Oireesi, ennen synnytystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "torsti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"torsti"

Vieras
Laitettaisko tähän ketjuun kaikki ne oireet jotka mielestäsi ennakoivat synnytystä. Olisi mukava lueskella niitä, kun itselläkin la lähestyy. :)

Minä aloitan:
Kahtena päivänä ennen synnytystä supisteli säännöllisesti n. 10-15min välein. Supistukset ei ollut kipeitä ja sitten tuli sellaisia pieniä "sähköiskuja" sisäreisiin. Supistukset loppui aina kun menin päikkäreille tai yöunille. Päivänä jona lapsi syntyi olin energinen ja kokkailin innoissani miehelle ruokaa, kun lapsivettä alkoi tihkua. Odotin että mies pääsee töistä kotiin, vatsa humpsahti alas ja sitten alkoi kipeät supistukset.

Viimesessä neuvolassa verenpaineet oli korkeemmat, vai onkohan se aina niin?

No mut se ainaki enteili et limatulppaa tuli, sitten limasta veristä vuotoa, jomottelua mahassa, sitten supistuksia... :D

Perjantai-iltana nukkumaan mennessä vatsassa alkoi ensin kuulua/tuntua pientä napsuntaa ja poksahtelua. Luulin suolisto-oireiksi, kunnes hetken kuluttua alkoi lapsivettä tulemaan hiljalleen. Yöllä puoli 2 aikaan soitin sairaalaan kannattaako jo tulla ja sanoivat, että tule niin tarkistetaan tilanne. Supistuksia alkoi olemaan jo aika säännöllisesti kotona ja kun pääsin sairaalaan, supistukset olivat jo aika kivuliaita. Limatulppa tuli vasta synnytyssalissa kun olin jo saanut epiduraalin. Lauantaina aamupäivällä sitten syntyi esikoispoika.
Synnytys meni 11 päivää yli lasketun ajan eikä ollut minkäänlaisia ennakko-oireita ennen tätä.

Mun mahasta kuului eilen tosi kovia poksauksia. :O Mutta ei kyllä vielä lapsivettä näy..

[QUOTE="Susa";22502801]Perjantai-iltana nukkumaan mennessä vatsassa alkoi ensin kuulua/tuntua pientä napsuntaa ja poksahtelua. Luulin suolisto-oireiksi, kunnes hetken kuluttua alkoi lapsivettä tulemaan hiljalleen. Yöllä puoli 2 aikaan soitin sairaalaan kannattaako jo tulla ja sanoivat, että tule niin tarkistetaan tilanne. Supistuksia alkoi olemaan jo aika säännöllisesti kotona ja kun pääsin sairaalaan, supistukset olivat jo aika kivuliaita. Limatulppa tuli vasta synnytyssalissa kun olin jo saanut epiduraalin. Lauantaina aamupäivällä sitten syntyi esikoispoika.
Synnytys meni 11 päivää yli lasketun ajan eikä ollut minkäänlaisia ennakko-oireita ennen tätä.[/QUOTE]

ekan aikaan ei mitään oiretta. Vesi meni ja vajaa 6h myöhemmin lapsi oli sylissä. Toisen aikaan alkoi tulla ruskeaa limaa ja harvoja supistuksia vuorokautta ennen synnytystä.

yöllä supisteli,joten en nukkunut yhtään,aamulla oli neuvola aika ja siellä verenpaineet pilvissä varmaan just ton takia etten nukkunu koska mulla siis aina ollu alhaiset liiankin.. koko päivän supisteli 10min välein ja limatulppaakin tuli:S sitten illalla klo 22 alkoi tihenemään supistusten välit, 3 jälkeen yöllä olin varmuuden vuoksi lähössä sairaalaan kun sitten eteisessä kipeät supistukset lakkas ja alko ponnistuttamaan...siinä sitten vauhdilla autoon ja 30km matka sairaalaan.. heti ponnistamaan,kalvot tosin puhkaistiin jos vedet olis menny olis syntyny autoon...

[QUOTE="jees";22505847]yöllä supisteli,joten en nukkunut yhtään,aamulla oli neuvola aika ja siellä verenpaineet pilvissä varmaan just ton takia etten nukkunu koska mulla siis aina ollu alhaiset liiankin.. koko päivän supisteli 10min välein ja limatulppaakin tuli:S sitten illalla klo 22 alkoi tihenemään supistusten välit, 3 jälkeen yöllä olin varmuuden vuoksi lähössä sairaalaan kun sitten eteisessä kipeät supistukset lakkas ja alko ponnistuttamaan...siinä sitten vauhdilla autoon ja 30km matka sairaalaan.. heti ponnistamaan,kalvot tosin puhkaistiin jos vedet olis menny olis syntyny autoon...[/QUOTE]

mulla tuntu napsahdus kun alko ponnistuttamaan..kai olin 10cm auki siitä asti..

Mä olen ollut pari päivää ennen synnytystä niin huonolla tuulella, etten koskaan muulloin. Niin älytön v*tutus ettei kestäisi nähdäkään ketään ihmisiä. Haluaisin mieluummin paeta yksin metsään. Se on kai jokin hormonaalinen juttu sitten.

Yhteistyössä