nyt suutuin miehelleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä ja 3v:
niin mutta entäs jos exän rahatilanne onkin heittänyt sen takia että lapsista on tullut joku yllättävä meno??.me käytiin just erikoislääkärillä ku oli pakko lasku 80e,ei kotihoidon tuella yh:na sellast makseta.ja lapsen isä on yhtälailla vastuussa näistä menoista,musta se on vaan reilua maksaa 50% ja 50% jos on joku vst.meno lapsesta.eliii riippuu tilanteesta kyllä minusta.on se sun ukko edellisistä lapsistaankin vastuussa vaikka akasta eronnut onkin..

Niin, riippuu niin paljon tilanteesta missä miehesi exä on. Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta joskus olisi hyvä ajatella asioita sen toisenkin ihmisen näkökulmasta. Jos teillä mahdollisuus auttaa, miksi heittäytyisit hankalaksi? Mikä syy sulla siihen olisi?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Eikä todellakaan kukaan maksa kuukautta etukäteen.Jokaisella varmaan käyttöä rahoilla.

Ex on koko ajan maksanut kuukautta etukäteen. Syytä en tiedä enkä ole kysellyt. Jos joskus muuttaa tapansa, ei minulla ole säästössä ko kuukauden rahoja, mutta se on sitten minun ongelmani.

Ei mitään yllättävää,se exä ei osaa rahankäyttöä yhtään,sillä niin älyttömiä laskurästejä kuin olla ja voi. yves rocher,fazer musiikkikerho,ellosta,anttilaa ym.
Ei nuo ole mitään tärkeitä laskujahänen omia virheitä kun jättänyt maksamatta.niistä jo 2 kertaa huomautus kaikista laskuista,seuraava ulosotto luulisin näin.Olisi ostamasta tuollaista hömpötystä jos ei varaa.Eikä tasan auteta näissä laskuissa,ei opi sitten ikinä.Olen hirveä noita tiedän sen,mutta näin se vain on että tuonlaisten takia en suostu etukäteen miehen maksaa elareita.piste.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minä en ole tasan maininnut mitään että meijän perhe elää tiukalla budjetilla.Ei todellakaan eletä.Miksi vääntää asian laitaa toisenlaiseksi kuin kirjoitin.
Eikä todellakaan kukaan maksa kuukautta etukäteen.Jokaisella varmaan käyttöä rahoilla.

No kyllä miekin ymmärsin että budjetti menee p.rseelleen jos lainaatte/mies maksais etukäteen ne elarit. Enkä väännä mitään vaan luin mitä oot kirjoittanut :)

Mutta siis asiaan, ei todellakaan tarvitse maksaa etukäteen jos kulut ei liity suoraan lapsiin. Eri asia on, jos lapsesta/lapsista on aiheutunut jotain yllättävää menoa.

niin mutta entäs jos exän rahatilanne onkin heittänyt sen takia että lapsista on tullut joku yllättävä meno??...... lapsen isä on yhtälailla vastuussa näistä menoista, .

Minusta on viisaampaa silloin antaa rahat kuin lainata tai antaa ennakkoa. Olen aika varma, että jos syy olisi joku tuollainen, siihen olisi vedottu jo rahaa pyydettäessä.

minust on aina hauskaa seurata näitä ketjuja kuinka näistä existä ainaa kasvaa ketjun kasvaessa kauheita eukkoja jotka ei osaa hoitaa lapsia, raha-asioita ja käyttäytyy aina niiiiiin epäkorrektisti. :saint:
onneks mun miehen ex on ihan suht tervepäinen ja fiksu ihminen. tosin sillä ei olekaan lapsia :D

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
minust on aina hauskaa seurata näitä ketjuja kuinka näistä existä ainaa kasvaa ketjun kasvaessa kauheita eukkoja jotka ei osaa hoitaa lapsia, raha-asioita ja käyttäytyy aina niiiiiin epäkorrektisti. :saint:
onneks mun miehen ex on ihan suht tervepäinen ja fiksu ihminen. tosin sillä ei olekaan lapsia :D

Juu, ja nyxista rahanahneita lumppuja, jotka teki elamansa virheen hankkiutuessaan yhteen miehen kanssa, jolla jo lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hei ap, kyllä minusta ilmaisit teijän perheen tiukan budjetin kirjottamalla että "milläs meijän perhe elää ens kuun" ja " vingutetaan sit luottokorttia" jne. jos toi ei kerro tiukasta budjetista, niin mikä? minkäsuuruinen elari kyseessä?

Se oli vain sanonta ja mieskin olan takaa heitt "luottokortilla"i,kerroin vain mitä me keskenään keskustelimme.Ja niin myös ketjun alkuun kirjoitin.
Meillä ei todellakaan ole budjetti tiukalla,en vain suostu miehen maksaa exän huolimattomasti hoidattamiaan laskuja.
lue mun kirjoitus kun kerroin exän laskuista,se täällä ketjussa jossain

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
niin mutta entäs jos exän rahatilanne onkin heittänyt sen takia että lapsista on tullut joku yllättävä meno??...... lapsen isä on yhtälailla vastuussa näistä menoista, .

Minusta on viisaampaa silloin antaa rahat kuin lainata tai antaa ennakkoa. Olen aika varma, että jos syy olisi joku tuollainen, siihen olisi vedottu jo rahaa pyydettäessä.

Näin juuri. Ex olisi varmasti sanonut, jos rahat olisivat menneet lapsen hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:

Näin juuri. Ex olisi varmasti sanonut, jos rahat olisivat menneet lapsen hyväksi.

