Nyt tarvitaan apua (alkuraskaudesta)!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keskenkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keskenkö

Vieras
Olen viikolla 6 raskaana. Testin tein vasta viikko siitä kun menkat piti alkaa. En tullut ajatelleeksi että olisi tärpännyt kun rusehtavaa vuotoa ollut siitä asti kun menkat piti alkaa! Siteeseen asti tullut vain pari kertaa mutta joka kerta pyyhkiessä tuota rusehtavaa näkyy:( Onko tämä siis auttamattomasti nyt menossa kesken? Kipuja ei ole, ainoastaan menkkamaista jomotusta ja vihlontaa välillä. Soitin jo lääkäriin ja käski vaan seurailla, ei kuulemma ole vielä mitään tehtävissä. Tämä epätietoisuus on hirveää!

nii.. no ei tuossa tilanteessa voi muuta tehdä kun seurata :( jos on kovia kipuja, supisteluja, runsasta vuotoa (klönttejä vuodossa) niin tod. näköisesti menee kesken. mulla oli alkuraskaudessa vuotoa ja kipuja, mutta ei klönttejä vuodossa, ja lääkäri ultralla totesi, että taitaa olla vain valemenkat :) toivottavasti sinulle on samasta kyse. tsemppiä!

Vaadi aikaa ultraan viikolla 7+. Noilla oireilla saat sen tai ainakin pitäisi saada, menet vaikka päivystykseen ja valitat vähän kipuakin. Tuohan siis aattaa olla täysin normaalia tai sitten ei. Saattaa olla merkki kohdunulkoisesta, rypäleraskaudesta tai keskenmenosta. Mutta saattaa myös olla, että kaikki on normaalisti ja raskaus jatkuu.

Mulla on ollut myös onnistunut raskaus josta ei ollut minkäänlaisia vuotoja. Muutama vuosi sitten oli keskemeno rv5+ ja se alkoi heti runsaalla verisellä vuodolla. Soitin siis jo lääkärille ja hän oli sitä mieltä että seuraillaan vaan. En tiedä paikkakuntamme ultrauskäytäntöjä. Kysyin että voisiko asiaa jotenkin tarkistaa että onko siellä alkiota ja onko oikeassa paikassa, hän totesi vain ettei tässä vaiheessa vielä ultrata.

ap

Mulla tuli ekat kolme kuukautta menkkojen aikaan ruskeaa vuotoa. Ei suuria määriä, mutta vähän siteeseen ja pyyhkiessä. Oli gynen mukaan ihan normaalia. Raskaus ei mennyt kesken.

Voisin ehkä ymmärtääkin jos nyt pitäisi olla menkat mutta viikkoja onnyt 6 ja tätä vuotoa ollut alusta asti. Äsken vessassa käydessä ruskean vuodon seassa oli myös pieniä hyytymäviiruja (paksumpia kohtia vuodon seassa mutta ei runsaita). Pelottaa niin että tämä kauan kaivattu menee kesken :( Raskaustesti ainakin on edelleen kirkuvan punainen.

ap

Yhteistyössä