Nyt tuli kauhea vauvakuume!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unelmoiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

unelmoiden

Jäsen
07.05.2012
518
0
16
Vielä ei ole yhtään lapsia ja aina välillä täällä palstalla iskee vauvakuume kun on jotain vauva-aiheisia ketjuja.. Nyt luin tuota ketjua missä mietittiin, kuinka paljon vauvalle pitää hankkia vaatetta ja voiettä, mikä kuume iski :D Enkai minä nyt vielä voi saada vauvaa kun olen vasta 23v ja kaikki kesken!

Mä tulin ekan kerran raskaaksi 23-vuotiaana :saint:

Nyt mä olen kohta 3- ja 4-vuotiaiden äiti ja on ihan sellanen olo että oonpas mä myöhään nuo ensimmäiset saanut :D Kun kohtahan mä oon jo 3 ja ensimmäisetkin lapset vasta tuollaisia pikkuisia :p

No hankippas kuule ensin koulutus, kunnon työpaikka ja varmasti oikea mies lastesi isäksi. Maailma on pullollaan parikymppisenä sikiäviä, jotka huomaa kolmikymppisenä että kappas, olen tehnyt lapset ihan kauhealle miehelle ja nyt ollaan eroamassa työttömänä vailla koulutusta... Järki käteen!

Minä sain esikoiseni "vasta" 35-vuotiaana ja se sopi minulle. Ehdin opiskella, bilettää, seikkailla ja työskennellä ulkomailla, hankkia pysyvän työpaikan kotimaasta ja ostaa kodin josta pidän. Nyt on mukava keskittyä perhe-elämään ilman kakaramaisia biletyspaineita tai kroonista rahapulaa.

Kukin tyylillään.

Minä sain esikoiseni "vasta" 35-vuotiaana ja se sopi minulle. Ehdin opiskella, bilettää, seikkailla ja työskennellä ulkomailla, hankkia pysyvän työpaikan kotimaasta ja ostaa kodin josta pidän. Nyt on mukava keskittyä perhe-elämään ilman kakaramaisia biletyspaineita tai kroonista rahapulaa.

Kukin tyylillään.

Minäkin sain lapseni vasta yli kolmekymppisenä. Muuten samaa mieltä noista hyvistä puolista, mutta onhan se myös niin että kaikenlaisten häiriöiden riskit lisääntyy kun ikää tulee ja myös raskautuminen yleensä vaikeutuu. Että ei se aina ole omissa käsissä vaikka niin luullaan.

[QUOTE="Vieras";26379159]Minulla myös, kaaauhea vauvakuume! Onneksi pikkuinen jo potkii tuolla mahassa :) Voi tätä onnea!![/QUOTE]

Mutten minäkään ole enää parikymppinen, lähempänä neljääkymmentä :D.
Itselläni ei tuossa iässä ollut vauvakuumetta ollenkaan. Jokaisella meistä on erilaiset toiveet eri aikoina.

Täällä myös! =)

Tosin kaks lasta löytyypi jo, kolmatta haaveillen.
Ei se lasten teko aina olekkaan niin helppoa. Itselläni tulee tänä vuonna vasta 22v mittariin, iän pitäisi olla mitä hedelmällisin, silti kolmatta ei näy eikä kuulu. Keskenmenoja sitäkin enempi.
Pitkän odotuksen jälkeen on nuo olemassa olevatkin lapset saatu.

Minäkin sain lapseni vasta yli kolmekymppisenä. Muuten samaa mieltä noista hyvistä puolista, mutta onhan se myös niin että kaikenlaisten häiriöiden riskit lisääntyy kun ikää tulee ja myös raskautuminen yleensä vaikeutuu. Että ei se aina ole omissa käsissä vaikka niin luullaan.

Olet aivan oikeassa noista riskeistä, vaan kyllä niitä riskejä on myös nuoremmillakin. Jokainen meistä on oma yksilönsä ja tekee omat päätöksensä sen mukaan minkä uskoo itselleen sopivan. Epämuodostumia ja/tai vammaisuutta esiintyy kaikenikäisten äitien lapsilla ja toki ne riskit kasvavat jonkin verran äidin ikääntyessä kuten myös tahattoman lapsettomuuden todennäköisyys.

Minä olen ollut tyytyväinen omaan päätökseeni, valitsin sen ajankohdan mikä tuntui oikealta (ja mahdolliselta).

Kukin tyylillään.

Näin myös täällä ja nyt kolmas tulossa 39-vuotiaana. Mutta koen onnekkaaksi itseni, että raskautuminen ja edelliset raskaudet ovat menneet hyvin.

Olet aivan oikeassa noista riskeistä, vaan kyllä niitä riskejä on myös nuoremmillakin. Jokainen meistä on oma yksilönsä ja tekee omat päätöksensä sen mukaan minkä uskoo itselleen sopivan. Epämuodostumia ja/tai vammaisuutta esiintyy kaikenikäisten äitien lapsilla ja toki ne riskit kasvavat jonkin verran äidin ikääntyessä kuten myös tahattoman lapsettomuuden todennäköisyys.

Minä olen ollut tyytyväinen omaan päätökseeni, valitsin sen ajankohdan mikä tuntui oikealta (ja mahdolliselta).

Tottakai kaikki tekee päätöksensä itse. Mutta tosiasiat on silti hyvä tiedostaa. Että jos lapsentekoa lykkää niin kyllä riskit samalla lisääntyy ja myös riskit siitä että lasta ei tulekaan. Ikä on vaan se yksi tekijä joka lisää niitä riskejä, siitä ei mihinkään pääse.

mä sain esikoisen 24-v, ja mulla oli tuolloin biletykset biletetty jo aikoja sitten, oli ammatti, vakkari työ, omistusasunto, jne. Nyt olen 27 ja toinen lapsi 1,5kk... Ei se sitä ikää katso- sen tietää itse parhaiten, koska on valmis äidiksi =)

Kukin tyylillään.

Minä sain esikoiseni 25-vuotiaana. Olin korkeakoulun käynyt, vakityöpaikka, omakotitalo rakennettu, matkusteltu oltiin ja biletettykkin ihan riittävästi. Mulla ei oo mitän paineita biletykseen eikä ole kroonista rahapulaa. Ja elämä hymyilee :)

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26379780:
mä sain esikoisen 24-v, ja mulla oli tuolloin biletykset biletetty jo aikoja sitten, oli ammatti, vakkari työ, omistusasunto, jne. Nyt olen 27 ja toinen lapsi 1,5kk... Ei se sitä ikää katso- sen tietää itse parhaiten, koska on valmis äidiksi =)

Juu niin mun veljen ex:kin sanoi tuon ikäisenä, vaan alkoi bilejalka vipattaa kun muksut oli 2 ja 4- vuotiaat. Kohta oli ero edessä kun alkoi muut miehet liikaa kiinnostamaan. Nyttemin karvaa vaille nelkymppisenä on uusi ukko ja uusi lapsisatsi menossa. saas nähdä iskeekö kohta taas bilehile-vaihde.

Yhteistyössä