Nyt tarvitsisin hieman apua: Helppo, kohtuu hintainen jälkkäri joka EI tarvitse kylmäsäilytystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maricce
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maricce

Jäsen
26.03.2008
552
0
16
Eli huomenna on meillä pienet "tuparit" ( melkein vuoden myöhässä :laugh: ) ja hakusessa olisi joku kiva jälkkäri joka ei tarvitse kylmäsäilytystä. Meillä on pieni jääkaappi ja nyt on paljon tavaraa jotka täytyy olla siellä.

Vieraita on noin 15 henkeä ja muuten ajattelin tarjota majoneesipohjaista kanasalaattia, vihreää salaattia (jäävuori, kurkku, tomaatti,paprika) johon jokainen itse voi lisätä feteaa/mozzarellaa, sipulia, vesimelonia, oliveja oman maun mukaan, patonkia, juustoja (ehkä sinihometta, jotain hyvää erikoisempaa kerma juustoa, tuorejuustoa), hedelmiä ja erilaisia keksejä juustojen kanssa, illaksi dipattavia kasviksia ja erilaisia sipsejä kera muutaman eri dipin.

Juotavaksi tulee punainen marja-lime booli, punkkua, valkkaria ja ollutta. Tietenkin myös jotain alkoholitonta minulle ja muille selville vierailla.

Eli mikä sopisi jälkkäriksi näiden kanssa ja ei tarvitse sitä kylmäsäilytystä? Tietty plussaa olisi vielä se, että voin tehdä sen etukäteen, ettei tarvitsisi hääriä keittiössä hirveästi kun vieraat on jo täällä.

Kiitos kaunis avusta =)

Kääretorttu (päälle voi laittaa kermavaahtoa, jäätelöä, jälkiruokakastiketta tai vaikka hedelmiä jos haluaa)

Muffinit

Kiisseli säilyy jonkin ajan huoneenlämmössä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
miten ois erilaisia karkkeja kauniisti esille aseteltuina? siis suklaita, marmeladeja, vaahtokarkkeja esim.

No, itse asiassa tätä mä hieman mietin, mutta sitten mietin, että onko hieman liian "teollista" kun ei ole mitään itse tehtyä? Minä ja mun täydellisyyden hakuisuus :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Maricce:
miten ois erilaisia karkkeja kauniisti esille aseteltuina? siis suklaita, marmeladeja, vaahtokarkkeja esim.

No, itse asiassa tätä mä hieman mietin, mutta sitten mietin, että onko hieman liian "teollista" kun ei ole mitään itse tehtyä? Minä ja mun täydellisyyden hakuisuus :laugh:

Voihan siihen laittaa pähkinöitä kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kääretorttu (päälle voi laittaa kermavaahtoa, jäätelöä, jälkiruokakastiketta tai vaikka hedelmiä jos haluaa)

Muffinit

Kiisseli säilyy jonkin ajan huoneenlämmössä.

Kiisseli on heti ei. Liian arkinen mun mielestä.

Kääretorttu on kanssa ei. Pitäisi olla omatekemää ja se vaatii jo kylmätilaa ellei laita vain hilloa ja tee sitä samana päivänä.

Muffinit vois olla vaihtoehto... Olisiko jotain erikoisen hyvää ohjetta?

no mites suklaa fondyy (vai miten se kirjotetaan) ja sit esim. masikoita, vaahtiksii yms. dipattavaa? onisko enemmän ite tehtyä =)

En ole koskaan tehnyt. Pitäisikö olla se oikea fondyypata vai voiko sen suklaan laittaa mihin kippoon tahansa? Vai jähmettyykö se heti jos se haalenee? Mitä siihen "suklaakastikkeeseen" laitetaan, pelkää suklaata vai lisätäänkö kermaa?

no mites suklaa fondyy (vai miten se kirjotetaan) ja sit esim. masikoita, vaahtiksii yms. dipattavaa? onisko enemmän ite tehtyä =)

En ole koskaan tehnyt. Pitäisikö olla se oikea fondyypata vai voiko sen suklaan laittaa mihin kippoon tahansa? Vai jähmettyykö se heti jos se haalenee? Mitä siihen "suklaakastikkeeseen" laitetaan, pelkää suklaata vai lisätäänkö kermaa?

Marketeissa on niitä valmiita suklaaseoksia, leivontaosastolla, ovat pienessä muovipurkissa, mikrossa sulatetaan ja on heti valmista. Tuolle ihmismäärälle riittää varmaan 3 purkkia, se on yllättävän riittoisaa. Sitä voi uudelleen lämmittää, jos jäähtyy liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:

Marketeissa on niitä valmiita suklaaseoksia, leivontaosastolla, ovat pienessä muovipurkissa, mikrossa sulatetaan ja on heti valmista. Tuolle ihmismäärälle riittää varmaan 3 purkkia, se on yllättävän riittoisaa. Sitä voi uudelleen lämmittää, jos jäähtyy liikaa.

Kiitos vinkistä =) Onko se valmis juttu sellaista tummaa-, maito- vai valkoista suklaata lähinnä? Onko kamalan hintaista?

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:

Kiitos vinkistä =) Onko se valmis juttu sellaista tummaa-, maito- vai valkoista suklaata lähinnä? Onko kamalan hintaista?
Se on aika tummaa, mutta minusta just hyvänmakuista. En muista hintaa, en ole sitä pitänyt kovin kalliina, kätevyyteen nähden.

Yhteistyössä