Oireet endometrioosista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Te joilla todettu endo, mitä oireita aiheuttaa? Mulla endosta epäily ollut vatsakipujen vuoksi, mutta laparoskopiaa ei ole tehty joten varmuutta ei ole. Pillereillä oireet saatiin tasoittumaan. Nyt olen jättänyt pillerit pois toiveena vauva ja oireet vaan lisii... Eli ÄLYTTÖMÄN kipeät menkat, ihme juiliminen (ei varsinaista kipua) jatkuu n 2 viikkoa menkkojen jälkeen. Monta päivää tiputtelu vuotoa varsinaisen vuodon päättymisen jälkeen, sekä mahtavat iltaturvotukset joka ilta olipa kierto missä vaiheessa tahansa.

Eli voisiko nämä olla endon oireita? Miten teillä, joilla endometrioosi todettu, on raskaaksi tuleminen onnistunut?

Kyllä nuo on endon oireita tai voi olla että ei ole... Niin moninaisia oireita kuulemma tavataan. Laparoskopia kai se ainoa varma keino millä sen voi todeta. Mutta näin endolaisena sanoisin että noilla oireilla kyllä pitäisi jo se laparoskopia tehdä. Itselläni myös oireet lisääntyi hurjasti pillereiden lopetuksen jälkeen ja menkkakipuihin ei tod. auttanut mitkään buranat. Endo sitten todettiin ihan pelkällä ultralla, oli sen verran pahana ja laparoskopialla aloitettiin siitä kolmen kuukauden päästä pesäkkeitä polttamaan, valitettavasti kaikki ei vain mennyt nappiin.

Meillä raskaaksi tulo vaati "järeämpiä" hoitoja, eli 1. IVF 2. PAS toi plussan n. kolmen vuoden yrityksen jälkeen. Nyt siis menossa rv 22+1

Mulla on paha endometrioosi ja kovat on kivut, jotka ei enää kierrosta riippuvaisia. Raskaudet on onnistunu hyvin. Jos olet rekisteröityny, laita mulle yksityisviestiä, voin kertoa asiasta enemmän :)

Yhteistyössä