Ohjeita Michiganin matkaa varten, KERRO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Taina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Taina"

Vieras
Suunnittelen Michiganin matkaa.

Minne kannattaa lentää? Mistä halvimmat lennot?

Kerro mitä siellä voi tehdä? Onko sopivia lasten kohteita?
Mitä nähtävää?
Onko turvallinen osavaltio?
Missä kannattaa yöpyä?
Mihin aikaan vuodesta?

Minkä helvetin takia joku menee vapaaehtoisesti Michiganiin muuta kuin korkeintaan tapaamaan siellä asuvia tuttuja tai sukulaisia? Koko osavaltiossa ei ole mitään nähtävää.

Eikö siellä pääsääntöisesti käyvät turistit ( amerikkalaiset itse pääosin ? ) käy katsomassa järviä, vaeltavat luonnossa, camppäävät ja metsästävät.
Mä en todellakaan tiedä, mutta mulle on jostain tullut tuollainen käsitys.
Onko siellä jotain muutakin nähtävää kuin maisemat?

Detroit on suurin afroamerikkalaisten keskittymä Yhdysvalloissa. Etninen jakauma oli vuonna 2000 seuraava:
mustat 79,5 %
valkoiset 11,9 %

Detroitin väkiluku on ollut laskussa useitten vuosikymmenien ajan: kun kaupungissa oli vuonna 1950 ennätykselliset 1 849 568 asukasta, oli heitä vuonna 2007 jäljellä enää 916 952. Väestön määrän on arvioitu laskevan vielä noin parillasadalla tuhannella vuoteen 2035 mennessä.[2][4] Väestön väheminen johtuu osittain valkoisen väestön poismuutosta, mikä näkyy etnisessä jakaumassakin. Lisäksi eläköityvällä väestöllä on Yhdysvalloissa tapana muuttaa maan lämpimiin eteläosiin, josta Detroit on varsinkin kärsinyt.

FBI nimesi Detroitin vuonna 2007 Yhdysvaltain vaarallisimmaksi kaupungiksi. Detroitissa nimittäin tapahtuu väkivaltaisia rikoksia eniten Yhdysvaltojen 25 suurimmasta kaupungista. 65–70 prosentissa tapauksista on tekijänä huumeiden käyttäjä. Vuodessa tapahtuu 47 murhaa, 2051 murtoa ja 97 tuhopolttoa (100 000 asukasta kohden). Muita ongelmia ovat huumeiden ja ihmisten salakuljetus.

Yhdysvaltain Ruostevyöhykkeeseen kuuluvan Detroitin slummiutuminen etenee; kaupungissa ja etenkin sen lähiöissä suuri osa taloista on hylättyjä ja tuhottuja. Men's Fitness Magazine nimesi Detroitin Yhdysvaltain lihavimmaksi kaupungiksi vuonna 2004.

Hancock (Michigan)Wikipedia

Osavaltion kartta, jossa Hancock korostettuna
Valtio Yhdysvallat
Osavaltio Michigan
Piirikunta Houghton
Pinta-ala 7,4 km²
– vesialueet 0,9 km²
Väestö (2000)
– kaupungissa 4 323
– asukastiheys 667 /km²
Korkeus 212
Aikavyöhyke UTC-5
(kesäaika UTC-4)
Koordinaatit 47°7?49?N, 88°35?47?W
Kotisivu Cityofhancock.com
Löydä lisää Yhdysvaltoihin liittyviä artikkeleita
Yhdysvaltojen teemasivulta
Hancock on kaupunki Houghtonin piirikunnassa Michiganin osavaltiossa Yhdysvalloissa. Kaupunki sijaitsee Keweenawniemellä, joka on Yläjärveen pistävällä niemi. Niemimaata on kutsuttu myös suomalaisittain Kuparisaareksi (engl. Copper Island). Kaupungissa on asukkaita 4 900.

Kaupunki on tunnettu amerikansuomalaisista. Jopa kolmanneksella asukkaista on suomalaisia sukujuuria, ja 4,4 % väestöstä puhuu suomea äidinkielenään. Alueen Kuparisaari-nimitys on syntynyt siitä, että suomalaiset työskentelivät alueen kuparikaivoksissa.

Kukaan mennyt Minneapolisin kautta?

"Minneapolis on vuosien saatossa saanut myös huonon maineen väkivaltaisuuteensa ja järjestäytyneen rikollisuuden takia. Viime vuosina Minneapolis on kehittynyt Yhdysvaltain somalipakolaisten ja -siirtolaisten keskukseksi, jopa siinä määrin että joitakin tienviittoja ja opasteita kaupungissa on kirjoitettu myös somalin kielelle".

Minneapolis on Minnesotan osavaltion suurin kaupunki, joka sijaitsee Mississippi-joen varrella Yhdysvalloissa. Kaupungissa asuu 400 000 ihmistä, esikaupunkialueineen ja yhteenkasvaneen naapurikaupunki Saint Paulin kanssa määrä nousee melkein kolmeen miljoonaan. Minneapolisin ja Saint Paulin muodostama metropolialue tunnetaan Yhdysvalloissa yleisesti myös nimellä Twin Cities.

Nimi "Minneapolis" tarkoittaa "järvien kaupunkia". Kaupunki perustettiin joen pohjoispuolelle, koska eteläpuolella sijainnut Fort Snelling'n linnoitus omisti joen eteläpuolen maat, eikä sinne saanut aikanaan rakentaa ilman lupaa. Vuonna 1867 kaupungin arvon saanut kaupunki kasvoi metsätalouden ja viljatalouden voimalla todelliseksi "myllykaupungiksi". Mantereen halkaiseva "Pohjoinen rautatie" kulki myös aikainaan kaupungin läpi.

Minnesotan yliopiston alkuperäinen kampus perustettiin Minneapolisiin, nykyään yliopisto levittäytyy halki osavaltion. Minneapolis on vuosien saatossa saanut myös huonon maineen väkivaltaisuuteensa ja järjestäytyneen rikollisuuden takia. Viime vuosina Minneapolis on kehittynyt Yhdysvaltain somalipakolaisten ja -siirtolaisten keskukseksi, jopa siinä määrin että joitakin tienviittoja ja opasteita kaupungissa on kirjoitettu myös somalin kielelle. Kuuluisia minneapolislaisia ovat muun muassa Richard Dean Anderson, Bob Dylan ja Prince.

[QUOTE="Taina";24287338]No noita tietoja lukiessa itse mietin että en hirveästi halua Minneapolisiin enkä Detroitiin, mutta Hancock:iin haluaisin. Mutta miten sinne pääsee jos ei lennä Detroitiin tai Minneapolisiin?[/QUOTE]

Mun mies on käynyt työmatkalla Minneapolisissa eikä se mitenkään antanut ymmärtää että se olisi ollut mitenkään kauhea, ei nyt ehkä tietenkään mikään TOP5 kaupunki maailmassakaan.. ;) Mä varmaan tekisin tuostakin sellaisen automatkan eli lentäisin johonkin alueen kaupunkiin, vuokraisin auton ja palauttaisin sen joko samaan kaupunkiin tai sitten ihan eri kaupunkiin. Pari automatkaa ollaan Jenkeissä jo tehty, mutta mulla on tuo pohjoisosa käytännössä näkemättä. :)