nyt suutuin miehelleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
ja ihan tosissani.Hänen exä soitti ja pyysi elokuun elatusmaksu etukäteen.
Mies maksaa hänelle joka kuukauden 20 päivä,tämä sossunkin papereissa.
Juuri viime perjantaina maksoi.Mies sanoi exälle että neuvottelee mun kanssani.Exä tarvii rahaa laskujensa maksuun,minä en suostunut,koska meijän 5 henkinen perhe tarvitsee itsekkin laskuihin ja elämiseen seuraavan kuun aikana,ja mielestäni mieheni ei tarvi antaa hänelle rahaa kuin lasten elatukseen eli heidän ylläpitoon.Ei exän laskuihin.No mies soitti exälle,että ei käy,saa seuraavan kerran ekokuun 20 päivä kuten papereissakin sovittu,ja ei hänellä ole edes velvollisuutta eikä pakko maksaa kuukausi etukäteen.Sitten exä pyysi jos lainaamme rahaa hänelle,olin miehelleni että haloo,miksi pyytää mieheltäni,exällä muita keneltä voi pyytää.Mies ehdotti,annetaan elokuun elatusmaksu etukäteen,niin päästään tostä akasta.Minä kysyin milläs meijän perhe maksaa seuraavan kuun ruoan mies tokaisi,no luottokortilla.Siis exälle rahaa ja me vingutetaan luottokorttia.En todellakaan voi suostua.
Tuli niin helv.moinen riita,lopulta mies soitti exälle ettei raha heru,tuli exältä mulle viesti OLEN HUORA.Tulipa purettua.kiitos.
Ja tiedän teijän mielipiteenne,tein väärin.Exä tarvii rahaa laskuihin, meijän perhe ei.

no joopa joo. näitä lukiessa todella kiitän luojaani ettei ole elareita meidän ukolla maksettavana tai mulla keltään saatavana.
aika isot elarit vissii teil ku koko perheen budjetti menis persiilleen..

Muuten "hyvin" kirjoitettu, mut viimäsistä lauseista paistaa itsesääli läpi....Nyt se itsesääli narikkaan ja seisot sanojesi takana!!! Kun ei oo pakko niin ei oo pakko ja asiallinen sopimuskin vielä olemassa. Eihän sitä ihminen aina ajattele, mitä kyselee, kun miehesikin siis sinulta kyseli rahoista, mutta varmasti hänkin ymmärtää hetken päästä, että näin parempi!

Ja voihan mies varmasti kysyä exältä, josko lapsilla on jokin todellinen hätä, mihin rahaa uppoo enemmän kuin laki sallii ja katsoa sitten mahdollisesti tilannetta uudestaan, mutta ihan vain tuolla perusteella, että rahaa tänne heti nyt, niin en minäkään suostuisi jakelemaan.

Et sa mun mielestani vaarin tehnyt.

Eiko sen exankin pitaisi osata jarjestella taloutensa niin, etta pystyy elamaan tuloillaan, eika elella lainoilla, tai olettaa, etta kaikki maksut tulevat ennakkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no joopa joo. näitä lukiessa todella kiitän luojaani ettei ole elareita meidän ukolla maksettavana tai mulla keltään saatavana.
aika isot elarit vissii teil ku koko perheen budjetti menis persiilleen..

ei meijän peheen budjetti mene mihinkään perselleen vaikka antais mitä exälle, mutta periaatteessakaan ei tarvi maksaa elareita kuukausi etukäteen kuin mitä sovittu.Hänen pärjättävä saamillaan tuloilla ja elareilla ja lapsilisillä,ei mun miehen velvollisuus huolehtia hänestä.

