OIKEASTI toimiva yövalo?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Nyt vinkkejä hyvään yövaloon, joka mieluusti ei olis tietty kauheen kallis. :D Onko semmoista edes? Onko kaikki noi halvemmat ihan susia?

Meillä oli aivan loistava yövalo, semmoinen barbababa-yövalo, jonka ostin tytölle jo ihan vauvana. Sitä on käytetty joka yö, mutta edelleen yhdellä latauksella meni pari-kolme yötä. Valaisi riittävästi, muttei liikaa. Mutta se ei ollutkaan iskunkestävä, kun mies muutossa kieritti sen portaita alas... :snotty: (no joo, ei oikeasti edes oletettu, että sitä vois noin kolhia. Vahinko, mikä vahinko).

Mutta se maksaa 40 euroa ja olen piheillyt uuden ostamisen kanssa. Oon nyt ostanut jo kaksi täyttä sutta. Prismasta semmoisen seinäpistokkeeseen pistettävän ja semmoisen (ladattavilla) paristoilla toimivan koiran. Ensimmäinen valaisee ihan liikaa eikä tyttö nuku, toisessa taas ei kestä lataus millään kuin puolet yöstä. BLAAAH.

Kyllä alkaa ketuttaa.

Prismasta on kokeilematta enää yks malli, semmoinen Disney tiikeriyövalo, jossa on pehmolelun mahassa valo. Toimiiko semmoinen, palaako koko yön? Meillä tyttö nukkuu 12-13 h, joten sen pitäs palaa KOKO tuo aika vähintään.

Kun pitää ostaa vielä toinenkin yövalo sit vauvalle meidän makkariin, en millään raaskis ostaa kahta tommosta barbista (yht. 80 e yövaloihin..), vaikka tiedänkin, että se ainakin toimii... :rolleyes:

[QUOTE="ilona";22091568]http://www.pulju.net/tuotteet/valaisimet/tyke-light tälläsen aattelin ite hommata[/QUOTE]

Toimiskohan toi? Oon jo vähän skeptinen noiden "paristoilla" toimivien suhteen. Tuo koira on kahdella paristolla (toi tyke kyllä kolmella), mutta koira ei pala kuin puolet yöstä. ...mikä johtaa siihen, että neiti herää eikä näe mitään, ei löydä tuttia, kauhea huuto, äiti/isi paikalle, ei näe mitään vaan kompuroi pimeässä, hirmunen tyynnyttely... jne. Ei kiva tapahtumasarja. :D

meillä on sellaisia pistokkeeseen laitettavia ja toiminut mainiosti monta vuotta. toinen on sellainen valotunnistimella toimiva eli syttyy kun hämärtyy ja sammuu päiväksi (alle 10e) ja siinä on käännettävä se valo-osa eli saa kohdistaa valon haluamaansa suuntaan. ei liian kirkas. sit on ihan niitä perusmalleja, tosi halpoja, mutta toimivia. yleensä nuo kuvat tekee sen hinnan eli hanki ihan ilman mitään nallepuheja tai muita ötököitä oleva lamppu niin et maksa turhasta.

Ne pistorasiaan pistettävät halpisvalaisimet ovat ainakin todella vaarallisia, meillä tuli sellainen valokaari että ei ollut tosikaan, kun otin sellaista NallePuh-valaisinta pois pistorasiasta.
Meillä asia on ratkaistu niin, että lapsen huoneen ulkopuolella palaa pieniwattisella energiansäästölampulla varustettu ihan tavallinen pöytävalaisin. On hyvä aikuisillekin, jos pitää käydä yöllä vessassa. Ei kuluta juuri mitään, on turvallinen ja edullinen ja toimiva ratkaisu.

Ihan oon ostanut halpislamppuja (pistorasiaan laitettavat) ja ovat toimineet vuosikausia. Hinta max 8e. Ja ovat vielä hämäräkytkimellä niin eivät turhaan valosalla pala...

