Oikeestaan huippujuttu, että pääsin vasta nyt 21-vuotiaana opiskelemaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tsemppaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tsemppaaja

Vieras
Kirjoitin siis kolme vuotta sitten ylioppilaaksi. Vaikka muut ikäiseni opiskelevat jo haluamaansa alaa, niin minä pääsin vasta nyt yliopistoon sisälle. Ja olen siitä onnellinen: ehdin tutustua jo hieman työelämään ja muutenkin viettää "huolettomampaa" elämää ennen opiskeluja. Motivaatio on todellakin korkealla ja tuntuu, että olen todellakin ansainnut opiskelupaikkani.

Odotan nyt ensimmäistä lastani, mutta ehdin opiskella jonkin verran ennen äippälomalle jäämistä. Vaikka opiskelujen aloittaminen + lapsi osuvat samaan saumaan, se ei ole mun kohdallani huono juttu, päinvastoin.

Kunhan hehkutan onnellisuuttani! Vaikeudet voi tosiaankin kääntää voitoksi ja pettymykset kasvattavat. Kaikella on tarkoituksensa, nyt tiedän sen ihan kokemuksesta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Roz Doyle:
No mutta on tuokin hyvä ikä aloittaa opiskelut. =)

On kyllä siinä mielessä, että olen yhä nuori ja valmistuttuani yhä alle kolmikymppinen. Ehdin siis myös mainiosti paiskia hommiakin.

Kahden epäonnisen pääsykoerupeaman jälkeen vain tuntui, että itseluottamus tipahti nollaan ja ettei musta ole mihinkään. Kyllähän se koetteli. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
On kyllä siinä mielessä, että olen yhä nuori ja valmistuttuani yhä alle kolmikymppinen. Ehdin siis myös mainiosti paiskia hommiakin.

Kahden epäonnisen pääsykoerupeaman jälkeen vain tuntui, että itseluottamus tipahti nollaan ja ettei musta ole mihinkään. Kyllähän se koetteli. :|

Kyllähän se koettelee mutta ei kannata luovuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
kuinka nopeasti oikein kävit lukion jos oot 18v:nä päässyt jo ylioppilaaksi? Kahdessa vuodessa? :o ei olis kyllä mulla onnistunut.

Ihan normaalisti kolmessa vuodessa kävin!

Aijjaa, mä olin täyttänyt jo 19v kun ylioppilaaksi pääsin ja nyt oon samanikänen ku säkin. Eli ei mulla ollut kun yksi välivuosi kun nyt oon vuoden opiskellut.

Oletko syntynyt alkuvuodesta? Itse oon syntynyt marraskuussa.

Yhteistyössä