OIKEASTI hammassärkyyn auttava särkylääke?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

:S

Vieras
Hammaslääkäri ensi viikolla, takana yksi poistettava hammas, särkee todella paljon, ei auta ibumax, sitä viime yönä otin ja vissiin jo vähän enemmänkin kuin saisi. Viime yönä valvoin ja itkin kuuteen asti, mikään ei auttanut toista yötä en tahdo valvoa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko panacod reseptivapaa?

Eipä ole. :| Oikeastaan mikään reseptivapaa lääke ei auta jos hammas tosissaan särkee, ei ainakaan mulla ole vastaavassa tilanteessa auttanut. Kannattaa koittaa päästä päivystyksenä sinne hammaslääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko panacod reseptivapaa?

Eipä ole. :| Oikeastaan mikään reseptivapaa lääke ei auta jos hammas tosissaan särkee, ei ainakaan mulla ole vastaavassa tilanteessa auttanut. Kannattaa koittaa päästä päivystyksenä sinne hammaslääkäriin.

Ei kyllä ensi viikkoon koitan pärjätä, tyttö kipeänä ja itsellä hammaslääkärikammo joten kaksi syytä miksi en häntä mukaan halua.

Kokeile luonnonlääkintää. Ennen vanhaan hammaskivun vuoksi kämmenselälle kasattiin erään kasvin nöyhtää ja sytytettiin tuleen. Syntynyt palovamma vei huomion pois hammaskivusta.

Ei ne välttämättä mitään tee, jos on tulehdus päällä ensi viikolla. Käy särkypäivyystyksessä niin saat tod. näk kuurin ja reseptin vahvempiin särkylääkkeisiin. Hammaslääkärikammoisen kannattaa käydä mahdllisimman usein hammaslääkärissä etteivät hampaat ehdi mennä huonoon kuntoon ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Panadolia 1 g + Burana 600 mg yhtäaikaa. Tämän satsin voit ottaa 3 kertaa vuorokaudessa.

Juuri näin. Kahta eri lääkettä kun ottaa niin vaikutus paljon parempi. Panacod auttaa toki hyvin, mutta jos sitä ei ole mahdollista saada niin sitten näin.

Eipä siihen reseptivapaat lääkkeet taida paljon auttaa jos siellä esim on mätää tai muuta eritettä.
Buranalla voit saada kivun laantumaan niin että kestät sitä. Ja itse asiassa viina ei ole ollenkaan paha vaihtoehto - se desinfioisi ja puuduttaisi samalla. Etenkin jos voit niin pidä viinaa (jotain raakaa) jonkin aikaa suussa, purskuttele ja sitten - sylje vaikka pois ;)

Mä kiskoin pari kuukautta sitten yön aikana viisi Buranaa, kaksi Panacodia ja neljä Treota kun hammasta särki. Ainoa millä särky vähäksi aikaa hiukan laantui oli Panacod. Ei muuta kun päivystyksenä hammaslääkäriin jos särkee.

ittellä ei enää särje hampaita :) MUTTA olin ajelemassa lego lääkärille ku joku juippi tuli kolmion takaa ja kolarihan se siitä tuli ja löin hampaat rattiin ja etu hampaathan siinä irti lähti tai meni poikki että siinä teille hammas lääkäriä XD

Eipä siihen reseptivapaat lääkkeet taida paljon auttaa jos siellä esim on mätää tai muuta eritettä.
Buranalla voit saada kivun laantumaan niin että kestät sitä. Ja itse asiassa viina ei ole ollenkaan paha vaihtoehto - se desinfioisi ja puuduttaisi samalla. Etenkin jos voit niin pidä viinaa (jotain raakaa) jonkin aikaa suussa, purskuttele ja sitten - sylje vaikka pois ;)

Apteekista saava Corsodyl suuvesi on oiva apu :)

Kun hammassärky on sietämätöntä, siihen ei oikeen mikään auta.
Panacodia saa vähintäänkin ottaa ja sen rinnalla vielä jotain muuta, mitä lääkäri kirjoittaa.

Näin viikonloppuna marssisin sinuna peruspäivystykseen ja hakisin särkylääkettä huomiseen asti!! Antavat sieltä myös Panacodia. T.i.e.d.ä.n mitä on, kun on t.o.s.i.s.s.a.a.n hammassärky päällä.

Itsellä nyt se tilanne, et huomenna menen revittään yhden risan hampaan, jota meinaa vähän särkeä...pelkään kuollakseni, et särky ehtii yltyä ennen huomista, mut toivotaan parasta.

Yhteistyössä