Meillä on lähes joka kuukautinen jupinan aihe, kun mies lainaa alkoholisoituneelle veljelleen rahaa tai leikkii hänen autokuskiaan. Itsekkin aina lasketaan vähiä ropojamme. Nää "lainat" täytyy lähtee viemään milloin baariin, milloin minkäkin kujan varteen. En ole räjähtänyt aiheesta vielä lopullisesti, mutta luulen, ettei se päivä ole kaukana. Kun ensimmäinen lapsemme syntyi, ajattelin, että kyllä se pompottaminen nyt varmaan loppuu... tyhmä, kun olin. Kaks ja puoli viikkoo sitten meille syntyi viides lapsi ja tänään sitten taas ajeltiin ja lainattiin rahaa. :headwall:

Niin jos valitetaan että eletään niin niukalla budjetilla, niin ei oikeesti yks elatusapu voi olla niin paljon, ettei normaali perhe pysty sitä maksaan vaikka kuukautta aiemmin. Jos toisella on hätä niin ok, kyllä minä auttaisin... olisihan se sitten itse jo maksettu ja seuraavassa kuussa jäisi säästöön enemmän! Ei niin tiukkis kannata olla, pääsee paljon helpommalla!

ei tietenkään ole pakko lainailla, mut mä lainaisin exälle jos sillä olis kova tarve. Luottokortilta lähtis sit elokuussa se sama summa mikä pitäis mennä elatuksii, joten ei haittais. Mut kuten jo sanoin ei kenenkään ole pakko lainata, ystävällisyyttään voi jos vaan toiselle siitä apua.

Väärin et tehnyt, mutta koitappa ajatella itsesi miehen exän tilalle...
Kyllä varmaan säkin lasten isään vetoaisit, jos vaikuttais siltä, että lasten ruokaan ei raha riitä.

niin mutta entäs jos exän rahatilanne onkin heittänyt sen takia että lapsista on tullut joku yllättävä meno??.me käytiin just erikoislääkärillä ku oli pakko lasku 80e,ei kotihoidon tuella yh:na sellast makseta.ja lapsen isä on yhtälailla vastuussa näistä menoista,musta se on vaan reilua maksaa 50% ja 50% jos on joku vst.meno lapsesta.eliii riippuu tilanteesta kyllä minusta.on se sun ukko edellisistä lapsistaankin vastuussa vaikka akasta eronnut onkin..

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Niin jos valitetaan että eletään niin niukalla budjetilla, niin ei oikeesti yks elatusapu voi olla niin paljon, ettei normaali perhe pysty sitä maksaan vaikka kuukautta aiemmin. Jos toisella on hätä niin ok, kyllä minä auttaisin... olisihan se sitten itse jo maksettu ja seuraavassa kuussa jäisi säästöön enemmän! Ei niin tiukkis kannata olla, pääsee paljon helpommalla!

Minä en ole tasan maininnut mitään että meijän perhe elää tiukalla budjetilla.Ei todellakaan eletä.Miksi vääntää asian laitaa toisenlaiseksi kuin kirjoitin.
Eikä todellakaan kukaan maksa kuukautta etukäteen.Jokaisella varmaan käyttöä rahoilla.

mä luulen, että kaikesta huolimatta yks syy suuttua on myös vaan ja ainoastaan se , että kyseessä on Ex- nainen joka rahaa kyselee. me naiset kun ollaan vähän kummallisia. vaikka oiskin rahaa ku roskaa jaella, mutta kellee exälle sitä ei anneta lainaan...

hei ap, kyllä minusta ilmaisit teijän perheen tiukan budjetin kirjottamalla että "milläs meijän perhe elää ens kuun" ja " vingutetaan sit luottokorttia" jne. jos toi ei kerro tiukasta budjetista, niin mikä? minkäsuuruinen elari kyseessä?

No ymmärrän miestäsi sikäli, että hänen lapsensa on siellä. Eli hänen huolensa ja auttamishalunsakkin kuuluu herätä. Jos sinun lapsellasi ei olisi ruokaa tuolla jossain ties miten vastuuttoman ihmisen seurassa, niin etkö itsekkin tekisi jotain asian eteen? Minä ainakin tekisin ja olisi hirveää jos joku kieltäisi auttamasta. Nyt on tilanne se, että onko lapselle ruokaa jne? Teillehhän sitä olisi joka tapauksessa järjestynyt.

Ja jos ongelma jatkuu ja taas on rahat loppu, niin olisikohan viisainta miehesi ottaa ja hoitaa itse oma lapsensa, jos äidistä ei kerran siihen ole.

Yhteistyössä