NYT TARVIN APUA! OLEN JÄRKYTTYNYT !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Olen ollut viikon sairaslomalla mahataudin takia ja tämän viikonaikana aloin saada kummallisia textarareita työkaverilta..koska olen kuulema haukkunut häntä ja monia muita. Itse en tiedä asiasta mitään.
3 työntekijää on lähtenyt kälppimään työpaikasta henkisen pahoinvoinni takia.

Nyt minua odotellaan työpaikalle lynkkaysta varten..siellä on kuulema joukko odottamassa ja kertomassa mitä paskaa olen jostakin työntekijästä puhunut. Olen ihan pihalla kun en oe mitään pahaa tehny. KOE KIUSAAMISENA TÄMÄN!
Mut näköjään minutkin halutaan sieltä pois.
Jäänkin mielelläni..työtäni rakastan,mutta työyhteisö on ihan pa***

Minulla on määräaikainen sopimus vuoden loppuun. Jos nyt jään sairaslomalle työuupumuksesta niin saanko kuinka kauan palkkaa? Milloin putoan kelan sairaspäivärahalle?

Juttele ihan ensimmäisenä esimiehesi kanssa. On esimiehen velvollisuus hoitaa tällaiset asiat, ja tehdä kaikkensa työpaikkakiusaamisen kitkemiseksi. Taustoja tarkemmin tietämättä hankala ottaa kantaa, mutta esimiehen puheille pitäisi ensimmäisenä mennä, ja jos se ei onnistu/auta, työterveyshuolto tai luottamusmies voisi olla seuraava osoite.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:
Juttele ihan ensimmäisenä esimiehesi kanssa. On esimiehen velvollisuus hoitaa tällaiset asiat, ja tehdä kaikkensa työpaikkakiusaamisen kitkemiseksi. Taustoja tarkemmin tietämättä hankala ottaa kantaa, mutta esimiehen puheille pitäisi ensimmäisenä mennä, ja jos se ei onnistu/auta, työterveyshuolto tai luottamusmies voisi olla seuraava osoite.

nämä textarit tulevat nimenomaan esmieheltä

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

Pomo se on silläkin. Ja luottamusmies auttaa.

Kun menet töihin, niin varaatte välittömästi palaverin jossa puidaan nämä asiat halki. Otat esimiehesi mukaan, ja myös näiden toisten työntekijöiden esimiehet. Ja jos joku esimiehistä on mukana tässä "lynkkausringissä", niin sitten myös hänen esimiehensä mukaan. Millä alalla muuten olet?

Esimiehelle tai luottamusmiehelle juttelemaan.
Kun menet "puhutteluun", niin ota mukaan joku "todistaja" tai vaikka nauhuri josta ilmoitat kaikille läsnäolijoille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

Sitä suuremmalla syyllä yhteys luottamusmieheen, työterveyshuoltoon ja viime kädessä työsuojelupiiriin. Älä nyt heti luovuta ja sairaslomalle ole jäämässä. Sitä paitsi se sairasloman saanti ei ole mikään automaatio.

kai kuulut liittoon? Otat luottamusmiehen mukaan.
Ja ihan ensimmäiseksi sotket työterveyshuollon mukaan tähän, et mene pomosi/kenenkään muunkaan juttusille enne nkuin olet puhunut terkalle/lääkärille.

Trust me, näin saat itsellesi puolueetonta taustatukea.

Soita vaikka SuPerin vaihteeseen ja sieltä neuvovat keneen pitäis ottaa yhteyttä ja yhdistävät.

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer ry
Ratamestarinkatu 12, 00520 Helsinki

vaihde: (09) 2727 910

Vaadi palaveri heti ensimmäiseksi aamulla kun menet töihin. Ota mukaasi työpaikan luottamusmies. Pyydä mukaan myös esimiehesi esimies. Pysy itse rauhallisena, älä missään vaiheessa ala huutamaan tai syyttelemään muita. Selvitä mistä on kysymys ja vastaa rehellisesti, miten asia on sinun näkökulmastasi. Säilytä kaikki saamasi tekstiviestit ja sähköpostit, missä käsitellään tätä asiaa!

Yhteistyössä