Nyt tulee itku :´(

Terveisiä maalta

Aktiivinen jäsen
10.07.2004
8 049
0
36
Miks oonm tämmönen nössöpaska?!

Lopppuun asti lojaali työntekijä. Soitin taas sille meidän "isolle pomolle" ja selvittelin miks mun töitä ei jatkettu sinne äloman alkuun saakka. Peruste oli, että "on nyt otettu jo uus ihminen tilalle. piste."

Niin suunnittelin sanovani, että työt loppuu sitten tähän päivään, jään sairaslomalle, etsiköön jonkun tekemään viimeset kaksi viikkoakin. Mutta eihän mun kantti riittänyt. Joka tapauksessa ilmotin, etten allekirjota enää viimestä viikon pätkää varten tehtyä työsopimusta vaan lopetan tän viikon jälkeen, niin ehdin edes parilta viikolta saada päivärahaa Kelasta, muuten olis se 3 viikkoa melkein mennyt omavastuuaikaan.

Mua suututtaa niin. Kaiken hyvän lisäksi tänään mun on oltava iltavuorossa sen ihmisen kans joka on se " uus ihminen tilalle", täysin avuton tumpelo (tää on hänen ihan eka kokemus hoitotyöstä ). Eli mun joka on nyt arvioitu johtoportaalta työkyvyttömäksi, täytyy pystyä tekemään kahdenkin edestä.

Ja kun viimeksi avauduin täällä aiheesta, mua kritisoitiin siitä et haen lomaa "keksityillä syillä", kun ei supistele eikä muuta, mutta enpäs vaan. Sairasloman syyksi tulee väsymys. Ja just nyt oon niin väsyny koko paskapaikkaan, ettei siinä ole mitään keksittyä.

Sanokaa nyt että mua on kohdeltu väärin. Koittakaa edes ymmärtää!!!

Psyykkiset syyt ovat aivan yhtä pätevä syy hakea sairaslomaa kuin fyysisetkin. En yhtään ihmettele, että sinusta tuntuu pahalta. Sinuna varmaan en enää menisi vaan hakisin sairaslomaa...

Mut eiks ton nyt vois jo viedä johonkin työasiamiehen käsiteltäväks, selvästi ratkaisu tehty sun mahaa tuijottaen eikä ammatillisista syistä... Miten teidän esimies, senhän kuuluis ajaa sun etuja..
Itse kirjoittaisin työsopimuksen sille viimiselllekkin viikolle ja olisin sairaslomalla koko kaks viikkoa..

onpas pee juttu! :o (luin sen ekankin ketjun) Mä olisin oikeasti ilmoittautunut sairaaksi jo heti tänään, on kyllä sen verta törkeää kohtelua kyseisen laitoksen taholta. Ei sun kannata tuommosen kohtelun jälkeen lähtee sinne iltavuoroon revittää kahden edestä. Ihan oikeasti. Ja vauvaloman jälkeen hakeutuisin muualle töihin, ottajia sinulle löytyy varmasti!

Ylipäätäänkään huonoon kohteluun työnantajan taholta ei kannata alistua, sillä sitten sitä voi alkaa esiintyä tilanteessa jos toisessakin. Mutta näinhän Suomessa pidetään hoitotyöntekijöistä huoli....:headwall: t. alaa vaihtanut ex-sh

Pitääkö sinun opettaa tätä uutta ihmistä? Ns. perehdyttää.

Meinaan, jos sinut irtisanotaan työstäsi ja joutuisit vielä opettamaan tilalle tulevaasi ja olet raskaana, niin tilanne on melko selvä.

En alkuperäistä ketjua ole lukenut, joten en tiedä onko jotain muita syitä irtisanomiselle.

Ymmärrettävästi tuntuu pahalta, ja saakin tuntua. Riittääkö voimat ottamaan liittoon tms. yhteyttä? jos riittää, OTA! Jos ei voimat riitä, niin varaa aika lääkäriin samantien, ja jää sairauslomalle.

VOimia

Vitsi mä olen ihan samanlainen. Mulla on aina valmiina kaikki vuorosanat mietittynä, miten saan jauhot suuhun, mutta sit se olenkin aina minä kuka myötäilee ja vielä kiittelee perään että olipa mukava kun näin pääsi käymään. Sit jälkikäteen tulee mieleen kaikkia kivoja asioita, mitä OLIS VOINU sanoa! Mutta ymmärrystä saat täältä ainakin =)

No niin, nyt on otettu yhteyttä SuPeriin. Lähinnä taitaa olla "kosmeettinen" muotoseikka, kun kyse on tosiaan vaan parista viikosta. Se nyt ainakin selvis, ettei tää johtajan väittämä totuus "normaalista käytännöstä" ole totta. Eli että on määräaikasilla ihan normaalia, että jopa tehdään muutaman päivän sopimuksia, ettei työnantaja joudu slomien maksajaksi.

Meidän vastaava hoitajakin soitti. Oli saanut kuulla, etten tee sitä viimestä viikkoa ja ymmärsi täysin, miks en. Eli ainakin "rivimiestasolla" sympatiat on työntekijän puolella. Lohdutteli kovasti, kun sanoin, että taisin sotkea mahdollisuuteni saada ikinä enää talosta töitä, kun erehdyin suutani aukasemaan (edes tän verran, sanottavaa kun olis ollu tosiaan enemmänkin), kyseleevät kuulemma kovasti jo vuoden päästä töihin, mussa kun ei työntekijänä ole moittimista. Superin ihminen ottaa yhteyttä tähän vanhustyönjohtajaan. Johtaako se keskustelu mihinkään, tuskin, mutta oonpahan osottanut, että mua ei kohdella niin ku jotain tiskirättiä. Heitänpä vanhan roskiin, kun tuli ostettua jo uusi- periaatteella.

Että näin. Kohta mulla ei kuulkaa ole kun aikaa.... Kerkeän olla sit 2kk kotona "kotirouvana" ennen ku käppyrä syntyy. Kun asiaa ajattelee tältä kantilta, niin oikeastaan ihan kiva.... (vaik nyt harmittaakin)

Huh, kiitos kun sain avautua :'( :/ =) :D !

Tämä menee vähän asian vierestä... Mutta minulla vastaavanlainen kokemus, tai voiko sitä edes vastaavaksi kutsua. Edellisessä työpaikassa (hotoalalla) olin tehnyt sijaisuuksia aina kun pyydettiin. Myös päivän sijaisuuksia ja nopealla varoitus ajalla. Sitten sinne valittiin 3 sijaista, jotka saivat kolmen kuukauden pestin kyseisestä paikasta. No enpä saanut sitä pestiä...

...ja syy oli se, että minä tulen aina kun pyydetään ja teen myös lyhempiä sijaisuuksia. Ja arvatkaa vaan ottiko pattiin. |O

No lähdin kävelemään koko paikasta... ja hyvä niin sain sijaisuuden toisesta paikasta ja sen jälkeen en ole ollut päivääkää ilman töitä... ja nyt on vakipaikka kyseisessä paikassa.

*muoks*

Ja ap:lle :hug:

:hug: Hoitajista on ainakin täällä Etelä-Suomessa kova pula (en tiedä miten asiat on muualla Suomessa ) , joten töitä varmasti kyllä löytyy. En mäkään töihin menis tollasen jälkeen, vaan jäisin saikulle. :hug:

Yhteistyössä