Odotusajan finnihyökkäys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SookyS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SookyS

Jäsen
04.07.2012
181
1
16
Heips!

Tästä varmaan on keskusteltu aiemminkin, mutta oletteko löytäneet toimivia konsteja hormonaalisiin finneihin?

Mä en edes tiedä, johtuuko nämä finnit just raskaudesta. Nimittäin muuttuminen pizzanaamaksi tapahtui välittömästi e-pillereiden lopettamisen jälkeen kesällä. Naama, rinta ja selkä alkoivat kukkia. Raskauden alkuviikoilla tää kukinta jatkui samaan malliin, tosin pillereiden jälkeinen rasvoittuminen rauhottui huomattavasti, joten enää en kiillä kuin posliininukke.

Alkuviikoilla paukahti kipeitä patteja kaulaan, nyt 13. viikolla (alkuahan se tämäkin vielä on) nämä ovat kadonneet ja itse asiassa muutkin näppylät näyttävät antavan periksi aavistuksen.

En kuitenkaan ole vielä kauhean luottavainen näppyjen katoamisen suhteen :D

Raskaudesta tai pillereiden lopettamisesta, yhtä kaikki näpyt ovat hormonaalisia.

Mikä avuksi?

:)

Alkuraskaudesta oli ihan hirveä ongelma näppylöiden kanssa, mut nyt rv.33 alkaa tilanne näyttää paremmalta. Oma raskaus sai alkunsa pillereiden aikana, joka varmasti vain pahensi ongelmaa. Clerasilia olen käyttänyt kasvopesun ja pesuaineen muodossa, on se pikkuisen auttanut.

itse olen koittanut etsiä myös apua hormonifinneihin. Iho on kasvoissa ihan kaameen huonossa kunnossa ollut välillä. Huomasin kuitenkin Neutrogena- tuotesarjan nyt parhaimmaksi omalle iholleni! Saa ihan ruokakaupoista, prismasta jne. Kannattaa ainakin kokeilla.

Mulla kanssa kukki naama oikein kunnolla ekan kolmanneksen ja vähän ylikin sen. Kunnolla rauhoittui iho rv18 tietämillä. Ei siihen oikein mulla auttanut mikään, hoidin edelleen samalla tavalla ihoani (aamuin illoin putsaus ja rasvaus, päivävoide aina vähintään spf15 ja yöksi kosteuttava/hoitava voide) - mulla on todettu rosacea (ruusufinni) enkä voi mitään kauhean järeitä kuorintoja tai mitään tehofinnintappajia käyttää, kun sen jälkeen naama on paljon pahempi kuin alkujaan. Onneksi pidin pääni ja jatkoin niitä omia rutiinejani, koska nyt on tuo rosaceanikin ensimmäistä kertaa vuosiin siedettävällä tasolla, vain hyvin vähäistä punotusta havaittavissa. :)
Joistain mineraalipohjaisista tuotteista voi olla kovastikin apuja - pahimpaan kukkimisaikaani käytin Bare Mineralsin tuotteita meikkinä (työ vaatii meikkaamaan), joissa siis on riittävästi peittokykyä, muttei tuki ihoa vaan antaa sen hengittää. :)

Ajan kanssa noi hormooninäpyt onneksi häviää. :) Nyt on mulla rv31 menossa ja viime viikkoina on leukaan taas puskenut hormooninäppyä, mutta hyvin huomaamatonta. Yritti tehdä jonkun vuosisadan sarvenkin leukaan, mutta tavoilleni epäuskollisena kun en sitä näprännyt niin hävisi sitten ihan itsestään. :D

Naamaa ja dekolteeta lukuunottamatta iho on todella hyvässä kunnossa, vaikka onkin talviaika ja yleensä silloin iho kuivuu pahasti. Ihan kuin päivittäin rasvaisi vaikken ole koko raskauden aikana vartalon ihoa juurikaan rasvaillut - mahaa ainoastaan ja sitäkin silloin kuin jaksaa/muistaa.

Musta siis on tärkeintä, et rutiininomaisesti putsaa ja rasvaa ihoa - sillä saa parhaan tuloksen. :) (hemmetin pitkä selostus ja sitten lakonisesti todettu asia pähkinänkuoressa... ehkä musta ois sittenkin politiikkaan :D )

Minix Täytyykin kokeilla tuota Neutrogenaa.

Otin käyttöön Lumenen rauhoittavan kasvovoiteen kun jotenkin ajattelin sen mahdollisesti auttavan, mutta ei tuo oikein ole tehonnut.

MrsR Voin kun mäkin osaisin olla repimättä noita näppyjä, mutta oon toivoton. Siis oikein raavin välillä otsanrajaa, sitten kun näpyt repeävät ja kuivuvat arviksi niin revin niitäkin.

Samaten dekolteeta :ashamed:

Noloa! :whistle:

Eli itse pahennan vaan asiaa, tiedetään...

Noista meikeistä vielä, että olen todennut mineraalipohjaiset myös paremmiksi tässä tilanteessa. Normaalisti käyttäisin ihan meikkipuuteria, mutta nyt sen sijaan levittelen nassuun ohuelti mineraalimeikkivoidetta ja päälle hiukan puuteria siveltimellä ja se on kaikista vähiten rasittava vaihtoehto. Ainut vaan, että raskauden aikana tuo puuterin levittäminen on alkanut ottaa kummasti henkeen, köhin aina sitä levittäessä :D

Yhteistyössä