Nythän se tappelu syntyi kuivaushuoneesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nytkyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nytkyn

Aktiivinen jäsen
09.01.2007
3 276
0
36
elikkäs kerroin täällä aikaisemmin kun meitä taitaa olla 2 taloutta jotka tuota kerrostalon kuivashuonetta käyttää ja kun itse jättänyt sinne yöksi sitten vaatetta kuivamaan jos vienyt illalla ja hakenut seuraavana päivän kun mies tulee työharjoittelusta eli klo 12 aikaan.

Nyt oli soittanut isännöitsijälle kun kuulemma samat pyykit on siellä päivästä toiseen ja alas oli tullut varauslistat sitten. No varasin eilen sieltä sitten ajan kuivaushuoneeseen, jotta saan kotona pestyt pyykit sinne kuivumaan. Oli sitten tullut lappu tältä toiselta käyttäjältä että OMASSA ASUNNOSSA PESTYJÄ PYYKKEJÄ EI SAA KUIVATTAA KUIVAUSHUONEESSA!

No minä soitin isännöitsijälle että onko käytöntä muuttunut että alhaalla ei saa varauksella kuivata pyykkiä, kyllä saa ja se onkin suotavaa jotta asuntoon ei tule pyykeistä kosteutta. Eli nyt tämä toinen käyttäjä on sitten jostain kyrpiintynyt...
ilmeisesti siitä että hän ei saa pestä pyykkiä kun hän haluaa ja saa nitä kuivamaan kun hän haluaa...

ennenkin siis olen käyttänyt vain toista puolta kuivaukseen, jotta hälle on jäänyt toinen puoli, niin hän on minun puolikuivia vaatteita sitten siellä siirrellyt ja laittanut pyykkikoriin.

mutta tiedänpä itse nyt asian oikean laidan ja vien sinne lapun että isännöitsijältä kysytty ja saa kuivata kun sen ajan varaa!

Just, mistä näitä riidanhimoisia ihmisiä sikiää? Eiköhän se ole kaikkien talonasukkaiden käyttöön tarkoitettu, eikä vain hänelle. Hyvä että nyt saitte ajanvaraussysteemin jotta ei ole nokan koputtamista jos ei aikaa ole varannut :D Iloisia pyykinkuivaushetkiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Aina löytyy se joku pösilö sille ei mitään voi :flower:

niinkai...pitkään olin itse ainut siinä kuivaajana, mutta heti kun huomasin että on tullut toinenkin aloin pienentämään kuivausmäärääni, jotta hällekin löytyy tilaa, mutta ilmeisesti se ei riitä...

äsken vein lappusen sinne ja varasin huomisellekin jotta saan pestyä lakanat ja pyyhkeet, jotka yleensä lauantaisin pesen ja vaihdan, mutta nyt juhlia la ja su joten en silloin kerkee, niin saa nähdä alkaako miun pyykit olemaan pitkin laittioita tai sitten hän kuivattaa miun vuorostani huolimatta

Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:

niinkai...pitkään olin itse ainut siinä kuivaajana, mutta heti kun huomasin että on tullut toinenkin aloin pienentämään kuivausmäärääni, jotta hällekin löytyy tilaa, mutta ilmeisesti se ei riitä...

äsken vein lappusen sinne ja varasin huomisellekin jotta saan pestyä lakanat ja pyyhkeet, jotka yleensä lauantaisin pesen ja vaihdan, mutta nyt juhlia la ja su joten en silloin kerkee, niin saa nähdä alkaako miun pyykit olemaan pitkin laittioita tai sitten hän kuivattaa miun vuorostani huolimatta

Mä nostaisin äläkän jos mun pyykkeihin sen kahden tunnin kuivausajan aikana koskettais minkä olisin varannu.

Meillä kuivaushuoneen voi varata vain 2h kerrallaan siis, mut siinä ajassa pyykit kuivuu jo hyvinki.

Mä nostaisin äläkän jos mun pyykkeihin sen kahden tunnin kuivausajan aikana koskettais minkä olisin varannu.

Meillä kuivaushuoneen voi varata vain 2h kerrallaan siis, mut siinä ajassa pyykit kuivuu jo hyvinki.

no tuossa meidän vanhalla kuivurilla varustetussa ei kuiva, taitaa se kuiviri pysyä päällä noin 30 minsaa et koko ajan saa olla juoksemassa alhaalla jos haluaa ne jopa 4 tunnissa pois sieltä...
ja tosiaan nyt kun varasin sen niin siellä on miltei koko kuivaushuone nyt täynnä pyykkiä niin on se hiukan hitaampaa se kuivuminen kuin jos siellä ois puolikoneellista, niinkuin tällä toisella on...

