S
suurperheoikeasti
Vieras
Ihan vain olemme halunneet ison perheen. Satuin aikanaan löytämään miehen, jolla oli samanlainen haave kuin mulla: Iso talo maalla, paljon lapsia ja eläimiä, mahdollisimman luonnonmukaista elämää. Haaveemme on täyttynyt. Käsittääkseni meidän elämäntyylistä ei pitäisi suurta vaivaa olla kellekään, mutta silti meitä kyllä kovin kauhistellaan. No joo, onneksi löytyy kannustajiakin, osa jopa avoimesti kateellisia. Mutta silti aina jaksan miettiä, että keneltä se on pois, jos elämme näin. Yhteiskunnan tukia saamme lapsilisien verran. Oletan, että se on kuitenkin vähemmän tuomittavaa kuin jos meillä olisi kaksi lasta ja eläisimme työttöminä sosiaalitukien varassa (esimerkiksi).
Ja kuitenkin, lapsia on tehty /saatu / haluttu / hankittu, mikä nyt oikea termi onkaan, siihen tahtiin, että on jaksettu heidät hyvin hoitaa ja kasvattaa.
Nyt vanhin lapsemme on jo 21-vuotias ja asuu avomiehensä kanssa omillaan. Heillä on pikkuinen poika, eli mummiksikin olen jo päässyt. Nuorimmaisemme on 1-vuotias iloinen taapero. Ja tosiaan, jos kaikki menee hyvin, syyskuussa saamme odotetun ja rakkaan vauvan perheeseemme. Ikää minulla on 39v. En osaa sanoa, onko tämä maha-asukas meidän viimeinen lapsemme, aika näyttää.
Ja kuitenkin, lapsia on tehty /saatu / haluttu / hankittu, mikä nyt oikea termi onkaan, siihen tahtiin, että on jaksettu heidät hyvin hoitaa ja kasvattaa.
Nyt vanhin lapsemme on jo 21-vuotias ja asuu avomiehensä kanssa omillaan. Heillä on pikkuinen poika, eli mummiksikin olen jo päässyt. Nuorimmaisemme on 1-vuotias iloinen taapero. Ja tosiaan, jos kaikki menee hyvin, syyskuussa saamme odotetun ja rakkaan vauvan perheeseemme. Ikää minulla on 39v. En osaa sanoa, onko tämä maha-asukas meidän viimeinen lapsemme, aika näyttää.