No mitä oon tosta lukenu niin laadukkaalta vaikuttaa. Lastentarvikeliike Oz myy tota kans mut hinta on siellä 29,90e. 100 tuntia tos luvataan et paristot kestää. Tiedä sitten mut mä ainaki aion kokeilla :)

[QUOTE="vierailija";22091624]meillä on sellaisia pistokkeeseen laitettavia ja toiminut mainiosti monta vuotta. toinen on sellainen valotunnistimella toimiva eli syttyy kun hämärtyy ja sammuu päiväksi (alle 10e) ja siinä on käännettävä se valo-osa eli saa kohdistaa valon haluamaansa suuntaan. ei liian kirkas. sit on ihan niitä perusmalleja, tosi halpoja, mutta toimivia. yleensä nuo kuvat tekee sen hinnan eli hanki ihan ilman mitään nallepuheja tai muita ötököitä oleva lamppu niin et maksa turhasta.[/QUOTE]

Tommonen hämärätunnistimellinen meillä just on. Ensinnäkään siinä ei hämärätunnistin minusta oikein pelaa, kun käytän sitä nyt aulassa yövalona, että nään itse öisin mennä vessaan (edes jotain hyötykäyttöä, kun ei sillä tytön huoneessa tehnyt mitään). Mutta siis tuon hämärätunnistimen mukaan meillä ei aulassa päivälläkään ole riittävän valoisaa, jotta se ei palais, kun pistokkeeseen pistää.. Mut toi tosiaan on liian kirkas tytön huoneeseen. Ei sammunu neidistä virta lainkaan. :kieh:

Meillä on tytöllä tuo Hello kitty- ja pojalla Mickey -yövalo. On kyllä hyviä, tosin valo on mun makuun aika kirkas, mut molemmat tuntuu tykkäävän ja nukkuvat hyvin.

Novalux

Tytön huone on niin pieni, et se valaistuu turhan helpolla. Jos tykkäät, et tuo on kirkas, veikkaan, et sen kanssa käy samoin kuin sen kanssa, jonka jo ostin...

Ne pistorasiaan pistettävät halpisvalaisimet ovat ainakin todella vaarallisia, meillä tuli sellainen valokaari että ei ollut tosikaan, kun otin sellaista NallePuh-valaisinta pois pistorasiasta.
Meillä asia on ratkaistu niin, että lapsen huoneen ulkopuolella palaa pieniwattisella energiansäästölampulla varustettu ihan tavallinen pöytävalaisin. On hyvä aikuisillekin, jos pitää käydä yöllä vessassa. Ei kuluta juuri mitään, on turvallinen ja edullinen ja toimiva ratkaisu.

Meillä ei oikein saa tohon ulkopuolelle lamppua, kun just siinä on semmoinen ahdas, pistorasiaton kohta, josta lähtee vielä monta ovea moneen suuntaan. Mulla on aulassa yövalo, jotta itse nään kulkea, mutta se ei valaise riittävästi enää tytön huoneeseen...

Ikean lamppua just luin, mutta siinä ei luvatakaan kuin 4-5 h paloaika yhdellä latauksella eli ei käy sekään. Vai voikohan sitä pitää koko yön tossa piuhan jatkona, että sais jatkuvasti virtaa? Kun tosiaan sen pitäs palaa tuo n. 13 h vähintään.

Tämä on se, joka meillä on ollut nyt pari vuotta ja toi on oikeasti just täydellinen ...paitsi hinnaltaan (ostin omani kyllä tota halvemmalla toisesta nettikaupasta).

Yvalo Barbapapa | Pikku Pingviini

Paloaika ainakin kestää, ei kuumene. Voi nostaa sänkyyn tai sit pöydälle, lattialle, missä sitä valoa nyt eniten tarviikaan.

Niin ja en tiiä, mikä meidän valossa on ollut "vikana", mut se on kyllä palanut monta yötä eikä vain 12 h, vaikka tossa luvataan, et palaa 12 h. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22091706:
Ikean lamppua just luin, mutta siinä ei luvatakaan kuin 4-5 h paloaika yhdellä latauksella eli ei käy sekään. Vai voikohan sitä pitää koko yön tossa piuhan jatkona, että sais jatkuvasti virtaa? Kun tosiaan sen pitäs palaa tuo n. 13 h vähintään.

Voi pitää koko ajan piuhanpäässä, ainakin meillä on ollut näin :) Kolme vuotta jo ollut käytössä ja edelleen pelittää. Välillä on vain johdon kanssa takkua kun tulee kosketushäiriöitä. Tuo vika tosin on omasta käytöstä johtuvaa.

