mä jäin yksin huoltajaksi,kun kuopus oli 2kk ja esikoinen 1v9kk. ja meillä on koira myös. hyvin sitä pärjäsi,vaikka isot kiitokset annankin tukipiirilleni. mun vanhemmat auttoivat lasten ja koiran hoidossa,sekä veljeni ja muutamat ystävät. en tiedä miten ilman heitä olisi pärjännyt. esikoista kannattaa huomioida silloin,kun vauva on nukkumassa ja ottaa hänet mukaan vauvan hoitoon. samalla,kun vauva köllöttelee lattialla voi esikoisen kanssa vaikka pelata.
itse laitoin sillä aikaa,kun muksut kävivät yöunille keittiön aina kuntoon ja sen jälkeen lössähdin sohvalle ja olin tekemättä yhtään mitään.
tällä hetkellä sisaruksista toisilleen seuraa leikkiessä,vaikka kyllähän nuo ajoittaain yhteenkin ottaa(päivittäin). olen siis edelleenkin yksin lasteni kanssa. ja erosta on nyt runsaat neljä vuotta. ja hengissä siis ollaan
kotona olin lasteni kanssa siihen asti,kun kuopus täytti kolme vuotta ja nyt reilu vuoden olen vuorotöissä käynyt ja lapset ovat olleet pväkodissa. joka toinen vkl he käyvät isällään. tapaamiset alkoivat,kun reilu vuosi oli kulunut erosta. tuona aikana saan sitä omaa aikaa. ja mun vanhemmat, mummi ja vaari hoitavat tarvittaessa ne vkl lapsia,kun eivät ole isällään ja mun pitää mennä töihin.
olen tinkinyt siitä,et koti ei aina ole viimeisen päälle siisti,kun yksi käsi pari ei riitä kaikkeen. eikä meillä kuitenkaan mitään kamalan törkyistä ole. periaatteella,jos en tänään kerkiä imuroida,niin imuroin huomenna. tärkeämpänä pidän sitä,et lapset saavat kotiruokaa ja puhtaat vaatteet päälle päivittäin.
reissaamme lasten kanssa ja teimme kesälläkin normaalit lapsiperheiden menot korkeasaareen, linnanmäelle jne. kyläreissujakin teemme,vaikka meillä ei autoa olekaan. 4h junassa ystäväperheen luokse menee nopeasti.
ja kyllä sitä lasten kasvaessa voi vaan ihmetellä,miten aika kuluukin nopeasti.