Oikeasti ylipainoinen superdieetillä, paljonko laihduit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gofatsogo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gofatsogo

Vieras
Saa toki muutkin vastata, mutta lähinnä kiinnostaa tietää jos on ollut 20-30kg ylipainoa niin paljonko on lähtenyt ja missä ajassa? Itelläni on ylipainoa noin 30kg ja tarkoitus liittyä mukaan tammikuussa alkavaan superdieetti-ryhmään. Vakaa aikomus päästä normaalipainoon ensi vuoden aikana, kilot tulleet raskauksista ja äitiyslomien laiskottelusta/herkuttelusta ja nyt ois ryhtiliikkeen aika.

Mä laihduin parissa viikossa 2kg ja sitte lopetin.
Mulla meni hermot niihin proteiinijuomiin ja palkkareihin, mitä olis pitänyt juoda (pelkkiä lisä- ja väriaineita) ja siihen että kasviksiakaan ei saanut syödä vapaasti, vaan pelkkiä vihreitä jne. Ja tietty kaikkia light-tuotteita. Yäk. Lisäksi kaikki aika meni päivässä syömiseen, kun parin tunnin välein piti jotain syödä.

Mielummin syön puhdasta ruokaa vähillä hiilareilla ja oikeilla rasvoilla. Paino tippuu tasaisesti. Syön kun on nälkä ja sen verran, että maha on täynnä muttei ole ähky.

Mulla on vielä pudotettavaa n.25kg, 20kg on jo tippunut karppaamalla.

Alkuperäinen kirjoittaja mää-mää;29258983:
Mä laihduin parissa viikossa 2kg ja sitte lopetin.
Mulla meni hermot niihin proteiinijuomiin ja palkkareihin, mitä olis pitänyt juoda (pelkkiä lisä- ja väriaineita) ja siihen että kasviksiakaan ei saanut syödä vapaasti, vaan pelkkiä vihreitä jne. Ja tietty kaikkia light-tuotteita. Yäk. Lisäksi kaikki aika meni päivässä syömiseen, kun parin tunnin välein piti jotain syödä.

Mielummin syön puhdasta ruokaa vähillä hiilareilla ja oikeilla rasvoilla. Paino tippuu tasaisesti. Syön kun on nälkä ja sen verran, että maha on täynnä muttei ole ähky.

Mulla on vielä pudotettavaa n.25kg, 20kg on jo tippunut karppaamalla.

Pelkkiä vihreitä? Eli tomaatitkin on pannassa? Enpä tiennyt tuota. Vaan onhan niitä vihreitä paprikoita, kurkut, kaikki salaatit, jnejne joten mielikuvitusta vaan peliin. Itsellä on kyllä kova tsemppi päällä, nyt jo olen rajoittanut herkutteluja kerran viikkoon ja keventänyt, mutta saliohjelmaa ja tarkkaa ruokavaliota kaipailen.

Kannatta mieluummin syödä oman mallin mukaan kuin jonkun keksityn mukaan. Itse olen noudattanut ties millasia dieettiohjeita mutta nyt olen löytänyt minulle sopivan systeemin.

Aika on kortilla joten kotiovelta lähden tunnin lenkille 3-4 kertaa viikossa, kotona venyttelen ja teen keskivartaloa vahvistavia jumppaliikkeitä. Arkena syön aamulla hedelmää ja tukevan lounaan ilman perunaa, pastaa, riisä tai leipää, paljon vihanneksia, salaattia. Illalla kotona hedelmää ja pähkinöitä. Viikonloppuna syön perheen mukana kaikkea mitää muutkin, myös perunaa, pastaa ja riisiä sekä leipää mutta tosi pieniä määriä. Viikonloppuna saatan myös herkutella jätskillä tai suklaalla tai syödä jopa pullaa tai muuta leivonnaista. Maanantaina palaan aina ruotuun.

Tällä systeemillä lähti paino ensi alkuun todella helposti mutta nyt kun olen pudottanut 20kg ja olen normaalipainon ylärajalla ei tahdo enää paino juurikaan pudota. Saattaa mennä ½ kiloa kuukaudessa tai sitten ei mitään. Tavoite on kuitenkin siellä 10kg:n päässä ja annan painon pudota omaan tahtiin hätäilemättä sen enempää. Hiljaa hyvää tulee ja ainakin itsellä on hyvä olo kun syön näin. Nälkää en juurikaan tunne.

[QUOTE="etu";29259841]Kannatta mieluummin syödä oman mallin mukaan kuin jonkun keksityn mukaan. Itse olen noudattanut ties millasia dieettiohjeita mutta nyt olen löytänyt minulle sopivan systeemin.

Aika on kortilla joten kotiovelta lähden tunnin lenkille 3-4 kertaa viikossa, kotona venyttelen ja teen keskivartaloa vahvistavia jumppaliikkeitä. Arkena syön aamulla hedelmää ja tukevan lounaan ilman perunaa, pastaa, riisä tai leipää, paljon vihanneksia, salaattia. Illalla kotona hedelmää ja pähkinöitä. Viikonloppuna syön perheen mukana kaikkea mitää muutkin, myös perunaa, pastaa ja riisiä sekä leipää mutta tosi pieniä määriä. Viikonloppuna saatan myös herkutella jätskillä tai suklaalla tai syödä jopa pullaa tai muuta leivonnaista. Maanantaina palaan aina ruotuun.

Tällä systeemillä lähti paino ensi alkuun todella helposti mutta nyt kun olen pudottanut 20kg ja olen normaalipainon ylärajalla ei tahdo enää paino juurikaan pudota. Saattaa mennä ½ kiloa kuukaudessa tai sitten ei mitään. Tavoite on kuitenkin siellä 10kg:n päässä ja annan painon pudota omaan tahtiin hätäilemättä sen enempää. Hiljaa hyvää tulee ja ainakin itsellä on hyvä olo kun syön näin. Nälkää en juurikaan tunne.[/QUOTE]

Hienoa, että olet löytänyt itsellesi toimivan keinon! Minä taas olen yrittänyt tuota kohtuuelämistä ja herkkupäivän pitämistä, mutta ei ole tähän mennessä onnistunut joten aika siirtyä toisenlaiseen lähetymistapaan. Ongelmia pudotetun painon pitämisessä ei tule olemaan, mutta tarvitsen juuri sellaista varmaa keinoa painon pudotukseen.

Yhteistyössä