Nyt tuli mitta täyteen!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja röppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25348001]No sinä tiedät, että isällä on alkoholiongelma. Silloin normaalisti suhtaudutaan hyvin varauksella siihen, että tällainen ihminen kykenisi hoitamaan asiallisesti velvollisuuksiaan. Ei isän vastuu ole mikään erillinen kupla, joka leijuu arkielämän ongelmien yläpuolella.[/QUOTE]

Varauksellahan mä olenkin suhtautunut!
Mutta jos aikuinen ihminen lupaa pitää tyttärestään huolta..mitä voin tehdä.
Ja niin kauan,kuin tapaamisoikeudet ovat mitä ovat..on isällä oikeus tavata tytärtään..

Ja jos isä ei myönnä ongelmaansa...
Eikä muka hänen vanhempansakkaan ole huuomanneet mitään...
ja vaikka olisivat,eivät sitä myöntäisi.
(olishan se kurja myöntää,et pojan elämä menee viemäriin vaikka meidän eroa tehdessä entinen anoppi huuti mulle,et poikansa elämänlaatu paranee kun mä häivyn sen elämästä...)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25347995:
Pakkohan se on pikku hiljaa uskoa! :(
Ja niin,kun mä toivoin,että toi mies sais elämänsä raiteilleen..ja pystyis olee tyttärelleen se sama isä mikä aikanaan oli...
Jos asioihin ei muutosta tule,on mun tehtävä asioille jotain.

En mä pysty elämään pelossa joka kerta kun tyttö on isällään miettien mitä siellä tapahtuu jne..
En ikinä antais itselleni anteeksi jos tyttärelleni kävis jotain.

Eikö hän ole teidän yhteinen? Puhut välillä tyttärestään ja tyttärestäsi.

Päihdeongelmaisten vanhempien kanssa asioiden setviminen ei ole mikään iisi homma. Varsinkin kun usein niiden ongelmaisten lähipiiri ja ongelmaiset itse kieltävät koko asian. Lisäksi jos vanhemmalla on oikeus tavata tiettyinä päivinä lastaan, niin valmiina on jo melkoinen soppa.
Kannattaa puhua asiasta lastenvalvojalle.

Huh, kyllä mun mielestä jos raketteja käsitellään, silloin käsittelijän on oltava täysin selvä. Kyseessä on kuitenkin räjähde jonka kanssa sattuu onnettomuuksia vaikka olisi vesiselväkin. Näin ei ilmeisesti ollut :/
Ymmärrän kyllä aloittajan fiiliksiä.

[QUOTE="Horuksen silmä";25348071]Päihdeongelmaisten vanhempien kanssa asioiden setviminen ei ole mikään iisi homma. Varsinkin kun usein niiden ongelmaisten lähipiiri ja ongelmaiset itse kieltävät koko asian. Lisäksi jos vanhemmalla on oikeus tavata tiettyinä päivinä lastaan, niin valmiina on jo melkoinen soppa.
Kannattaa puhua asiasta lastenvalvojalle.[/QUOTE]

Oon jo puhunutkin lastenvalvojan kanssa...
Tietää meidän kireistä väleistä ja miehen historiasta sekä siitä,ettei ennen säännölliset tapaamiset enää ole jatkuneet,vaan mies jättää hakematta omina viikonloppuinaan ja sitten olettaa että voi hakea koska tahtoo..
Mies lisäksi haukkuu mua kaiken aikaa,ei pysty puhumaan mun kanssa mistään tyttäreen liittyvistä asioista..
Ei tuo tyttöä edes ovelle,kun tuo kotiin..saati kerro heidän kuluneen viikonlopun sujumisesta.

Mun mielestä tää kaikki on kurjaa.
Olis kiva,kun voitais olla lapsen asioissa edes yhteyksissä ja ne selvittää sopuisasti.

Lastenvalvoja vaan sanoi,että mun kannattaa varautua siihen,että jos aletaan tapaamisten muuttamisesta ym puhua,voi syntyä melkoinen hulabaloo..
Miehellä rikas suku takana,ja mies ei taatusti suostu luopumaan tapaamisista tai vähentämään... ( enkä haluaisi lapen takia niin pitkälle mennä,kuin pakon edessä )

Lisäksi jos lastenvalvoja ottaa lapsen isään yhteyttä tiedän taas saavani huorittelu viestejä ym...
Eihän tästä ole,kuin pari viikkoa,kun tää herra laitto mulle viestin et mun kannattas hypätä junan alle,mun lapsetkin tulis siitä enemmän,kuin onnellisiksi...

Musta tuntuu oikein välillä,et toi herra kaikkine sukulaisineen koittaa saada mut väsymään ja palamaan ihan loppuun...
Sen sijaa,et tukisivat jne..

