Oireeton raskaus, apuja kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos raskaus on kehollesi luonnollista, ehkä siksi raskausoireet ei ole voimakkaita??? Positiivista ajattelua kehiin nyt. Nim. vatsansa ympäri oksentanut koko alkuraskauden

Mulla oli ensimmäinen raskaus tosi hankala, kaikki mahdolliset oireet löytyi alkaen pahoinvoinnista, siirtyen liitoskipujen kautta selkäkipuihin ja kaikkeen siltä väliltä. Väsymyskin oli aivan mahdoton. Toisessa raskaudessa ei ollut muita oireita kun menkkojen poisjäänti ja mahan kasvu. Ja molemmat lapset syntyi terveenä :)

Joo, mun siskolla ja serkulla. :) Kumpikaan ei esikoisistaan ois sanojensa mukaan olevansa raskaana, jos ei maha ois kasvanut. Mutta sitten tokat raskaudet molemmilla tuli just toisinpäin. :D

Mulla oli alkuun ihan oireeton, mutta muuttui joskus rv 8-9 tienoilla. Alkoi nääs pahoinvointi..

Alkuraskauden väsymystä lukuunottamatta mulla oli oireeton raskaus. Eikä mahakaan kasvanu juuri ollenkaan, samat vaatteet meni päälle loppuun asti lukuunottamatta tiukimpia farkkuja. Lapsi syntyi melkein 3 viikkoa etuajassa ja oli keltaisuutta lukuunottamatta terve :)

Kiitos vastauksista! Tää selvensi paljon :) Mahdollisuuksia siis yhtä monta kuin raskauksia... Tulee heti vertailtua edelliseen ja miettii, et jokin pielessä. Pitää oottaa eka ultraan :)

Minulla oli täysin oireeton raskaus. Ainakin mielestäni. Tosin kai jossakin vaiheessa joku vihlaisu siellä täällä saattoi alkuun tuntua, muttei mitään minkä selkeästi liittäisi raskauteen. Ei väsymystä, pahoinvointia, eikä toisaalta mikään päinvastainen huippufiiliskään. Sitten kun ensimmäiset ultrat oli takana, olin vieläkin epäuskoinen raskaudesta ja sain uuden murheen aiheen; missä vatsa? ;) Töissä kerroin vasta sen pakollisen pari kuukautta ennen LA raskaudesta, koska vatsa ei näkynyt työvaatteiden alta minnekään (hoitoala). Mutta viimeisen raskauskuukauden aikana vatsa sitten pullahti palloksi esiin ja kolotusta ym. ilmaantui myös. Supistuksiakaan ei koko raskaus aikana ollut, eikä vauva syntynyt edes kahdenpäivän käynnistelyn tuloksena, vaan 17 päivää yliaikaisena tehtiin lopulta sektio. Eli oireettomuuden lisäksi, kohtu ei itsekseen oikein edes supistellut. Siksikin raskaus hyvin oireeton, kun ei edes harjoitussupistuksiakaan myöhemmin raskausaikana ollut. Terve poika nyt 1,5 vuotias ilopilleri! :)

Tsemppiä ap:lle, tiedän miten piinaavaa oireettomuus voi olla! Ja yritä nauttia minkä pystyt!

Ja meilläkin ongelmana oli heti syntyessä jo tuo keltaisuus... Tuli vaan mieleen vielä tällainen lisäys, kun tuossa edellä joku samaa totesi. Vaikka tuskin liittyy oireettomaan raskauteen mitenkään :)

Yhteistyössä