Nyt tekis oikeesti mieli lähteä lätkimään!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mulla menee hermot tuohon miehen työhön, niin älyttömiä vuoroja... aina. Usein just kun ollaan odottelemassa sitä kotiin, niin ilmoittaa, että joutuu lähtemään vielä 12h töihin, eli on muutaman kerran viikossa 20h putkeen töissä ja vielä normaalit vuorot päälle. Mä joudun aina perumaan mun menot, viimeksi tänään. Miehen piti hoitaa pieniä, kun vien isot partioon ja mulla oli tapaaminen opettajan kanssa (erityislapsen koulunkäynnistä), niin ilmoitti tuntia ennen kuin vuoron piti päättyä, että työpäivä venyy yöhön... Mitään ei voi koskaan suunnitella, kun ei kuka tahansa näitä kahta erityislasta + kahta muuta ota niin vaan hoitoon :(

Ja avioero parantaisi tilannetta siten, että...?

Ymmärrän turhautumisesi, mutta miehesi on sentään töissä, eikä baarissa kaljaa juomassa ja bilistä pelaamassa. Nelilapsisen perheen elättäminen vaatii rahaa.

Mä en ainakaan jaksa sitä, etti koskaan tiedä koska toinen tulee... eli ei voi koskaan suunnitella menoja ilman lapsia. Helppoahan tämä masennuksesta selviytyminen on, kun arkea joutuu pyörittämään aivan yksin.

Ja avioero parantaisi tilannetta siten, että...?

Ymmärrän turhautumisesi, mutta miehesi on sentään töissä, eikä baarissa kaljaa juomassa ja bilistä pelaamassa. Nelilapsisen perheen elättäminen vaatii rahaa.
Mutta kun näitä samanlaisia miehen töissäkäymisen kirvoittamia valitusketjuja lukee päivästä toiseen niin tulee mieleen että ollaanko me nykymiehet todellakin niin saamattomia ettei kyetä noinkin yksinkertaiseen yhtälöön kuin käymään töissä, tienaamaan paljon rahaa ja samaan aikaan olemaan käytettävissä lastenhoitoon ja kotitöihin keskeytyksettä? Koska kyllähän sen palstamammojen logiikan mukaan täytyy olla mahdollista kaikissa tilanteissa! Kyllä hävettää kaikkien työsskäyvien miessukupuolen edustajien puolesta!

Onneksi tässä maassa on sentään paljon työttömiä vapaita miehiä jotka voivat paikata tilanteen, ei muuta kuin sieltä valitsemaan parhaat päältä kun oman miehen työssäkäynnistä on saanut tarpeekseen.

Mutta kun näitä samanlaisia miehen töissäkäymisen kirvoittamia valitusketjuja lukee päivästä toiseen niin tulee mieleen että ollaanko me nykymiehet todellakin niin saamattomia ettei kyetä noinkin yksinkertaiseen yhtälöön kuin käymään töissä, tienaamaan paljon rahaa ja samaan aikaan olemaan käytettävissä lastenhoitoon ja kotitöihin keskeytyksettä? Koska kyllähän sen palstamammojen logiikan mukaan täytyy olla mahdollista kaikissa tilanteissa! Kyllä hävettää kaikkien työsskäyvien miessukupuolen edustajien puolesta!

Onneksi tässä maassa on sentään paljon työttömiä vapaita miehiä jotka voivat paikata tilanteen, ei muuta kuin sieltä valitsemaan parhaat päältä kun oman miehen työssäkäynnistä on saanut tarpeekseen.

Mutta miksi pitää koko perheen hyvinvoinnin uhalla tehdä aivan mielettömästi töitä, ja vapaa-ajan maata täälä puolikuolleena, ei mua ainakaan raha onnelliseksi tee, vaan kiireetön aika perheen kanssa. Ja kun rahat riitti hyvin ennenkin, vaikka teki ihan normaaleja päiviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;24470339:
Mutta miksi pitää koko perheen hyvinvoinnin uhalla tehdä aivan mielettömästi töitä, ja vapaa-ajan maata täälä puolikuolleena, ei mua ainakaan raha onnelliseksi tee, vaan kiireetön aika perheen kanssa. Ja kun rahat riitti hyvin ennenkin, vaikka teki ihan normaaleja päiviä.
No tuo on kyllä ihan totta...

Jos mies pakenee kotitilannetta; kaksi erityislasta, masentunut vaimo? Oletteko jutelleet asiasta, mikä on hänen selityksensä sille että töitä pitää tehdä niin paljon ettei perheelle jää enää laisinkaan aikaa? Ja tajuaako hän sen, että olet loppu, ja tarvitset apua lasten kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;24470339:
En siltikään ymmärrä että (jos otsikkoa oikein tulkitsen) jollekin tulee edes mieleen lähteä "lätkimään" sen takia että toinen käy töissä. Jos aikuiset ihmiset eivät tuollaisista asioista osaa keskustella niin sitten on asiat todella huonosti. Tuskin kukaan ihan täysin huvikseen tekee töitä liikaa vaikka toki työnarkomaanejakin on. Syitä voi olla monia ja kannattaisi ehkä yrittää ymmärtää asiaa ensin enemmän sen työssäkäyvän kannalta ja keskustella asiasta rakentavassa hengessä sen sijaan että harkitsee lätkimään lähtemistä.

