Osaisiko joku auttaa (alkuraskauden vuoto!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Mulla rv5+2 omien laskujen mukaan tänään, LA ois 14.11 laskureiden mukaan. Mutta huolien täyttämä on ollut tämä alkuraskaus:(
Alusta asti ollut rusehtavaa vuotoa, jo silloin kun menkat piti alkaa. Sidettä ei ole tarvinnut käyttää mutta nyt muutaman kerran tullut housuihin asti ihan veristäkin:( Kipuja ei ole ajoittaisia menkkajomotuksia lukuunottamatta. Eilen illalla tosin tuli tuonne alas (nivuseen?) kipu eikä oikein kärsinyt istuakaan. Mutta se meni onneksi ohi eikä kipuja sen jälkeen ole ollut. Tänään kuitenkin tuli housuihin taas tummanounaista vuotoa mutta sekin loppui ja enää tulee pyyhkiessä rusehtavaa. Taustalla on kohdunulkoinenraskaus mutta silloin vuoto oli jatkuvasti punertavaa ja niukkaa. Keskenmeno oli vuosi sitten ja silloin hanat aukesi rytinällä ja kaikki vuoti kerralla pois. Pelottaa että tämä menee kesken:( Onnistuneissa raskauksissa ei vuotoja ole ollut ja siksi huolettaa kamalasti.

Kyllä minulta (kun ekaa ja ainoata odotin) oli alkuraskauden ajan koko ajan pientä rusehtavaa tuhruvuotoa. Sitten tuli kanssa isompi löntti punaisempaa vuotoa ja sitten vuotelu loppui. Tsemppiä sinulle!!

Tuossa tilanteessa ja noin alussa ei voi muuta kuin odottaa ja toivoa parasta. Vuoto voi olla ihan harmitonta ja kaikki sujuu siitä huolimatta hyvin, tai sitten se enteilee taas jotain huonoa.

Minulla on koettuna neljä keskenmenoa, alkuraskauden keskenmenossa alkoi 6+ viikoilla tuhruttelu ja sitten hanat auki. Keskeytyneissä keskenmenoissa tiputteluvuotoa tuli vasta myöhäisemmillä viikoilla eli alussa oli vuodotonta. Nyt tässä meneillään olevassa raskaudessa oli hanat auki meninkiä rv 6+5 lähtien johtuen hematoomasta. Runsaista ja monta viikkoa kestäneistä vuodoista huolimatta raskaus jatkui ja nyt mennään jo yli puolivälin.

Voimia odotteluun, tuo epätietoisuudessa eläminen on todella raskasta!

yhden jolla oli koko alkuraskaus vuotoja vaihtelevasti, kuitenkin niin että joka päivä oli jotain vuotoa. Se loppui hänellä about viikolla 14 ja nyt on menossa viikkoa 24 ja kaikki on menny hyvin ja vauva näyttää voivan hyvin.

kaikille vastauksista! Toivon tosiaan että kaikki menisi hyvn, tämä on vaan niin kamalan stressaavaa kun vuotelee eikä itse pysty mihinkään vaikuttamaan :( Kipuja ei onneksi nyt ole ja se kai on hyvä merkki? Onko keskenmenossa veri aina kirkasta? mietin vain että eikö ruskehtava ole yleensä ns. "vanhaa verta"? Toki mulla tullut tuota tummanpunaistakin. Huolettaa jos onkin kohdunulkoinen raskaus mutta silloin vuoto mulla oli kyllä erilaista ja raskausoireet ei olleet näin selkeät.

ap