[QUOTE="Oskari Olematon";22091727]Voi pitää koko ajan piuhanpäässä, ainakin meillä on ollut näin :) Kolme vuotta jo ollut käytössä ja edelleen pelittää. Välillä on vain johdon kanssa takkua kun tulee kosketushäiriöitä. Tuo vika tosin on omasta käytöstä johtuvaa.[/QUOTE]

Okei eli tytölle vois ainakin koittaa semmosta sitten, kun sen huoneessa valo voi olla yöpöydällä. :) Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22091735:
Okei eli tytölle vois ainakin koittaa semmosta sitten, kun sen huoneessa valo voi olla yöpöydällä. :) Kiitos.

Eipä kestä :)

Meilläkin nuo valot ovat olleet lasten yöpöydillä, eikä niistä tuleva valo ole liian kirkas, jotta häiritsisi nukkumista, mutta kuitenkin niin kirkas, ettei pieniä pelota, jos tarvitsee yöllä lähteä vessaan tai muuten vain herää keskellä yötä. En kuitenkaan suosittele, että noilla lampuilla leikitään koiraa, eli vedetään muuntaja seinästä irti ja aletaan vetää lamppua johdosta perässä pitkin lattioita :O

Meillä on sellainen keltainen puolikuu seinällä. Virran loppumista ei tarvitse pelätä, sillä se toimii vain verkkovirralla.

Ikean? Meillä on semmoiset kukkalamput, mutta vaikka oon laittanu niihin himmeän valon, se valaisee aina vain liikaa... :snotty: Niin ja se sais muutenkin mielellään olla mukaanotettava versio eli saan sen pakattua viikonloppureissuille laukkuun.

Mut mä koitan tota Ikean versiota seuraavaksi. Jos sen saa pitää verkkovirrassa, sopii tytön huoneeseen. Kiitos avusta kaikille! :flower:

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Oskari Olematon";22091757]Eipä kestä :)

Meilläkin nuo valot ovat olleet lasten yöpöydillä, eikä niistä tuleva valo ole liian kirkas, jotta häiritsisi nukkumista, mutta kuitenkin niin kirkas, ettei pieniä pelota, jos tarvitsee yöllä lähteä vessaan tai muuten vain herää keskellä yötä. En kuitenkaan suosittele, että noilla lampuilla leikitään koiraa, eli vedetään muuntaja seinästä irti ja aletaan vetää lamppua johdosta perässä pitkin lattioita :O[/QUOTE]

:D Joo eikä tuota barbista kannattanut kierittää alas portaita... :whistle:

Syövän riskiä... pöh.
Meille hankittiin tuollainen Cittarista, olisi näköjään saanut verkkokaupasta halvemmalla http://www.saastokarit.fi/tuotteet.html?id=42/497

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22091514:
Prismasta on kokeilematta enää yks malli, semmoinen Disney tiikeriyövalo, jossa on pehmolelun mahassa valo. Toimiiko semmoinen, palaako koko yön? Meillä tyttö nukkuu 12-13 h, joten sen pitäs palaa KOKO tuo aika vähintään.

Kun pitää ostaa vielä toinenkin yövalo sit vauvalle meidän makkariin, en millään raaskis ostaa kahta tommosta barbista (yht. 80 e yövaloihin..), vaikka tiedänkin, että se ainakin toimii... :rolleyes:
Miksi pitää olla yövalo, minusta turha vekotin.

Hehhe, ihanan vanha ketju. :D

Joo. Mä oon itse asiassa kans nähnyt tuon leppäkertun ja varmaa neidille hommaan sen seuraavaksi. Sen kun saa lampuksi mukaansa myös, jos lähtee käymään vessassa (tosin enpä usko, et neiti sitä toimintoa ihan heti hokaa).

Mut tuon tilanteen ratkaisin silloin niin, että ostin sen Ikean lampun. Se toimii ihan hyvin muuten (voi pitää koko ajan seinässä), mutta on neidin huoneessa liian kirkas. Se on sitten tätä nykyä meidän makkarissa, hyvin nään sen kanssa pelata vauvan kanssa öisin sen, mitä tarttee.

Neidin huoneeseen oon testannut jo useampaa. Parhaaksi oon todennut Biltemasta 2,5 e maksavan seinään kiinnitettävän valon. Niitä on mennyt jo pari tsipaletta, eivät ihan loputtomiin pala. Tuo ylikirkas seinäänkiinnitettävä palveli aikansa yläaulan yövalona (siitä kun kuljetaan vessaan jne.), mutta sekin on sammunut jo ajat sitten. :)

Yhteistyössä