[QUOTE="vieras";25348097]eikös sulla ole uusi mies, lapsi ja suku?!?!?!? eikö ne tue sinua jos kerran entisen sukua ja entistä miestä pitää vatvoa noin!?!??[/QUOTE]

Kyllä ne tukee. Onneksi. Ja mä olen nyt vahvempi ihminen,kuin silloin,kun tosta lasten isästä erosin...Vaikka hän koittikin mun musertaa niin henkisesti,kuin fyysisesti.

Mun mielestä on vain normaalia,että lapsen isovanhemmat ovat kiinnostuneita lapsenlapsen asioista ja haluavat tukea lapsen kasvua..
( enkä tarkoita,että pitäs ottaa hoitoon jne,ei tartte ostella mitään..yms.. )

Ja ikävä kyllä mun entinen mies on osa mun elämää edelleen..ei muuten mutta lasten kautta.
Ja kun meidän kerta on oltava tekemisissä,olisi kiva että ne vähäiset kerrat kun ollaan tekemissä,sujuisivat edes hyvin.

Ihan kauhea tilanne. Ilkeetä varmaan ajatella joka toinen vkonloppu, että onkohan kaikki hyvin... Minkäikäinen tyttö? Onks hällä puhelinta, että voit välillä soitella/hän soittaa sulle, jos tulee ikävät paikat?

Voimia sulle :hug:

Ihan kauhea tilanne. Ilkeetä varmaan ajatella joka toinen vkonloppu, että onkohan kaikki hyvin... Minkäikäinen tyttö? Onks hällä puhelinta, että voit välillä soitella/hän soittaa sulle, jos tulee ikävät paikat?

Voimia sulle :hug:

Kuusi vuotias..täyttää ensi kesänä seitsemän.
Aika toimelias neiti.. :)

Ostettiin just puhelin,vielä pitäis kortti hommata..ja sit opettaa tyttö käyttämään puhelintaan.

No etkö sä ole säästänyt niitä huorittelu yms. viestejä ja näyttänyt lastenvalvojalle?? Niin mä ainakin tekisin, ja hakisin muutosta noihin tapaamisiin isän alkoholinkäytön perusteella. Kai sen voi tehdä? Mulla ei ole tuollaisesta kokemusta.

Miten se isän rikas suku muuten tähän asiaan liittyy?

no johan on kommentteja harmailta :O eli tässä tapauksessa isän alkoholin käyttö lapsen paikalla ollessa on ihan ymmärrettävää ja jopa suotavaa,olihan sentään uusi vuosi,mutta jos äiti ottaa yhden siiderin lapsen nukkuessa,se on ehdoton no no..
ap kyllä mäkin suuttuisin,jos lapsi olisi jossain missä aikuiset vetää alkoholia eikä välttämättä yhtään selvinpäin olijaa..

[QUOTE="vieras";25348183]No etkö sä ole säästänyt niitä huorittelu yms. viestejä ja näyttänyt lastenvalvojalle?? Niin mä ainakin tekisin, ja hakisin muutosta noihin tapaamisiin isän alkoholinkäytön perusteella. Kai sen voi tehdä? Mulla ei ole tuollaisesta kokemusta.

Miten se isän rikas suku muuten tähän asiaan liittyy?[/QUOTE]

Olen säästänyt,en vaan ole näyttänyt.
Ja millä hitolla ne kaikki alkoholinkäyttö kerrat todistaa,jos kukaan aikuinen ulkopuolinen ei suostu todistamaan asiaa todeksi?

Ja liittyy se sillä tavalla,että aloittavat taatusti huoltajuuskiistan..oon jo kuullut uhkailuja kuinka isä hakee yksihuoltajuutta vaikka oikeuden kautta..( yleensä riidan yhteydessä )

Mulla tulee kurja olo,kun tiedän että kohta ei ole montaa vaihtoehtoa jäljellä. :(
Oon niin toivonut,että entinen mieheni sais elämänsä kuntoon..
Lapsi siintä kärsii kuitenkin jos ei isäänsä nää ja varsinkin siitä jos joutuu riitakapulaksi.

En mä haluis lapsen ja isän väliin mennä,mutta jos sen isän tärkeysjärjestyksessä kaikki muu menee lapsen edelle..pakko kai asiaan puuttua..
Koska en mä halua että tapahtuu jotain peruuttamatonta vahinkoa...

Ja ehkä se isä sit pysähtys miettii asioita jossai vaiheessa,ja voihan asiat sit miettii taas uudelleen..

no johan on kommentteja harmailta :O eli tässä tapauksessa isän alkoholin käyttö lapsen paikalla ollessa on ihan ymmärrettävää ja jopa suotavaa,olihan sentään uusi vuosi,mutta jos äiti ottaa yhden siiderin lapsen nukkuessa,se on ehdoton no no..
ap kyllä mäkin suuttuisin,jos lapsi olisi jossain missä aikuiset vetää alkoholia eikä välttämättä yhtään selvinpäin olijaa..

