Siis kertauksen vuoksi, niille jotka eivät tiedä ennestään: tilanne on se että meidän tuleva koti on rakennettu 1950, asuintiloja on kahdessa tasossa (yläkerta kaksi makuuhuonetta + vinttitilaa, alakerta kuisti, eteinen, wc, keittiö, olohuone + 1 muu huone). Kellariin on tarkoitus rakentaa sauna, pesuhuone, kodinhoitohuone, ja wc: silti, vaikka kellariin tulee jo nämä kaikki, sinne jää vielä yksi ylimääräinen huone, mille ei toistaiseksi ole keksitty käyttöä. Joku ehdotti oleskelutilaa saunan jälkeen, mihin mä taas en innostu: en näe mitään syytä oleskella kellarissa, jos mulla on 80 neliötä ikkunallista, valoisaa huonetilaa pääni yläpuolella. Joku toinen taas kehoitti tekemään viinikellarin, mutta me ei käytetä viinejä, eikä muitakaan alkotuotteita niin paljoa, että säilytykseen kokonainen huone tarvittaisiin. Mä olin jo vähän ajatellut, että saa jäädä varastoksi koko putiikki. Mutta sittenpä tuli ajatus: vaatehuone. Kaappitilaa nimittäin kiinteänä koko kämpässä ei ole lainkaan, ja mä olin jo kehittelemässä vaikka mitä komerosysteemejä vaatteita varten muualle asuntoon, mikä taas tietysti syö neliöitä muualta. Siispä vaatehuonehan me tarvittaisiin. Mutta: mahtaako se olla ihan tyhmä idea siellä kellarissa? Käynti sinne menisi kodinhoitohuoneesta, eli sikälihän se olisi hyvä: voisi viikkailla kodinhoitohuoneen tasoilla vaatteet valmiiksi, ja nostella sinne paikoilleen. Ja jos sitten toisi yksi tai kaksi vaatekertaa vaan johonkin lipastoon yläkertaan muksuille, ettei aina tarvii sieltä alhaalta juosta hakemassa? Miltä kuulostaa? Hassulta? :ashamed: