukalla on aisan puute ja stressiä. gyne sanoi että jostain se nyt on säikähtänyt ja c vitamiini ja maitohappobakteerit voisi auttaa. kysyin että niitä siis popsimaan vai? niin ei, kun värkille suoraan. on hälle omat valmisteet.
olen nyt kuuliaisesti niitä iltaisin värkille syöttänyt mutta ei tunnu paranevan, on helpottanut kyllä..... mua nyt kiinostaa tietää onko kellään muulla ollut tämmöistä?

Kutisee kyllä aina välillä hiukkasen, mut ei mitään kuvailemasi kaltaista. Mulla auttaa just ilmakylvyt, pikkarien vaihto puuvillaisiin (eli yleensä silloin ei ole syystä tai toisesta ollu tuuletus riittävää). Tietty osittain johtuu hormoneista eli eri kierron aikana se on yleisempää kuin toisinaan.

Itse kärsin synnytyksen jälkeen estrogeenin puutteesta. Joten siksi suosittelen, et mene asiantuntevalle gynelle. :)

Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:
happamuudet heittää, voipi sitä hiivaakin olla.Käy testissä tai laita hiivalääke canesten puikot ja rasvaa ja jatka siitä jogurttia tai rahkaa happamuudeksi sinne työntäen viikon verran ja sitten taas viikko aloevera geelillä niin jopa :D suun kautta popsit jotain omega tai helokkiöljy kapseleita 1-3kk

ja suihkutus useasti päivässä.. ei pesuainetta,, hellä kuivaus.. sit perusrasvaa.. ei pikkuhoususuojia,, vaan pikkaritvaihtoon,,, juo paljon vettä.. kuule toimii...

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja aaaargh:

Oliko tuota kutinaa siis jo raskauden aikana?

ei ollut kutinaa raskauden aikana eikä kyllä heti synnytyksen jälkeenkään.
nyt sitä on ollut jotain pari kuukautta... vähän alle.

Alkuperäinen kirjoittaja akka:
Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:

ja suihkutus useasti päivässä.. ei pesuainetta,, hellä kuivaus.. sit perusrasvaa.. ei pikkuhoususuojia,, vaan pikkaritvaihtoon,,, juo paljon vettä.. kuule toimii...

suihkuttelen ja en käytä sinne pesuaineita muutenkaan... bepanthenia laitan ja koitan olla ilman housuja.... on tämä pirua, naisen elämä!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
suihkuttelen ja en käytä sinne pesuaineita muutenkaan... bepanthenia laitan ja koitan olla ilman housuja.... on tämä pirua, naisen elämä!!

Juuh mutta entäs miehesi ?
Joutuu olemaan ilman perusasioita tuon takia.
Ei ole helppoa hänelläkään... Toivottavasti kypsän naisen tavoin huolehdit hänen tunteista ja tarpeista muilla tavoilla =)

no hei, samassa puutteessa olen minäkin, mulla vaan kaupan päällisinä tämä vitun kutina.
Onneksi on mies joka malttaa odottaa.
onko niin että sitä halua seksiin on vain miehellä ja naisen perusasioihin se ei kuulu?

Satiaisia? Mitä mies teki kun olit synnärillä? Kävi kavereiden kanssa Virossa?

Satiaiset ovat ihonvärisiä, verta imeviä pieniä täitä, jotka tarttuvat kiinni takajaloillaan ihokarvoitukseen. Ne lisääntyvät munimalla karvojen juuriin muniaan. Yleensä satiaisia esiintyy sukuelinten alueen ihokarvoissa ja kivespussin iholla, mutta joskus myös kainalo- ja rintakarvoissa. Ne tarttuvat ihokontaktissa seksin aikana tai sellaisten lakanoiden, pyyhkeiden tai vaatteiden kautta, joita on käyttänyt satiaistartunnan saanut henkilö.

Satiaiset aiheuttavat kutinaa, joka ilmaantuu 1-3 viikon kuluttua tartunnasta. Niitä hoidetaan apteekissa myytävillä voiteilla. Alus- ja vuodevaatteet on tarpeellista vaihtaa, ja myös seksikumppanit on syytä hoitaa samanaikaisesti.

no juu hieno on kuvaus satiaisista mutta kun meillä ei ole ollut seksi elämää miehen kanssa viiteen kuukauteen. ja silloin kun olin synnärillä niin mies oli hoitamassa näitä kahta aikaisempaa. luulisi ukkoakin kutisevan jos on satiaisia....

Yhteistyössä