Asutkohan meidän vanhassa kämpässä? Kerran oli meidän pyykit kerätty jätesäkkiin ja piilotettu, koska ei saanu kuivata pyykkihuoneessa kotona pestyä pyykkiä. :headwall:

Minä ehdotan, että pyydät naapurin kahville ja sovitte asian ystävällisesti. Sen jälkeen homma toimii, varmasti :). Ei kannata alkaa tapella tai mitään lappuja laittaa, se on suoraansanottuna riidanhaastamista ja lapsellista! Vaikka "se toinen alotti".

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Minä ehdotan, että pyydät naapurin kahville ja sovitte asian ystävällisesti. Sen jälkeen homma toimii, varmasti :). Ei kannata alkaa tapella tai mitään lappuja laittaa, se on suoraansanottuna riidanhaastamista ja lapsellista! Vaikka "se toinen alotti".

no kun en tiiä kuka tämä on, onko se edelleen se sama johon törmäsin kuivaushuoneella kun hän muutti vuoden lopussa, vaiko toinen...tämä johon törmäsin vaikutti ihan mukavalta ja jutusteltiin siinä ihan kaikesta...mutta voihan se olla että ihmisetkin muuttuu...

Ja mitä sopimista asiassa on kun on vuorolistat joista saa varata pesutuvan/kuivaushuoneen...itse en ole riitaa tosiaan haastanut ja jotta saan pyykkini kuivattaa siellä, laitoin lapun ystävällisesti, en hyökkäävästi kuten hän...

kävin siellä tossa puoli tuntia sitten ja kaikki pyykit on tosi kosteita vielä, miltei puolimärkiä ja mun varaama aika loppuu 19...liekköhän tuota uskaltais jättää ne yöksi sinne kuivumaan kun ei ole tullut varauksiin merkintöjä...soittaa kuitenkin tietty isänööitsijälle ett sinne on taas vaatteet jääny :headwall:

Aikanaan meillä tuli salvat kuivaushuoneen oveen, jotta jokainen sai hakutessaa lukita OMALLA riippulukokollaan oven OMAN vuoron ajaksi, joka oli oli merkattu vuorolistaan. Tykkäsin.

Alkuperäinen kirjoittaja Suolahdessa asuessani...:
Aikanaan meillä tuli salvat kuivaushuoneen oveen, jotta jokainen sai hakutessaa lukita OMALLA riippulukokollaan oven OMAN vuoron ajaksi, joka oli oli merkattu vuorolistaan. Tykkäsin.

Tuo ois aika hyvä systeemi, ellei joku sitten keksisi pitää sitä aina lukittuna.

kävin siellä tossa puoli tuntia sitten ja kaikki pyykit on tosi kosteita vielä, miltei puolimärkiä ja mun varaama aika loppuu 19...liekköhän tuota uskaltais jättää ne yöksi sinne kuivumaan kun ei ole tullut varauksiin merkintöjä...soittaa kuitenkin tietty isänööitsijälle ett sinne on taas vaatteet jääny :headwall:

Varaa ihmeessä aikaa lisää -ei kannata jättää roikkumaan ilman varausta ja provosoida tilannetta. Kannattaa muutenkin omalla käytöksellään huomioida myös muut kuivaushuoneen käyttäjät: varata vain se tila narulta, jonka todellisuudessa tarvitsee, laittaa pyykit mahdollisimman tiiviisti narulle, jotta muidenkin mahtuu sinne tarvittaessa, kerätä kuivat pyykin välittömästi narulta eikä liputtaa niitä siellä turhaan jne... Kyllä sopu tilaa antaa...

