Oikeesti kuinka ärsyttävää on vieraiden tuplabuukkaukset ja samaan aikaan tunkevat ihmiset!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perhana!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perhana!!!

Vieras
Nytki ollaan menossa systerille yöksi pe-la ja sovittu on, et lähdetään klo 11 lauantaina. No eiköhän feisbuukissa joku kysele, että onko kotona lauantaina aamulla ku tulis tukanleikkuuseen. Ja systeri, että "tottakai!". Kuitenkin välimatkaa sellaiset 100km, että ei siellä ihan joka lauantai aamu olla.

Sit yks toinen kaveri, jonka kanssa sovitaan kyläilystä ja päivää ennen sanoo et "nii mun serkku on tääl, mut ei varmaan haittaa". No olen sen verran nössykkä, että en viitsi sanoa KYLLÄ HAITTAA! Vaan joko perun kyläilyn jollain verukkeella tai sit olen lyhyen hetken. Ja ei, en siskoni kanssa ole sellaisissa väleissä, että haluaisin sanoa et hei apina, me ollaan siellä.

Miksi jotkut ihmiset ei ymmärrä, että vaikka itse pidät joistain ihmisistä, ei se tarkoita, et kaikki niihin haluaa tutustua? Ei siinä, voihan olla vaik mun uusi paras ystävä, mutta ku mä en jaksa ajatusta tutustua uuteen ihmiseen lauantaiaamuna. Tai sitä, et systeri sit seurustelee tän kaverinsa kanssa (leikkaa hiuksia) ja mä voin keskittyä teekuppiini. Ai että ku ärsyttää.

Onhan toi ärsyttävää, mut ihmiset on erilaisia ja jotkut ei vaan tajua et se ois jotenkin ikävää. Siskon perhe on kans vähän semmonen, et lähes aina kun sinne menee kylään, mikä on kuitenkin melko harvoin, niin siellä on joku kaveri tai tuttavaperhe kylässä samaan aikaan. Et juu ai ku kiva. Mä en jaksa edes ärsyyntyä oikein, kun olen niin tottunut.

Mä oon kans ihmetelly tota. Etenki jos se tulee yllätyksenä. Sovittiin kaverin kanssa, että tullaan perheen kanssa tapaamaan niitä. Oltiin nähty viimeks puol vuotta sitten ja muutenki sille vierailulle oli aikaa vain muutama tunti. Ovella huomaan, että siellä on joku sen kaveri. Ihmettelin, että kuka se on ja miksi se on siellä. Luulin aluks, et se on siellä vaan käymässä ja lähtee kohta pois. Mutta ei ku se onkin siellä yötä ja vasta vierailun lopuksi ehdin sentään edes tunnin juttelemaan kaksin kaverini kanssa. Vein hänet itsekkäästi toiseen huoneeseen, sillä varmasti hän ehtii jutella toisen kaverinsa kanssa vaikka kuinka paljon, kun tämä jäi yöksikin. Koko vierailun aikana mulle ei selvinnyt, että kuka tää sen kaveri oli, vaikka se ihan mukavalta vaikuttikin. Niin että itsekään en arvosta tällästa "Ei kai haittaa et toi on täällä?", saati sitä että se tulee täytenä yllätyksenä! Muuten mulla on tapana sanoa suoraan, mutta tää on kyl tällanen juttu, mistä en viitsi sanoa. Varmaan kyllä sitten sanon, jos tavaksi ottaa.

Kuulostaa niin oudolta kavereista ja vieraista valittaminen tällaiselle jola ei koskaan käy vieraita tai ole kavereita eikä paikkaa mihin mennä vierailemaan. Olisitte tyytyväisiä.

Joo, se on kiva jos ootat jotain tapaamista ja toinen ilmoittaa tuolleen viime hetkillä "by the way, iskä/eksä/sisko on täällä" Avaudutaanpa siinä sitten kuulumiset ja kaikki :) Noh sano suoraan ystävällisesti että minusta ois kiva, että voitais oikeasti viettää laatuaikaa.

No mistäs tiedät ettei se lauantai aamu tarkoita vaikka klo 12? Tai jospa siskos ois sanonut sille leikattavalle, että te lähdette klo 11? Vähän nipo touhua nyt ap hei.

"Kuulostaa niin oudolta kavereista ja vieraista valittaminen tällaiselle jola ei koskaan käy vieraita tai ole kavereita eikä paikkaa mihin mennä vierailemaan. Olisitte tyytyväisiä"

Missä asut? Olet tervetullut meille! :)

Minusta olisi reilua kysyä "sopiiko, että se tai tämä tulee" eikä vaan todeta "ei sua varmaan haittaa". Ku kyllä haittaa.
Toki se on hänen koti, mutta kohteliasta olisi, ettei kutsu kaikkia mahdollisia samaan aikaan..

hmm... enpä ole koskaan ajatellut että jotakuta voisi häiritä jos on muitakin vieraita... meille tulee ja menee kaikenmoista väkeä silloin tällöin ja miten sattuu, ja mitä enempi sitä kivempi. Minusta.

Tietysti jos joku kyselee etukäteen ollanko kotona ja tiedän että joku muukin on tulossa niin tottakai sanon että "joo, ollaan kotona mutta XXX on täällä myös silloin, mutta saa tänne silti tulla"

On eriasia, jos on sellaisia "drive in"-kyläilijöitä, kuin jos on joku pitkänmatkalainen yökylässä. Minusta.. Tosin ehkä teillä on totuttu siihen, että pyörii vaikka ketä ja mihin aikaan tahansa.

