Nyt tekis oikeesti mieli lähteä lätkimään!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No se nyt on mielenköyhyyttä et käy kotona kaks tuntia nukkumassa ja jatkaa taas, eli en voi muuta sanoa kuin että ukkos on typerä..
Anteeks vaan, mut elän itekkin rekkamiehen kanssa ja tiedän mitä se työ on, mutta IKINÄ ei meillä isäntä suostu ottaa sellasta riskiä et ajais pari vuorokautta putkeen muutaman tunnin unilla tms..

Voithan sä joo narauttaa firman työsuojelupiirille ja isännän poliisille, mut siinä vaan sit äkkiä tulee muita seuraamuksiakin, mut minkäs teet..

Niinpä... ja mies ei edes uskalla syödä reissulla, kun alkaa nukuttaa syömisen jälkeen, eli välillä on reilustikin yli vuorokauden syömättä. Työnantajalla on pelkästään mies palkkalistoilla ja turha varmaan palkatakaan lisää, kun mies ajaa lähestulkoon ympäri vuorokauden.

Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjäpuoliso;24471589:
Jos poliisit ei voi puuttua (ajoaikaan) niin onkohan työsuojelupiirin työaikakirjanpidon tulos sallitun rajoissa? Onko vuosittainen ylityöaika jo pidennetty anomuksella? Miten eritelty? Sinne voisi vihjata koska tuo kuulostaa oikeasti jo pahalta.

Eikä vähiten siksi että me muut ammattiautoilijat yritämme saada lakien sallimissa rajoissa elantomme tienattua...

Mun käsittääkseni maksaa osan pimeänä, eli missään ei "näy" nuo työmäärät, mitä todellisuudessa on.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;24471595:
Mun käsittääkseni maksaa osan pimeänä, eli missään ei "näy" nuo työmäärät, mitä todellisuudessa on.

Pitääkö miehesi yhtään omaa työaikakirjanpitoa, merkkaa kalenteriinsa mitä tunteja on tehnyt? Jollain tavalla heidänkin pitää pysyä kärryillä paljonko maksetaan oikeasti ja paljonko pimeänä?

Toi on sitten vaarallista, koska siitähän ei makseta veroja, mutta eläkekään ei kerry, ei korota ansiosidonnaista päivärahaa jne. Tai jos sattuu onnettomuus ja aletaan tutkia kenen vastuulla, olette kaikki lirissä. Mies koska on lähtenyt ajamaan ja pomo koska teettää työtä. Mutta jokainen itse vastaa viimekädessä siitä, että on ratin takana siinä kunnossa kuin tiellä kuuluukin.

Unohda raha, mutta jos et tee nyt mitään ja joku aamu miehesi ajaa väsyneenä jonkun lapsen päälle kohtalokkain seurauksin, miten ajattelit perustella sen itsellesi? Että raha on tarpeen teillekin?

Jos sinulla on kanttia kertoa perustelusi onnettomuudessa loukkaantuneelle/vammautuneelle/kuolleen omaisille, älä suotta tee asialle mitään ja mieti vaan jatkossa pelkkää avioeroa. Sillähän tilanne korjaantuu :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja mitä työtä;24470471:
mitä työtä tolleen tehdään että voi noin yhtääkkiä tulla vuoron päälle noin pitkä vuoro lisäks

Esim. hoitoalalla joutuu välillä jäämään tuplavuoroon jos esim. iltavuorolainen ( tai kaksi ) jättää tulematta- mulla on jokaisessa työpaikassa ollut sellainen miehitys illassa että siitä ei todellakaan ole varaa olla poissa.
Joskus täytyy jäädä illasta yöhönkin ellei yövuorolainen ilmoita ajoissa ettei tule. Joskus on sellaisia keikkalaisiakin jotka eivät ilmoittele mitään- pakkohan siinä jonkun on jäädä tuplavuoroon.

AP:lle: miehesi sentään tekee töitä, mutta joku roti..Mä ymärrän täysin että tuollainen syö parisuhdetta. Kuten joku tuossa kysyikin- karkaakohan mies töihin? Varmaan keskustelun paikka..
Oletko itse työelämässä?

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;24471595:

Tuosta voisi tehdä jo ilmoituksen. Miten kehtaatkin tunnustaa, että miehesi saa PIMEÄÄ palkkaa? :O

Esim. hoitoalalla joutuu välillä jäämään tuplavuoroon jos esim. iltavuorolainen ( tai kaksi ) jättää tulematta- mulla on jokaisessa työpaikassa ollut sellainen miehitys illassa että siitä ei todellakaan ole varaa olla poissa.
Joskus täytyy jäädä illasta yöhönkin ellei yövuorolainen ilmoita ajoissa ettei tule. Joskus on sellaisia keikkalaisiakin jotka eivät ilmoittele mitään- pakkohan siinä jonkun on jäädä tuplavuoroon.

AP:lle: miehesi sentään tekee töitä, mutta joku roti..Mä ymärrän täysin että tuollainen syö parisuhdetta. Kuten joku tuossa kysyikin- karkaakohan mies töihin? Varmaan keskustelun paikka..
Oletko itse työelämässä?

Meidän nuorimmainen on nyt 9kk, eli sen puolesta voisin pikkuhiljaa tehdäkin jonkin verran töitä, mutta vanhin erityislapsi ei pääsisi itse kouluun/selviytyisi kotona, eli miehen pitäisi olla silloin kotona. Mä oon yrittäny miehellekin ehdottaa, että jos mä menisin silloin tällöin töihin (olis edes pieni henkireikä arjen keskellä), mutta kun ei mies osaa vuoroista sanoa mitään, niin en uskalla vielä lähteä töihin itse.

Ja miksiköhän pomo maksaa pimeää palkkaa?! Koska tuo homma EI OLE LAILLISTA! Olen melko varma, että kyseinen mies on masentunut tai muuten vain eksyksissä ja pakenee kotona odottavaa elämää töihin. Onko mies saanut tukea esimerkiksi siihen, että teillä on kaksi erityislasta, plus kaksi muuta sekä masentunut vaimo?!! Ei varmasti ole helppoa.

Ja miksiköhän pomo maksaa pimeää palkkaa?! Koska tuo homma EI OLE LAILLISTA! Olen melko varma, että kyseinen mies on masentunut tai muuten vain eksyksissä ja pakenee kotona odottavaa elämää töihin. Onko mies saanut tukea esimerkiksi siihen, että teillä on kaksi erityislasta, plus kaksi muuta sekä masentunut vaimo?!! Ei varmasti ole helppoa.

Mutta voiko mikään parantuakaan, kun mä joudun kotona olemaan yksin lasten kanssa. Saamatta ikinä omaa aikaa, sillähän se masennus helpottaa. Yritin miehellekin selittää, että munkin olo varmasti helpottaisi paljon, jos mies olisi edes vähän enemmän arjessa mukana, eikä mun tarvisi pyörittää aina kaikkea yksin... mutta kai se työ on niin paljon mun jaksamista tärkeämpää :(

Mun kaverin mies on ainakin satamassa ahtaajana ja työvuoroja tulee lisää putkeen, jos puuttuu äijiä ja laivoja on vaikka kuin ja lisää tulee...

Ja jos kieltäydyt useesti, niin ei hyvällä katsota.
Toisaalta työhulluille hyvä paikka.

Jos on työsopimus joka on pysyvä, niin mitäs työnantaja siihen kun sanoo ettei suostu ottamaan jatkuvasti tuplavuoroja? Eikös jokaisessa nykyaikaisessa työsopimuksessa ole jotenkin määritelty työaika ettei ne työtkään voi ihan seinään loppua siksi että kieltäytyy jatkuvasta ylityöstä, sai siitä ylityökorvausta tai ei, eikös niiden ahtaajienkin peruspalkka ole taannoisen lakkoilun takiakin jo aika hemmetin korkea muutenkin, ihan normaaleilla työtunneillakin.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24471548:
ja erohan se tuossa asiassa paljon auttaisi. miten meinaisit sitten yksinhuoltajana pärjätä, vai onko jo kiikarissa joku mies, joka on luvannut aina olla käytettävissä lapsen hoitoon

Yksinhuoltajana ei laita odotuksia toisen vapaa-ajan varalle, ei odota mitään -> ei sellaisia pettymyksiä.

Ap, tiedän tasan tarkkaan miltä sinusta tuntuu. Toisaalta on ikävä jättää toinen arjen ulkopuolelle, se helpottaisi omaa taakkaasi mutta aiheuttanee jossain vaiheessa riitoja.
Ex-mieheni oli "lojaali" vain työnantajalleen, ajoi työkonetta välillä 18h putkeen, kävi kotona parin tunnin tirsoilla ja häipyi.
Ikävintä siinä oli oikeastaan se, että vaikka teki töitä kuin paljon, niin verot vei osansa, eli vähempikin olisi riittänyt melkein samaan palkkaan. Mies ei kuitenkaan halunnut tehdä mitään asialle, eron hetkellä syytti minua kun halusin kaikkea ja rahaa, vaikka tosi asiassa meillä ei ollut kaikkea eikä varsinkaan rahaa.
Arkea on raskas suunnitella ja kantaa, jos olettaa toisesta olevan apua ja kaikki suunnitelmat kaatuaa joka kerta kun niitä tekee. Se on 2x raskaampaa kuin yksinhuoltajana.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;24471620:
Meidän nuorimmainen on nyt 9kk, eli sen puolesta voisin pikkuhiljaa tehdäkin jonkin verran töitä, mutta vanhin erityislapsi ei pääsisi itse kouluun/selviytyisi kotona, eli miehen pitäisi olla silloin kotona. Mä oon yrittäny miehellekin ehdottaa, että jos mä menisin silloin tällöin töihin (olis edes pieni henkireikä arjen keskellä), mutta kun ei mies osaa vuoroista sanoa mitään, niin en uskalla vielä lähteä töihin itse.

Miten tulette järjestämään erityislapsen kouluun menon? Onko toisen oltava aina kotona?
Olisiko mahdollista palkata avustaja kouluun saattamiseen ja esim. iltapäiviin?

Oletko ihan varma, että mies tosiaan tekee työkeikkaa. Viittaa vahvasti toiseen naiseen. Yksi exäni kertoi, että hän teki säännöllisesti 'ylitöitä', kun hänellä oli toinen nainen kierroksessa.

Minä tarkistaisin ainakin työnantajalta, että mies tosiaan on töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja epäluuloinen;24471799:
Oletko ihan varma, että mies tosiaan tekee työkeikkaa. Viittaa vahvasti toiseen naiseen. Yksi exäni kertoi, että hän teki säännöllisesti 'ylitöitä', kun hänellä oli toinen nainen kierroksessa.

Minä tarkistaisin ainakin työnantajalta, että mies tosiaan on töissä.

Tämäkin voi olla hyvin mahdollista. Vai näetkö sinä ap niitä ylityö rahoja jotenkin?!

On siis ihan 100% varmasti töissä. Erityislapsi on juuri aloittanut koulun, eli vaatii vielä harjoittelua, että pystyy lähtemään yksin. Mies on itse nuorena möhlinyt raha-asiansa, ulosottovelkaa on nyt n.200,000€ eli vaikka ulosotto velkoo joka palkasta osan, niin kaikki menee pelkkiin korkoihin... ja summa on sopimukseen liian iso, eli velkaneuvontakaan ei ole ratkaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;24471849:
On siis ihan 100% varmasti töissä. Erityislapsi on juuri aloittanut koulun, eli vaatii vielä harjoittelua, että pystyy lähtemään yksin. Mies on itse nuorena möhlinyt raha-asiansa, ulosottovelkaa on nyt n.200,000€ eli vaikka ulosotto velkoo joka palkasta osan, niin kaikki menee pelkkiin korkoihin... ja summa on sopimukseen liian iso, eli velkaneuvontakaan ei ole ratkaisu.

Velka vanhenee 15 vuodessa- paljon miehellä on vielä jäljellä?

uo:han voi ottaa vain tietyn määrän- ei se voi noin vaan ottaa kaikkea..Toki pimeä palkka jää kokonaan itselle, mutta verokortilla tehdystä työstä menee se uo- maksu.

Yhteistyössä