No ethän sinä sitten voi niitä yöksi enää jättää, jos olet varannut ajan klo 19 tänään.
Noi on aina ikäviä 'taisteluita' kyllä :/ meillä on monta käyttäjää pyykkituvalla, mutta onneksi pesut ja kuivaukset on tähän asti ainakin sujuneet hyvin ja ilman tappeluita.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin meillä!:

Varaa ihmeessä aikaa lisää -ei kannata jättää roikkumaan ilman varausta ja provosoida tilannetta. Kannattaa muutenkin omalla käytöksellään huomioida myös muut kuivaushuoneen käyttäjät: varata vain se tila narulta, jonka todellisuudessa tarvitsee, laittaa pyykit mahdollisimman tiiviisti narulle, jotta muidenkin mahtuu sinne tarvittaessa, kerätä kuivat pyykin välittömästi narulta eikä liputtaa niitä siellä turhaan jne... Kyllä sopu tilaa antaa...

niin mie ihan jusy menen sinne tilanteen kahtomaan ja tarpeen mukaan annan olla joko klo21 tai sitten laitan aamuksi et haen 8-9 välillä...22 aikaan en enää kehtaa mennä tuonne kolisteleen kun nuo rauta-ovet paukkuu vaikka ne laittas nätisti

vaatteet on olleet siis klo 14 saakka kuivumassa siellä ja se puhallin työntää laiskasti kylmää ilmaa..pitää varmaan soitella isännöitsijälle jos sinne vois vaihtaa uuempaa mallia olevan puhaltajan kun tuo taitaa olla alkuperäinen 1970 luvulta...ei ihme jos ei vaatteet kuiva :whistle:

Voi hyvänen aika. Mulla tuli kerran perään yks nainen sinne, (pyykkitupa vielä eri rakennuksessakin..) ja sanoi että pitää aina kirjottaa tuohon nimi kun käyttää tätä. Ei hitto mua pisti vihaksi. Sit se luetteli kaikki ohjeet, tyyliin että pitää sitten heti hakea ne kuivat pyykkinsä pois ym.

Ymmärrän sua, että et ehkä voi hakea pyykkejä ennen kuin puolen päivän maissa. Mutta ymmärrän myös sitä toista, jos se esim. on illalla sun jälkeen käyny siellä eikä ole saanu pyykkejä kuivaan ja sit on aamulla vaik 8 aikaan menny ja vielä ne pyykit siellä, niin vois muaki ärsyttää jos olisin töissä esim. Onneksi saitte varauslistan :) varaat tietysti nyt lisää aikaa etkä jätä ilman varausta yöksi.

Ei meidänkään talossa saa omassa asunnossa pestyä pyykkiä kuivata. Minusta se on ihan oikein. Miten ne jotka ovat varanneet pyykkituvan koneet sitten pyykinsä kuivaavat.se tila on tarkoitetu siellä pestyille pyykeille. Niin ainakin meidsän talossa

Alkuperäinen kirjoittaja annika:
Voi hyvänen aika. Mulla tuli kerran perään yks nainen sinne, (pyykkitupa vielä eri rakennuksessakin..) ja sanoi että pitää aina kirjottaa tuohon nimi kun käyttää tätä. Ei hitto mua pisti vihaksi. Sit se luetteli kaikki ohjeet, tyyliin että pitää sitten heti hakea ne kuivat pyykkinsä pois ym.

Tuli ohjeistamisesta mieleen, että kun me oltiin muuttamassa viimeiseen kerrostaloasuntoomme, ja muuttoauto oli siinä edessä ja kannettiin tavaraa sisään, joku rouva kävi jatkuvasti sanomassa, että se ulko-ovi täytyy pitää kiinni koko ajan kun muuten tulee varkaita.. vähän hankala muuttaa jos se ovi täytyy sulkea ja aukoa jokaikisen huonekalun jälkeen. Näitä riittää.

Jos sinulla on tarvis tiivistää pyykkiä, hanki reilusti pyykkipoikia ja ripusta pyykki narujen väliin. Yleensä pyykki kuivuukin nopeammin, ripustamisessa on toki enemmän vaivaa. Pystytkö linkoamaan pyykit talon lingossa ennen ripustamista?

vaatteet on olleet siis klo 14 saakka kuivumassa siellä ja se puhallin työntää laiskasti kylmää ilmaa..pitää varmaan soitella isännöitsijälle jos sinne vois vaihtaa uuempaa mallia olevan puhaltajan kun tuo taitaa olla alkuperäinen 1970 luvulta...ei ihme jos ei vaatteet kuiva :whistle:

kannattaa ekaks puhdistaa puhallin,meillä puhdistettiin ja pyykit kuivus paris tunnis mut sit päätettiin vaihtaa uuteen ja nyt kuivuminen kestää 8h

Olen itse aina ymmärtänyt että jos varaa pyykkituvan 2h niin siihen sisältyy myös kuivaushuone ilman että joku muu tunkee myös kamppeensa kuivamaan. Itse olen tylysti nakellut jonkun tason päälle muiden kamppeet

Yhteistyössä