Niin ja ap. olisi täällä sanonut ex:n näin sanoneen? Elä unta näe ;0)

Alkuperäinen kirjoittaja Varmaan juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:

Niin ja ap. olisi täällä sanonut ex:n näin sanoneen? Elä unta näe ;0)

lue tuo minun tumma teksti ylhäällä ja te muut.
ei ole mistään lapsista kyse kyllä niillä ruoka ym ok, mutta nuo exän laskut ne ppitää saada maksettua,muuten ulosotossa,ja me emme auta kun vastuu hänen ei meidän.käytämme ne rahat varmasti tarpeelisempaan,saa seuraavan kerran 20.8,kävi hänen laskujen kanssa miten tahansa

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Isän velvollisuus on varmaan sitten ottaa lapsi teille, jos äiti on noin holtiton. Vai mitä?

kyllä exä hoitaa lapset ja ne saavat ruokaa,mutta kun ostaa tilaamalla kaiken maailman hömppää kuten ylhäällä kirjoituksessa mainitsin,se hänen moka ei meijän

Missään kohtaa et musta tehnyt väärin. Ei ole teidän ongelmanne, jos exä sössii raha-asiansa. On meilläkin tähän litkuun kerran jouduttu. Miehen exän piti saada johonkin tarkoitukseen (en muista mihin) mieheltäni vähän ylimääräistä, ja siitä sitten kehkeytyi lihava riita. Se päättyi vasta, kun minä maksoin exän pyytämän summan sen tilille :D verkkopankin kautta. Vinkuna loppui siihen. Tietysti mies maksoi summan sitten mulle. Tää oli exälle nolompi homma.

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
. yves rocher,fazer musiikkikerho,ellosta,anttilaa ym.
Ei nuo ole mitään tärkeitä laskujahänen omia virheitä kun jättänyt maksamatta.niistä jo 2 kertaa huomautus kaikista laskuista,seuraava ulosotto luulisin näin..

Tämä on jo ihan toista asiaa, mutta olen kuullut, että ihmisiä on ulosotossa vanhoista pienistä laskuista. Firmat myyvät laskut eteenpäin ja laskujen ostaja pistää koko pinon ulosottoon.

Sori nyt vaan, mut tää on hauska ketju =) mä oon itse exä, ja lapsellisen miehen nyxä. Mä voin vaan kuvitella, miten mun ukko naurais mut pihalle, jos puuttuisin sen elareiden maksuun. Ne asiat kun ei kuulu mulle, meillä ei kyllä vielä ole yhteistä taloutta, mut vaikka olis, ei se kyllä tollaseen kaatuis. Ja kyl sais multaki exän nykyinen kuulla kunniansa, jos puuttuis meidän lasten elareihin, meni ne sit mihin käyttöön tahansa, ei kuulu sille akalle.

Ihan oikein teit :attn: ... ei ole teidän ongelmanne jos exä tuhlaa rahansa jonnin joutavaan ja sitten ei olekaan varaa maksaa.... Entäs jos olisittekin antaneet sen rahan nyt ja sitten elokuussa exä olis tullu pyytään syyskuun rahaa etukäeetn!!

Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Sori nyt vaan, mut tää on hauska ketju =) mä oon itse exä, ja lapsellisen miehen nyxä. Mä voin vaan kuvitella, miten mun ukko naurais mut pihalle, jos puuttuisin sen elareiden maksuun. Ne asiat kun ei kuulu mulle, meillä ei kyllä vielä ole yhteistä taloutta, mut vaikka olis, ei se kyllä tollaseen kaatuis. Ja kyl sais multaki exän nykyinen kuulla kunniansa, jos puuttuis meidän lasten elareihin, meni ne sit mihin käyttöön tahansa, ei kuulu sille akalle.

näinpä..

Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:

mä oon täysin samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
Ihan oikein teit :attn: ... ei ole teidän ongelmanne jos exä tuhlaa rahansa jonnin joutavaan ja sitten ei olekaan varaa maksaa.... Entäs jos olisittekin antaneet sen rahan nyt ja sitten elokuussa exä olis tullu pyytään syyskuun rahaa etukäeetn!!

sitä sanoinkin miehelleni,ei varmasti odota saavansa elarit seuraavan kerran 20.9 jos nyt olisi elokuun saanut.Ja onneksi muuten kysyin miksi nyt jo 23 päivä tarvii rahaa kun juuri 20 päivä sai.Ei ole ennen pyytänyt,siksi hoksasin kysyä.

niin eipä tietenkään kuulu maksaa mitään exän meikki tms ostoksia.mutta mistä sä tiedät mitä varten ne tarvitsi??ja minä yh:nä kyllä ynnärrän että vähän vaikeeta sitä on tehdä niin paljon töitö että olis siedettävästi rahaa ja vielä niin että muutaman kymmenen euron ylimääräisestä yllättävävstä laskusta selviäisi kunnialla mut tyhjästä on paha nyhjäistä eikä viittis tehdä mitään 10h työpäivääkään (minä en tosin ennen tätä 80 e laskua ole exält pyytäny mitään rahaa)mutta en tiedä syksystä,jos töihin meen palkasta menee puolet jo vuokraan! sit muut laskut,eläminen. eikä voi pienen kaa yksin ollessa tehdä pitkää päivää..joten mulla menee ainaki talous päin mäntyä..

Yhteistyössä