Peesi!

Suostuisiko lapsi kertomaan asioista lastenvalvojalle. Siitä mitä isän luona taphtuu. Jo se että on juotu alkoholia ja päistyneenä ammuttu raketteja lapsen läsnä ollessa on ollut tytön turvallisuuden vaarantamista. Voi olla, että tyttö on oikeasti siinä tilanteessa pelännyt, mutta ei suostu vain sitä sanomaan.

Itse olen alkoholisti perheestä. Ja yksi syyni siihen miksi inhoan uudenvuodenraketteja ja pidän niitä turhana pätemisenä, on se, että olen nähnyt oman isäni kavereidensa kanssa ampuvan humälässä. Edelleen kolmikymppisenä, jos olen katsomassa lasten kanssa uuden vuoden ilotuliusta ja näen rakettien syttämisen, jokin ihmeellinen alkukantainen pelko puskee esiin sekä se sama ahdistus jonka tunsin isän ollessa humalassa. Ja minä en koskaan ole vahingoittunut rakettien takia.

Isäni ei koskaan ollut agressiivinen, mutta silti kokemukseni lapsuudessa ovat tehneet sen, että haluan lapsiani suojella humalaisilta. Ei se ole niin pikku juttu kuin moni tuntuu tässä ketjussa ajattelevan :(

Itselle tulisi mieleen, että tyttö ei enää saisi olla yötä myöten isänsä luona.

Lasten ollessa läsnä ei tartte juoda. Jos on varaa juoda, on myös varaa hommata lapselle hoitaja.

Jos tuo viikonloppujuominen on tytön isälle niin tärkeää, niin voisivatko he tavata jonakin muuna päivänä?

[QUOTE="vieras";25348379]Lasten ollessa läsnä ei tartte juoda. Jos on varaa juoda, on myös varaa hommata lapselle hoitaja.

Jos tuo viikonloppujuominen on tytön isälle niin tärkeää, niin voisivatko he tavata jonakin muuna päivänä?[/QUOTE]

Mua ärsyttää,kun nytkin uuden vuoden tyttö olis voinut olla mun kanssa,kun kotona olin..Jos herralla oli hinku juomaan.
Eikä sekään ole mun mielestä ihan oikein,että ne vkl kun isällä on tyttärensä..siirtää isä tytön muualle hoitoon,kun tyttö nimenomaan haluis olla isänsä kanssa.
Vaikk kyllä olis parempi,että olis hoitaja sit jos on pakottava tarve juoda.

Ja eipä tolle mikään käy..kun on töissä.. ( omien puheidensa mukaan )...
Silti koskaan ei ole rahaa elareita maksaa..
Huoh...
Mitä enemmän asiaa aattelen sitä enempi alkaa kiehuttaa.

Mikä ihme siinä on että uutenvuotena pitää yleensä juoda??? Ja tosiaan sen juomisen voi ajottaa siihen, kun lapsi ei ole paikalla! Mä olisin kans repinyt pelihousuni!!

[QUOTE="kaneli";25348459]Mikä ihme siinä on että uutenvuotena pitää yleensä juoda??? Ja tosiaan sen juomisen voi ajottaa siihen, kun lapsi ei ole paikalla! Mä olisin kans repinyt pelihousuni!![/QUOTE]

En tajua,kuten en tajua sitäkään miksi joka vappu,jka juhannus,jka joulu pitää juoda?
Miksi kaikki juhlat juhlitaan läpi viinaksien kanssa?

Mä säästäsin kaikki viestit mitä exältä tulis ja ottasin ne puheeks lastenvalvojan kanssa sekä poliisin kanssa.

Mä en hyväksyis isältä, joka muutenkin tapaa harvoin lapsiaan, juomista edes sitä pulloa tai kahta lasten aikaan. Lasten suhde isäänsä ei ole niin hyvä ja kantava, että lapset kestäisivät sen. Lasten kuuluu olla lapsia mahdollisimman pitkään.

Mitä entisiin appivanhempiin tulee, niin yleensä he ovat silmien ummistamisen mestareita lastensa suhteen. Olen tottunut olemaan kaikille se sylkykuppi, joten miks en myös heille. Mä kai sitten oon meistä se aikuinen ja katson lasten parhaaksi asioita, johon muut ei kykene syystä tai toisesta.

Ap, tiedän ärsytyksen ja vihan tunteesi. Voimia.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25348474:
En tajua,kuten en tajua sitäkään miksi joka vappu,jka juhannus,jka joulu pitää juoda?
Miksi kaikki juhlat juhlitaan läpi viinaksien kanssa?

Mä oon aina vihannut tätä suomalaisten juhlajuomista! Ja lapset joutuvat juhla toisensa perään katsomaan sitä touhua