obsidan rautalääkkeestä vatsakipuja ja ripulia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
onko tyypillistä että obsidan rautalääke aiheuttaa jo yhdellä tabletilla päivässä vatsakipuja, erityisesti ylävatsalle ja hirmuista ripulia?

otin tabletin yötä vasten että on tyhjään mahaan ja heti herättyä oli todella kiire vessaan, koko päivän löysällä vatsa, ollut muutenkin maha kipeä tänään. syönyt oon ihan tavallisesti.

pitäs vaan rautaa syödä kun hemoglobiini raskauden jälkeen liian matala, n.108. saiskohan tota pelkällä ruoalla nostettua?

Mun maha ei kestäny Obsidania millään annostuksella eikä minkään kylkiäisten kanssa. Kun ekan kerran sain siitä mahavaivoja, luulin oikeesti että keskenmeno oli kyseessä, olin aivan paniikissa siitä kivusta! Sain siitä siis kunnon kramppeja, mitkä sitten onneks helpottikin vessassa juoksemisella... Vaihdoin muistaakseni Retaferiin, tai joku muu ihan perus rautalääke se oli minkä sit vasta yllättäen kestikin.

Maltofer- nimistä rautavalmistetta. Sitä saa pureskelutabletteina sekä tippoina. Se on hyvä myös siksi, että sen voi ottaa myös maitotuotteita sisältävän aterian yhteydessä. Ainoa miinus on melko kallis hinta.

Ei toimi minulla ollenkaan. Ekassa raskaudessa otin sitä ja kärsin, toisessa tajusin että on muitakin valmisteita ja voin hyvin :) Mulle sopi parhaiten IronVital M, sitä saa nesteenä ja kapseleina. Tuolla mulla myös nousi rauta-arvot paremmin :)

Mitä siellä pakkausselosteessa lukikaan?
Pitäs lukea myös purkin päällä, et tietäisi ihmiset varoa eli kiertää kaukaa:

http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1392299690/132#132

[QUOTE="vieras";27417687]Mun maha ei kestäny Obsidania millään annostuksella eikä minkään kylkiäisten kanssa. Kun ekan kerran sain siitä mahavaivoja, luulin oikeesti että keskenmeno oli kyseessä, olin aivan paniikissa siitä kivusta! Sain siitä siis kunnon kramppeja, mitkä sitten onneks helpottikin vessassa juoksemisella... Vaihdoin muistaakseni Retaferiin, tai joku muu ihan perus rautalääke se oli minkä sit vasta yllättäen kestikin.[/QUOTE]

Erikoista! Mä oon saanu Retaferia verenluovutuksen yhteydessä, enkä pysty sitä ottamaan kun vatsa menee mustalle pielle. Obsidanista taas ei tule mitään. Työterveydessä mainosti sitä helläksi vatsalle, ja että sitä suositellaan raskaana oleville. Tosin tästä on jo vuosikaudet aikaa..

Yhteistyössä