Nyt sitt otetaan mielipiteitä vastaan (koskee uuden kodin tilan käyttöä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
onko teillä aunnon muissa tiloissa takkaa? jos ei niin miusta ehdoton olis takkahuone
huom! miusta, ja taas miun mielestä toi vaatehuone on ihan ok, jos on reipas äiti, joka jaksaa ravata, mie en oo :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
onko teillä aunnon muissa tiloissa takkaa? jos ei niin miusta ehdoton olis takkahuone
huom! miusta, ja taas miun mielestä toi vaatehuone on ihan ok, jos on reipas äiti, joka jaksaa ravata, mie en oo :ashamed:

Meillä ei oo avotakkoja missään, mutta pönttöuuneja on kaksi, yksi kakluuni ja puuhella.

Ja taas: pakko siell takkahuoneessa ois oleskellakin. Ja mä en ymmärrä miksi oleskella kellarissa? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja kuusikon äiti:
Minkäikäisiä lapsia teillä on? Meinaan, että periaatteessa on hieno idea laittaa vaatehuone tilaan, jolle ei ole muuta käyttöä, mutta mietin, että muodostuisiko se sinulle rasitukseksi juosta siellä hakemassa vaatteita alituiseen niitä sotkeville pienokaisille. Jos lapset taas olisivat niin isoja, että pystyisivät itse hakemaan vaatteita, kuulostaisi jo paremmalta. Mutta joka tapauksessa kannattaa harkita, vaikeuttaisiko se vaatteiden sijainti kellarikerroksessa teidän arkielämää.

No siis nyt on 6v, 1v ja vauva syntyy talvella. Mutt varavaatelipastot olisi sitt sitä varten, että saisi pidettyä asuintiloissakin vähän vaihtovaatetta, ehkä. Koska ne lipastot mä olin alunperinkin vaatteille suunnitellut, ja totesin, että ne ei kaikille vaatteille tule missään tapauksessa riittämään. Siitä tää jotenkin sitt lähti koko juttu. :ashamed:

Sitten kuulostaa jo paremmalta, jos vaatteita tosiaan voi olla myös niissä lipastoissa. Myös tuo jonkun ehdottama kausivaate+urheiluväline+seuraavaa odottavat vaatteet-varasto voisi olla loistava idea, jos teillä ei jo sellaista tilaa ole. Mutta kieltämättä siinä on plussansa, että vaatteiden pesu ja niiden säilytys ovat lähekkäin, minusta ainakin on tylsää viedä niitä puhtaita eri huoneissa sijaitseviin kaappeihin. Kenties huone joka tapauksessa kannattaisi suunnitella niin, että sen käyttötarkoitusta voisi muuttaa lasten kasvaessa ja perheen tarpeiden kenties muuttuessa. Itse olen ainakin huomannut, että vuosien varrella ajatukset tarpeellisesta tuppaavat muuttumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Minkäikäisiä lapsia teillä on? Meinaan, että periaatteessa on hieno idea laittaa vaatehuone tilaan, jolle ei ole muuta käyttöä, mutta mietin, että muodostuisiko se sinulle rasitukseksi juosta siellä hakemassa vaatteita alituiseen niitä sotkeville pienokaisille. Jos lapset taas olisivat niin isoja, että pystyisivät itse hakemaan vaatteita, kuulostaisi jo paremmalta. Mutta joka tapauksessa kannattaa harkita, vaikeuttaisiko se vaatteiden sijainti kellarikerroksessa teidän arkielämää.

No siis nyt on 6v, 1v ja vauva syntyy talvella. Mutt varavaatelipastot olisi sitt sitä varten, että saisi pidettyä asuintiloissakin vähän vaihtovaatetta, ehkä. Koska ne lipastot mä olin alunperinkin vaatteille suunnitellut, ja totesin, että ne ei kaikille vaatteille tule missään tapauksessa riittämään. Siitä tää jotenkin sitt lähti koko juttu. :ashamed:

Sitten kuulostaa jo paremmalta, jos vaatteita tosiaan voi olla myös niissä lipastoissa. Myös tuo jonkun ehdottama kausivaate+urheiluväline+seuraavaa odottavat vaatteet-varasto voisi olla loistava idea, jos teillä ei jo sellaista tilaa ole. Mutta kieltämättä siinä on plussansa, että vaatteiden pesu ja niiden säilytys ovat lähekkäin, minusta ainakin on tylsää viedä niitä puhtaita eri huoneissa sijaitseviin kaappeihin. Kenties huone joka tapauksessa kannattaisi suunnitella niin, että sen käyttötarkoitusta voisi muuttaa lasten kasvaessa ja perheen tarpeiden kenties muuttuessa. Itse olen ainakin huomannut, että vuosien varrella ajatukset tarpeellisesta tuppaavat muuttumaan.

Urheiluvälineille on olemassa varasto siellä samaisessa kellarissa. Mutt joo: kausivaatteet tosiaan: voisi tehdä toiselle seinälle tangon näitä varten, ja kengille omat paikat. Ja sitt toiselle seinälle vastapäätä ihan vaan sellasta korisäilytysmeininkiä, jotain elfa tyylistä, minne tulis sitt niitä käyttövaatteita. Ei varmaan mitään kalliita investointeja kuten mittatilauskaappeja tai muuta tässä vaiheessa, jos tarpeet tosiaan muuttuukin. Ihan sellanen basic juttu. Pienet vauvan vaatteet mä oon säilynyt läpinäkyviin kannelliseen muovilaatikoihin, joten niitähän saa sitten pinoihin sinne nurkkaan koko huoneen korkeudelle. Nekin vois pitää siellä: sieltä niitä ois sitten helppo itse ottaa käyttöön, ja lainailla muille. Ja käydä läpi muuten jos tarve vaatii.

En kyllä tiedä mikä siihen huoneeseen voisi tulla mutta ihanalta kuullostaa tuo teidän koti :heart:
Minä olen katsellut sellaista rintamamiestaloa mihin on myöhemmin rakennettu lisäsiipi.
Siinä on myös alakerrassa kuisti, eteinen, keittiö ja 2 huonetta. Yläkerrassa käytävä, käynti parvekkeelle ja 2 huonetta. Lisäsiivessä on aikanaan ollut uima-allas mutta nykyään ei enää käytössä. Siellä avotakka ja oleskelutila ja pesutilat. Ennen siiven rakentamista pesutilat on olleet myöskin kellarikerroksessa =)
Ainahan sitä saa haaveilla :heart:

Yhteistyössä