Nyt täytyy munki kertoa, ei ymmärrä ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oltiin pääsiäislomalla kylpylässä, hotellilla oli siellä pelihuoneessa noin 8-9v poika pelaamassa.
Pojan isä (ilmesesti) tuli siihen ja sanoi että me ollaan nyt menossa kaupungille tuutko mukaan vai jäätkö tänne pelaamaan?

Jos lomalla ollaan perheen kesken niin jätetään sitten yksi hotellille??? ei ymmärrä, siitä puhumattakaan että tonkaan ikäistä jättäisin yksin hotelliin (kotiin kyllä)

Oli siellä leikkihuoneessa kyllä paljon ihan taaperoitakin keskenään, mut se on toinen juttu

Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
ootko iästä varma... veljeni kaveri on 14.v ja näyttää kymmenen vuotiaalta

No oma poika on 8v ja saman kokoinen oli ja mun 8v on pienikokoinen
Mut oikeesti ihan sama vaikka olis ollu 15, mun pointti on siinä että jos me lomaillaan perheen kanssa niin silloin me vietetään lomaa yhdessä - sitä pleikkaa voi pelata YKSIN kotonakin.

Mie saatan kyllä kysyä meidän 9-vuotiaalta ihan samalla tavalla, oli paikka sitten mikä tahansa, että lähdetkö mukaan, vai jäätkö tänne? ja tosiasiassa sitä jäämis vaihtoehtoa ei aina ole, mutta lapsen saa sillä kyllä hyvin liikkeelle..

Ei tuo välttämättä tarkoittanut tuo kysymys sitä, että isä pojan jättäisi hotellille. Ehkä poika ei ollut juuri osoittanut kiinnostusta yhteiseen aikaan perheen kanssa vaan oli koukussa peleihin ja isä vaan sanoi asian ääneen. Esimerkiksi itselleni on etelän matkalla lelukaupan barbihyllyllä todettu että "tuutko mukaan vai jäätkö katselemaan nukkeja" - vaikka mieli teki jäädä niin kyllä sitä tuli kiire perheen perään eikä halunnut jäädä outoon paikkaan.

Niin, ja tietty ikä vaikuttaa. Miksei 10v poikaa jättäisi pelaamaan peliä johon on täysin lumoutunut jos poika tietää säännöt ettei saa poistua hotellilta yksin ja pojalla on avain että pääsee omaan huoneeseenkin kun peli kyllästyttää.

No jos poika olikin hiukan vanhempi kuin luulit? En mä näkis mitään järkeä siinä, että vastentahtoista esiteiniä kuljetetaan mukana kaupungilla, jos se mieluummin haluaa pelata. Mun mielestä loman tarkoitus ainakin on se, että kaikilla on hauskaa. Kokoajan hampaat irvessä ei ole pakko olla yhdessä jos kukin löytää itselleen mielekästä tekemistä. Ehkäpä tuo lapsi ei kotonaan saa samanlaisia pelaamismahdollisuuksia, ja siellä halusi nauttia niistä. Siis mä ainakin olen ollut 13-vuotiaanakin vielä niin lyhyt, että ihan helposti menin 8-vuotiaasta, kun taas nyt 7-vuotias kummipoikani on jo niin iso että näyttää 10-vuotiaalta.

Alkuperäinen kirjoittaja liinua:
Siis jäikö se poika oikeesti sinne, vai oliko se vaan sellanen retorinen kysymys, et meinaakkos jäädä tänne, kun ollaan lähössä... ?

En mää tiiä, mut ainakin se mies lähti ja poika jäi, en tiiä menikö myöhemmin perässä kun me lähdettiin pulikoimaan.

OK, ilmeisesti teidän mielestä on ok jättää ton ikäinen sinne, ite en jättäisi.

Entäs sitten sisarukset, ikää en arvioi mutta toinen oli reilun metrin mittainen ja toinen vähän alle - pienempi istui leikkihuoneessa ja itki "Äitii ,,, äitii...." isompi tuli siihen ja sanoi pienemmälle oo nyt hiljaa kyllä ne tulee kun ehtii

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja liinua:
Siis jäikö se poika oikeesti sinne, vai oliko se vaan sellanen retorinen kysymys, et meinaakkos jäädä tänne, kun ollaan lähössä... ?

En mää tiiä, mut ainakin se mies lähti ja poika jäi, en tiiä menikö myöhemmin perässä kun me lähdettiin pulikoimaan.

OK, ilmeisesti teidän mielestä on ok jättää ton ikäinen sinne, ite en jättäisi.

