Hyvä ajatus että menet terapiaan, mutta sen aika on sitten kun nämä raskaat ajat nyt ovat ohi. Sulla on edessä vaikaita ja raskaita päivä, voimia paljon!
Kuten täällä on neuvottu, kehottaisin menemään katsomaan äitiäsi. ei sinun NYT tarvitse antaa anteeksi kaikkea lapsuudessasi kokemaasi pahaa. Mutta olemalla äitisi tukena nyt teet itsellesi SUUREN palveluksen tulevaisuuden suhteen. Ei teidän edes tarvitse puhua mnneistä. tai sitten puhutte jos siltä tuntuu. Teet niin kuin parhaalta tuntuu. Kuuntele sisintäsi. Luulen että kadut myöhemmin ellet nyt ole äitisi viimeisinä hetkinä läsnä.
Tulevaisuutta varten annan neuvon, jonka itse sain kun isäni oli kuolemassa. Isän ja minun suhde oli kamala, hän teki asioita jotka oli tavallaan anteeksiantamattomia mutta mikä vaikeinta, hän ei ikinä myöntänyt tehneensä mitään väärää. Hän ei ikinä pyytänyt anteeksi minulta, koska piti itseään täydellisenä ja virheettömänä. Minä kärsin hänen takiaan koko lapsuuden ja nuoruuden. Olin samassa tilanteessa kuin sinä, vuosien tauon jälkeen menin tapaamaan sairaalaan jossa hän oli viimeiset päivät. Minä annoin hänelle anteeksi. Vaikkei hän sitä pyytänytkään. Eli terapeuttini neuvo oli: Anteeksi voi antaa, vaikkei ihminen pyytäisikään anteeksi. Se on tärkeä neuvo ja vapauttaa ihmisen. Siis sinut. Ja minut. Sinä voit päättää antaa äidillesi anteeksi, vaikkei hän ikinä ymmärtäisi sinulta anteeksi pyytää. Annat sitten kun olet valmis. Ei hänen tarvitse sitä kuulla, riittää kun sydämessäsi todella annat anteeksi.