[QUOTE="hiphei";23450283]Onpas surullinen ketju
Mä en henkilökohtaisesti tiedä miten suhtautua ihmisiin, joilla ei ole mitään sanottavaa, tai vastaavat asioihin yhdellä sanalla. Työpaikan kahvipöydässä on näitä, jotka todennäköisesti kokevat olevansa näkymättömiä ja ovatkin. Jos eivät reagoi keskusteluun ilmeillä tai eleillään saati osallistu, niin silloin sitä helposti jättää huomaamatta. Esim. kahvipöytäkeskustelu on kaikille avoin. Välillä siellä on aiheita, joia en ymmärrä tai joihin en kuulu ja se siitä. Kaikilla välillä ulkopuolisuuden kokemuksia.
Lisäksi piiloagressiivuuden vaistoaa ja se pelottaa ihmiset. "Älkää huoliko, mulla on suunnitelma..." Eli olet tappamassa itseäsi? "Mähän selviän tästä itse". No hyvä, selvitä sitten. Me muut tavalliset ihmiset tarvitsemme aina silloin tällöin muiden apuam joskus ammattiapua ja lääkkeitäkin erilaisiin vaivoihimme.
Jos joku puhuu loukkaavia asioita sinusta sinun kuullesi niin silloin sanotaan, että "anteeksi, että keskeytän. Sä et varmastikaan tarkoituksella ole ilkeä, mutta tuo tuntuu todella pahalta".
Ja omalle äidille luulisi voivan sanoa myöskin, että "Musta tuntuu, että mua ei ole sulle olemassakaan ja se tuntuu todella pahalta. Jos et kykene olemaan läsnä niin sitten ei voida olla tekemisissä".
Pidä puolesi! Jos aivan kaikki ihmiset ovat perseestä niin silloin kannattaa myös miettiä, että miksi. Kaikkea hyvää! Mutta jos yhtään helpottaa niin maailma on kyllä ihan kiva paikka ja ihmiset mukavia ja tavallisia jos heihin niin suhtautuu.[/QUOTE]
Anteeksi, mutta kommenttisi on suoraan sanottuna loukkaava ja vähättelevä, jopa ilkeä.
Miksi niin monet olettavat, että vika on automaattisesti meissä "näkymättömissä"? Oletetaan, että meillä on huono itsetunto, teeskentelemme, emme osaa olla sosiaalisia, vihaamme ihmisiä, emme sano mitään, emme ole sosiaalisia, olemme piiloagressivisia tms.
Minä voin sanoa, että minä en ole mitään noista. Silti olen suurimalle osalle näkymätön. Miksi? Voisiko olla, että siihen on muitakin syitä kuin se, että minussa on jotain vikaa?