Oireeton odottelija?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pää pyörällä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pää pyörällä.

Vieras
Hei!

Mä oon tosi pahoillani, että päädyn tänne näiden odotusaiheisten juttujen kanssa, mutta en ole saanut paljon toivoa asiaan odotuspuolella ja tosiaan pelkään, että olen yksin asiani kanssa.

Meillä on tulossa toinen lapsi ja tämä raskaus on alkanut pelottamaan. Esikoisen aikana nimittäin alkoi heti se pissalla juokseminen ja nyt tämän toisen kohdalla ei ole tullut mitään muutosta asiaan. Ei siis tarvi juosta pissalla yhtään sen useammin. :/

Tiedän, että raskaudet on erilaisia, mutta nyt on huoli kova, sillä tämä oireista klassisin puuttuu. Onko teillä siis kellään syntynyt tervettä lasta vaikka ei olekaan tarvinnut pissalla ravata kuin vasta loppuraskaudesta? Onko tässä siis mitään toivoa?

Minulla oli helppo raskaus mutta kaikki klassiset oireet kyllä ilmeni ajallaan, ultrat normaalit ja kaikki normaalia ja terve odottaja koko raskauden ajan - ja ylllätys tuli kun lapsi syntyi joka onkin kehitysvammanen. Joten et voi päätellä oireista yhtään mitään, oli niitä tai ei :) SAnon tämän vain siksi että rauhottuisit, oireet ei merkitse mitään, ja enemmistö lapsista on kunnossa. On vaan luonnollista että äidit murehtii asioita. Kuitenkin olisi tärkeää että lakkaat murheet heti jotta sinä, perheesi ja tuleva pikku enkelisi voitte kaikki hyvin. Muista aina että ne ikävät "lottovoitot" ovat kuitenkin harvinaisia, ja niidenkin osuessa kohdalle huomaa että ne sisälsi paljon tosi kauniita asioita. Nauti siis elämästä ja raskaudestasi ! :)

Halauksia sinulle ja ihanaa odotusta

Kiitos vaan vastauksestasi! :) Kaikkea sitä vaan tulee pelättyä... :/ Helpottaisi vaan hieman kuulla, että jollain muulla olisi mennyt kaikki hienosti, vaikkei alkuraskaudessa olisikaan vielä pissailu oiretta ollut. Nyt kyllä huolestuttaa, että tämä olisi menetetty tapaus, sillä kukaan ei ole ilmoittautunut kertomaan, että kaikki meni hienosti pissahädättömyydestä huolimatta. :/ Taidan olla ainoa, jolla ei ole tätä oiretta, joten odotukset ei varmaan voi olla kovin korkealla... :(

Mulla ei kyllä muistaakseni ollut missään vaiheessa mitään merkittävämpiä pissalla ravaamisia. Ihan terve tyttö ja normaali raskaus. Rauhoitu nyt ja ole vaan tyytyväinen ettei ole moista riesaa!

että sekö sun huoli on kun ei pissalla tartte ravata? Eikös sitä nyt kai muitakin oireita ole olemassa? Ja miten ihmeessä pissalla ravaaminen tai ravaamatta oleminen voi vaikuttaa siihen tuleeko terve lapsi vai ei.
Kas kun et odotuspuolella saanut toivoa....

Itse ravasin alusta asti pissalla, tosin en ole mikään seurapiirirakko muutenkaan, joten ravaan muutenkin usein vessassa. Muita oireita ei juuri ollut eli joskus oli pientä etomista, muttei juuri oksentamista, ainoastaan häpyliitoskivut tulivat hyvin varhaisessa vaiheessa. Ja kun kyse oli ensimmäisestä, niin tottakai sitä oli huolissaan, että onko kaikki hyvin kun yleiset oireet puuttuivat. Ihana terve tyttö sieltä kuitenkin tuli:) Joten tsemppiä ap, nauti oireettomasta raskaudesta ja ole positiivisella mielellä!

Joo, olen tosi iloinen, ettei mulla ole voimakkaita oireita, mutta aiheuttaahan se vähän huolta, kun kaikennäköisiä huolestuttavia tarinoita on muilta oireettomilta kuullut. :/ Toi jatkuvan pissa hädän puuttuminen vaan huolestutti eniten, sillä se tuntuu olevan niin sääntö odotuksessa, vaikkei muita oireita olisikaan.

Mä siis tarkoitin tolla terveellä lapsella elävää lasta. Ei tullut kirjoitettaessa muuta mieleen. Ja kyllä... minä ainakin tietenkin toivon, että lapsi on terve vaikkei siitä nyt ollutkaan kyse. Mä siis tossa vaan tarkoitin oikeastaan sitä, että pelkään kohtukuolemaa, istukan irtoamista yms... Jotenkin tuli vain mieleen, että ehkä se ei ole mussa tarpeeksi kovaa kiinni, kun ei ole oireitakaan... Tällaista siis on mun ajatuksenjuoksu... :/

Kiitos todella paljon vielä kaikille vastanneille!!! Tosi kiva, kun jaksoitte välittää tarpeeksi vastataksenne! :)

Yhteistyössä