Entäs sitten sisarukset, ikää en arvioi mutta toinen oli reilun metrin mittainen ja toinen vähän alle - pienempi istui leikkihuoneessa ja itki "Äitii ,,, äitii...." isompi tuli siihen ja sanoi pienemmälle oo nyt hiljaa kyllä ne tulee kun ehtii

Ehditkö sä lomalla tehdä muuta kuin kytätä muiden tekemisiä ja pohtia niitä?

Mä en nyt ymmärrä tätä, olenko jotenkin tyhmä? Mulla ei ole vielä lapsia mutta omasta lapsuudesta/nuoruudesta muistan kun oltiin perheen kesken viikko kylpylä-hotellissa lomalla niin ei me oltu koko viikkoa koko perhe yhdessä. Siellä oli lapsille omia juttuja ja aikuisille omia ja joskus kun muut lähti käymään kaupungissa, mä saatoin jäädä lukemaan kirjaa huoneeseen. Oliko siinä jotain ihmeellistä?

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Ehditkö sä lomalla tehdä muuta kuin kytätä muiden tekemisiä ja pohtia niitä?

En kaikki aika meni noita taaperoita lohduttaessa ja etsiessä niiden vanhempia ;)

Opin ainakin sen että jatkossa omani menevät yksikseen sinne leikkitiloihin ja mä jään muualle jos meinaan lomailla enkä tehdä "töitä" kyllä tuolla päiväkodissa saa sitä ihan riittävästi tehdä.
Toki jos olis ollu ilkee niin olis voinu viedä jokaisen yksinäisen taaperon hotellin respaan ja ne olis voinu vanhempia kuulutella tai soitella perään.

Juuuh, en olis jättänyt lasta yksin pelailemaan tuntikausiksi jonnekin hotellin leikkihuoneeseen. Ihme meininkiä. Ei kukaan kuitenkaan kaupungilla 'piipahda'..kyllä siinä aina aikaa menee.
Ja kyllä noi jättämiset sovitaan etukäteen muuten kuin et 'me mennään nyt, tuutko vai et' jos joku on jäämässä.
Koti olisi eri juttu, mutta joku vieras hotelli vieraassa kaupungissa..ei tajuu tääkään. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Ihana loma, kun ollaan koko ajan tiiviisti yhdessä, ja aina on joku jota vituttaa kun haluis olla tekemässä jotain ihan muuta :D

:D
Mä oon ennenkin täällä todennu että mulla on kummallisia lapsia, ne ihan oikeesti viihtyy vanhempiensa kanssa, mut mä oonkin pakottanu ne olemaan kotihoidossa aikanaan enkä vieny virikehoitoon, kait siitäkin on traumoja jääny.

Tää on muutenkin tätä palstaa, on ok jättää 2-10 vuotiaat yksin hotelliin muutamaksi tunniksi (tai mitä siellä kaupungilla sitten menee) mutta jos käy hakemassa siwasta litran maitoa autoon niitä ei voi jättää. ::::::::::(((

R.I.P.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Ihana loma, kun ollaan koko ajan tiiviisti yhdessä, ja aina on joku jota vituttaa kun haluis olla tekemässä jotain ihan muuta :D

:D
Mä oon ennenkin täällä todennu että mulla on kummallisia lapsia, ne ihan oikeesti viihtyy vanhempiensa kanssa, mut mä oonkin pakottanu ne olemaan kotihoidossa aikanaan enkä vieny virikehoitoon, kait siitäkin on traumoja jääny.

Tää on muutenkin tätä palstaa, on ok jättää 2-10 vuotiaat yksin hotelliin muutamaksi tunniksi (tai mitä siellä kaupungilla sitten menee) mutta jos käy hakemassa siwasta litran maitoa autoon niitä ei voi jättää. ::::::::::(((

R.I.P.

No ethän sä edes tiedä jättikö ne sen lapsen hotellille ja lähtivät kaupunkiiin.

Toiset voi oikeesti lomailla vaikka viikon tai enemmänkin kylpylähotelleissa, on olemassa kuntoutumislomia perheille ja ne kestää useita päiviä. Jos TE olette parin päivän lomalla ja TE haluatte viettää perheen kesken 24/7 niin se ei tarkoita, että MUUT haluaa myös eikä se tee niistä perheenä yhtään sen huonompaa. Tosiaan jos tuonkin perheen loma on kestänyt vaikka 7vrk niin tuskin se nyt meni pilalle siitä, että muu perhe kävis 1-2h kaupungilla ja sillä välin poika pelaa pleikalla...