Ohi on, työhaastattelu nimittäin. Ja en kyllä...........

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkea olen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surkea olen

Vieras
ole yhtään tyytyväinen itseeni. Tämä kun oli ryhmähaastattelu, niin tuntui, että muut osasivat vastata paremmin kuin minä. Jotenkin osasivat oikein vastata tähän alaan liittyvillä termeillä jne jne. Minä kun olen ollut näissä työtehtävissä sijaisena viimeksi vuonna 2009 eli kolme vuotta sitten, niin ei itsellä siksi olleet termit niin hyvin mielessä kuin toisilla.

Kysyttiin, että missä asioissa on hyvä ja missä on kehittämisen varaa? Millainen on hyvä tiimi (työyhteisö)? Millainen työkaveri on ärsyttävä? Millaisen aiheen järjestäisit vanhempain iltaan? Miksi juuri sinut pitäisi valita tms. jotain tuon tapaista?

Mutta tämähän nyt oli arvattavissakin. Minä vain olen semmoinen persoona, että jos on hirveästi tämmöisiä hoidettavia asioita yhdellä viikolla, niin ne vievät energiaa minulta alaspäin sellaista kyytiä, että siksi ei tähän tilaisuuteen ollut tämän enempää paukkuja. Tällä viikolla kuin oli 1 oma käynti, lapsella palaveri, töissä eilen iltapäivällä pieni erikoishetki jne jne. Näissä on ollut jo ihan tarpeeksi tälle viikkoa.

Harmin paikka sinänsä, tämä työkohde olisi ollut tuossa lyhyen ajomatkan päässä. Nyt sitten pitää alkaa täyttelemään uusia työhakemuksia pitemmän ajomatkan päähän.

ärsyttäviä haastatteluja. Mut jos siinä työssä on pakko kestää painetta niin sitten sen näkee tuollasessa tilanteessa et kenestä hommaan on ja kenestä ei.

No niin kai sitten. Mutta koin itse, että vastasin ehkä liian hiljaisella äänellä ja aika yksinkertaisin lausein. Muut suoltivat tekstiä suustaan kuin Runebergit. Heillä kun oli tuntuma tähän työhön jo olemassa.

Vieras, niin kai sitten. Mutta kyllä minua silti tämäkin homma kovasti kiinnostaisi. Tykkään työskennellä sekä lasten että vanhusten parissa. Tämä oli siis lastenhoitotyötä päiväkodeissa.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26332857:
Niin ja vuosina 2010 / 2011 opiskelin. En siksi voinut lastenhoitotöitä tehdä noina vuosina.

No mutta sittenhän on ihan eri asia! Enkä minä pahalla tarkoittanut. Se on vain kokemuksen tuomaa realismia. Itsellä on myös työnhaku päällä ja kun ikää jo päälle 30 v. alkaa nuoremmat mennä ohi valinnoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26332852:
Vieras, niin kai sitten. Mutta kyllä minua silti tämäkin homma kovasti kiinnostaisi. Tykkään työskennellä sekä lasten että vanhusten parissa. Tämä oli siis lastenhoitotyötä päiväkodeissa.

Mikähän tässä oli pointtina pitää ryhmähaastattelu lastehoitotyöhön? Jos he etsivät pahinta suupalttia päiväkodin pihaan toisten hoitajien kanssa juoruilemaan, niin mikäs siinä. Jos olisin itse rekrytoimassa, yrittäisin löytää sellaisen tavallisen sosiaalisen tyypin, joka ei olisi koko aikaa äänessä. Tärkeintä varmasti on, että tulisi myös lasten ja vanhempien kanssa toimeen. Jospa peli ei ole vielä menetetty?

vieras, no monet mainostivat siis sitä, että ovat sosiaalisia ja tulevat hyvin juttuun lasten + vanhempien kanssa. En kyllä itse maininnut moista. Kun tuntui, etten halua toistella toisten sanomia juttuja uudestaan.

Minusta noissa pitäisi olla joku käytännön testi - katsottaisiin muutama tilanne lasten ja vanhempien kanssa, ja miten ehdokas niistä selviytyy. Sillä, onko hyvä puhumaan tai osaako käyttää hienoja termejä, ei pitäisi olla niinkään väliä. Olisi hyvä jos empaattisuuttakin pystyisi jollain lailla testaamaan, pätee myös muuhun hoitoalan työhön.

Yhteistyössä