Nyt tunnen itseni curling-äidiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ekaluokkalaiseni valitti eilen korvakipua jossain vaiheessa illalla, samoin aamulla sanoi korvan ja kurkun olevan kipeät mutta ei vaikuttanut muuten kuumeiselta tai kipeältä.
Koulun jälkeen kysyin korvien tilannetta, sanoi kipeäksi, myös kurkku on kipeä. Poika ei ole nuhainen tai yskäinen joten "vika" lienee korvissa sitten. Mutta tyrkkäsin mittarin kuitenkin hälle kainoloon ja se näytti 37.2.

Ja nyt vihdoin se ongelma; pojalla olisi huomenna parhaan kaverinsa syntymäpäivät joita on nyt reilusti viikon päivät odoteltu. Voinko päästää pojan sinne jos lämpöä on hiukan ja poika valittaa korviaan, ehkä hieman kurkkua mutta on muuten aivan pirteä oma itsensä?

Koskaan aiemmin ei ole tälläistä vaikeutta ollut lapset on olleet joko selkeästi kipeitä tai terveitä, kyllä voi elämä joskus olla vaikeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Miten tuohon curling-vanhemmuus liittyy?

Koska halauisin päästää lapsen synttäreille vaikka hän olisikin hieman kipeä koska hän sitä niin kovin on odottanut ja parkuhan siitä tuli kun kerroin, että ehkä et pääse juhliin.

Ja yleensä vastaavat asiat on mulle aikalailla joko tai olet joko terve tai kipeä jos olet terve pääset jos olet sipeä olet kotona.

Voisko ne korvat käydä näyttämässä lääkärille? Jos on tulehdus! Eihän korvatulehduksessa ole aina kuumetta lainkaan. Jos lapsi on lähes kuumeeton ja kuuri päällä, niin voi ihan hyvin mennä juhliin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Miten tuohon curling-vanhemmuus liittyy?

Koska halauisin päästää lapsen synttäreille vaikka hän olisikin hieman kipeä koska hän sitä niin kovin on odottanut ja parkuhan siitä tuli kun kerroin, että ehkä et pääse juhliin.

Ja yleensä vastaavat asiat on mulle aikalailla joko tai olet joko terve tai kipeä jos olet terve pääset jos olet sipeä olet kotona.

Sano hänelle, että hän kantaa sitten itse vastuun seurauksista, niin se ei ole curlingia.

Meidän oma päivystys on mennyt kiinni, seuraavan kerran maanantaina pääsee sinne, en viitsisi lähteä terveänoloisen lapsen kanssa yhteispäivystykseen roikkumaan moneksi tunniksi varsinkin kun siellä on varmasti niitäkin jotka tarvitsevat oikeasti apua ja yksityisellekään ei ole mahdollista mennä, ainut täällä palvelee virka-aikaan, asutaan hieman korvessa.

Vastuun mistä seurauksista? Mua huolettaa tässä asiassa eniten kai se, ettei vaan mahdollisesti tartuta kavereitaan.

Miltäs pojan kurkku näyttää ja tuntuu ulkoapäin tunnusteltuna? Korvatulehdus ei tartu, mutta jos kurkussa on joku vikana, niin se voi tarttua kavereihin ja se ei ole kovin mukavaa. Itse harkitsisin vasta huomenna mikä on tilanne, yön aikana voi mennä suuntaan tai toiseen. Lapsen on kyllä opittava sietämään myös pettymyksiä ja kaverin luokse voi varmaan myöhemmin mennä kylään, eihän se ole sama kuin synttärit, mutta sellaista sattuu. Lupaa lapselle jotain muuta kivaa DVD tms. kotona jos ei pääse synttäreille.