Tästä on yritetty puhua sen sata kertaa, aina kun mä uskallan suuni avata, niin vastaus on: "kotiin mä en ainakaan jää makaamaan!" Ja mä oon silloin nimenomaan puhunu, että oon väsynyt, enkä haluaisi, että mies on joka viikko noin älyttömästi töissä... eli en missään tapauksessa odota, että jäisi kotiin. Helpottaisi arkea jo sekin, että tietäisi koska mies tulee töihin, mutta kun saattaa tunnin varoitusajalla muuttua parin päivän suunnitelmat.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä työtä;24470471:
mitä työtä tolleen tehdään että voi noin yhtääkkiä tulla vuoron päälle noin pitkä vuoro lisäks

Mun kaverin mies on ainakin satamassa ahtaajana ja työvuoroja tulee lisää putkeen, jos puuttuu äijiä ja laivoja on vaikka kuin ja lisää tulee...

Ja jos kieltäydyt useesti, niin ei hyvällä katsota.
Toisaalta työhulluille hyvä paikka.

[QUOTE="vieras";24470590]Täällä palstailevien miesten taso on kyllä yllättävän huono. Enkä ole edes kuvaa vielä nähnyt.[/QUOTE]

No ei yhtään sen huonompi kuin naistenkaan! Olipa törkeetä ja lapsellista. Ihme mies vaikuttaa ainakin ihan järkevältä tyypiltä. Eikä ole moittimista muissakaan.

hetkonen.....
jos on kuljteuslalalla hommissa, ollut päivän töissä, ja ei ees ehdi kotiin, kun ilmoitetaan että tarvii jatkaa vielä 12 tuntia??
onkohan ihan laillinen työpaikka? rekkakuskit tekee kyllä pitkiä vuoroja, tiedän. mutta nilläkin on oltava säännölliset vapaat ja tauot sun muut. nyt ottamaan selvää työnantajasta, ei ole enää ihme miksi rekkakolareita sattuu, väsyneinä ajetaan kun ei olla saatu pitää lakisääteisiä vapaita?

miehesi voi lisäksi olla itsekin masentunut. mun eksä käyttäytyi aivan samalla tavoin, oli palanut loppuun ja sai diagnoosiksi lisäksi keskivaikea masennus. söi lääkkeitä kolme kuukautta, mutta lopetti tuosta vaan. siitäkös perhehelvetti alkoi enemmän. ei suostunut puhumaan, eikä menemään mihinkään juttelemaan, kaikki kääntyi mun viaksi.
siksi se on eksä.
ero ei aina ole ratkaisu. ensin pitää yrittää muuttaa tilannetta. itse olisin toivonut pariterapiaan menoa, sun muuta, mutta mies ei halunnut. vaikeudet jatkui vaan.
yksin on suhdetta vaikea muuttaa, ja vallankin jos toinen on aina töissä. minä ymmärrän aloittajaa, kehotan kuitenkin vielä yrittämään saada mies tajuamaan tilanne.

Meis kävi vajaan kaksi tuntia nukkumassa kotona ja lähti taas viideksi töihin, eli näin kun tuli ja lähti, mutta nukkumiseen meni tuokin aika. Kyllä usein kun mies on töissä, niin joutuu ajamaan ikkunat auki, puhumaan puhelimessa... että pysyisi hereillä, eli tällä menolla kolari on väistämätön, mutta mitäs teet, kun ei mies muuta mitään.

Etkö ap voi nimettömästi vihjaista tuosta poliisille tai jonnekin kuka noita seuraa ettei ajo-ajat ylity?? Noin ei saa tehdä, vaarantaa oman henkensä lisäksi muitakin jos jotakin sattuu! Jos työnantaja saa sakkoja tai edes varoituksen (en tiedä miten näissä toimitaan?) niin loppuu ylityöt mieheltäsi.. vai loppuuko ne työt sitten kokonaan?

No se nyt on mielenköyhyyttä et käy kotona kaks tuntia nukkumassa ja jatkaa taas, eli en voi muuta sanoa kuin että ukkos on typerä..
Anteeks vaan, mut elän itekkin rekkamiehen kanssa ja tiedän mitä se työ on, mutta IKINÄ ei meillä isäntä suostu ottaa sellasta riskiä et ajais pari vuorokautta putkeen muutaman tunnin unilla tms..

Voithan sä joo narauttaa firman työsuojelupiirille ja isännän poliisille, mut siinä vaan sit äkkiä tulee muita seuraamuksiakin, mut minkäs teet..

Ei poliisitkaan taida asialle voida mitään, kun ei kuitenkaan piirturin tunnit ylity. Suurin osa ajetaan kuitenkin pakettiautolla.
Ja ero on mielessä siksi, koska kaikki vapaa-aika menee riitelyyn, ei olla enää kamalan läheisiä. Joka viikko joudun pettymään monta kertaa ja suunnitelmat menee aivan pilalle, yksin ei olisi ketä odottaa ja saisi sen arjen suunniteltua itse... nyt joka tapauksessa jollainlailla laskee miehen varaan ja pettyy kahta enemmän, kun on luvannut ja vannonut tulla, eikä sitten tulekaan.

Jos poliisit ei voi puuttua (ajoaikaan) niin onkohan työsuojelupiirin työaikakirjanpidon tulos sallitun rajoissa? Onko vuosittainen ylityöaika jo pidennetty anomuksella? Miten eritelty? Sinne voisi vihjata koska tuo kuulostaa oikeasti jo pahalta.

Eikä vähiten siksi että me muut ammattiautoilijat yritämme saada lakien sallimissa rajoissa elantomme tienattua...

Yhteistyössä