[QUOTE="Pellervo";29745613]hmm... enpä ole koskaan ajatellut että jotakuta voisi häiritä jos on muitakin vieraita... meille tulee ja menee kaikenmoista väkeä silloin tällöin ja miten sattuu, ja mitä enempi sitä kivempi. Minusta.

Tietysti jos joku kyselee etukäteen ollanko kotona ja tiedän että joku muukin on tulossa niin tottakai sanon että "joo, ollaan kotona mutta XXX on täällä myös silloin, mutta saa tänne silti tulla"[/QUOTE]

Semmoset "avoimet ovet" meininki on ihan kiva, mut vähän eri juttu mielestäni. Jos vaikka jotain ystävää tai sisarusta näkee harvoin ja sovitaan, että nähdään ensi lauantaina, tule vaikka siinä kuuden aikaan ni ei ole kiva et talossa onkin sitten jotain muita vieraita, kun eihän siinä voi samalla tavalla jutella kuulumisia ja olla jos on jotain tuntemattomia tai lähes tuntemattomia siinä kans. Eri juttu sitten jos sanotaan et tervetuloa viettämään iltaa meille, tänne on tulossa muutamia ystäviä iltaa istumaan.

Kyllähän tuo olisi kaikkia kohtaan fiksua mainita että joku muukin on tulossa. Vähän outo oletus että olisi kyläilijälle aivan sama kuinka paljon siellä on porukkaa.

Kyllä ihan totta... kyllä varmasti jos tulisi joku kauempaa erityisesti ja harvemmin kylään niin haluaisi intensiivisemmin olla juuri hänen kanssaan. Ymmärrän kyllä hyvin pettymyksen, on tyhmää. :I

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Meillä oli, ei ole enää, ystäväperhe, joiden yltiöpäinen sosiaalisuus oli ärsyttävää. Ajoimme 350 km yhteen suuntaan heille kylään muutaman kerran vuodessa ja perillä tiesi odottaa hirveä hulabaloo. Heidän naapurinsa ja tuttavansa olivat tylsää seuraa ja usein mietin onko kellään siellä päin korvien välissä yhtään mitään. Parasta oli, miten yksi naapurin rouva oli niin mustasukkainen ystäväperheemme rouvasta ja kiukutteli minulle, mikä oli jo täysin naurettavaa. Pidin useamman vuoden paussin, koska ei ole mitään järkeä vaivautua sinne saakka todetakseni olevani täysin yhdentekevä vieras. Tästä myös opin, etten enää suostu samaan kenenkään kanssa.

[QUOTE="Pellervo";29745613]hmm... enpä ole koskaan ajatellut että jotakuta voisi häiritä jos on muitakin vieraita... meille tulee ja menee kaikenmoista väkeä silloin tällöin ja miten sattuu, ja mitä enempi sitä kivempi. Minusta.

Tietysti jos joku kyselee etukäteen ollanko kotona ja tiedän että joku muukin on tulossa niin tottakai sanon että "joo, ollaan kotona mutta XXX on täällä myös silloin, mutta saa tänne silti tulla"[/QUOTE]

Tällainen toimii, jos suurin osa on samalla aaltopituudella ja juttua riittää. Sosiaalinen elämä voi olla hauskaakin, mutta jostakin syystä harvoin pidän ystävieni ystävistä. Tai ystäväni pitäisivät minun ystävistäni. Kukaan ei ala hankalaksi tai ilkeäksi toisilleen, mutta vuosien saatossa on ihan turha tunkea heitä samaan aikaan samaan huusholliin. Sukulaiset vielä päälle, niin soppa on valmis.

Minä olen sosiaalinen ja kohtelias,mutta en kuitenkaan tykkää siitä että ollaan yökylässä ja sinne paukkaa aamusta joku tukkaansa lyhentämään. Ja että vaikka olen itse keskustelussa (siellä facessa) sanonut, et me olemme siellä, niin tämä ikäänkuin ignoorataan ja todetaan"kotona ollaan". Sanomatta siis "kotona ollaan ja niin on myös tuo sisko perheineen" tms. Luulenpa, että emme jää yöksi, vaan lähdemme jo huomenna illalla kotiin. Niin paljon nyppii kyllä nyt.

Ärsyttävää tuollainen kyllä, mutta ehkä kaikilla vaan ei ole sosiaalisia taitoja ja tajua, että noin ei voi tehdä. Kaksoisbuukkaus, juu. Ärsyttävää.
Teidän matkahan on kyllä lyhyt yökylävieraaksi, joten tuleekin mieleen, että onko siskosi pyytänyt sinut yökylään vai oletko ihan itse tarjoutunut yökylään ja käykö siskosi teillä yökylässä myös? Tuli mieleen siis että eihän tämä ole mikään vihjaus sinulle mistään.

Toinen vaihtoehto siskosi tyhmyyteen on tossukkamaisuus, ei vain ressukka osaa kavereilleen sanoa ei.

Ärsyttää kyllä. Varsinkin yksi tuttu oli pyytänyt minut ja toisen ystävän samaan aikaan ja mitään yhteistä puheen aihetta meillä ollut. Minä lapsineni kylässä ja puhuivat koiristansa. Tämä toinen vaikutti vielä velalta. Itse vielä rattailla lähdin pitkän matkan ja puhe pelkistä koirista myös ystäväni puolesta. Ei mun lapsista olisi tarvinut puhua vaan jostain muusta josta itsekin jotain ymmärtäisin. Vihaan itseasiassa koiria.

Yhteistyössä