Oireeton raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hennis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hennis

Vieras
Olen tehnyt jo monta testiä vakuuttuakseni siitä, että olen raskaana. Kaikki testit ovat näyttäneet plussaa ja menkatkin tosiaan jäi pois.

Onko muita joilla ei ole minkäänlaisia oireita tässä vaiheessa raskautta? Olen kylläkin vasta viikolla 6 tai 7 (en ole perehtynyt vielä viikkojen laskemiseen), mutta minkäänlaisia oireita ei ole toistaiseksi ilmaantunut. Nännit on vähän arat ja hyvin vaimeaa nipistelyä välillä mahassa.

Jotenkin ei uskalla luottaa siihen, että todella olisi raskaana. Pelottaa jo eka neuvolakäyntikin jos siellä todetaan etten olekaan raskaana, mutta toisaalta, voiko kaikki 4 testiä antaa väärän tuloksen =) ... ja testejä oli kolmea eri merkkiä, joo olen ihan höpsö, tiedetään....

Onnittelut! Luota vaan :) Minulla eka ""raskausoire"" oli kun vauvan potkut alkoivat tuntua rv 18, sitä ennen ei mitään, ei pahaa oloa, ei rintatuntemuksia, ei väsymystä, ei mitään. No, sen jälkeen on sitten tullut kaikenlaista, eli ei tässä koko raskaus ole oireetta mennyt. Yleensä alkuraskauden oireet (pahoinvointi ym) ovat pahimmillaan n. rv 9-12 kun raskaushormonin määrä elimistössä on korkeimmillaan.

oireettomuus on aika yleistä, hassu juttu sinänsä kun niistä oireista vaan puhutaan niin kamalan paljon raskauden yhteydessä. Meilläkään tosin terveydenhoitaja ei meinannut uskoa ettei minulla ole mitään ""vaivoja"", sama juttu ystäväni kohdalla. Tais olla ensimmäiset oireet loppumetreillä potkujen lisäksi kun alko tulla suonenvetoja :).

Niin ja oireet saattavat jopa hävitä yht'äkkiä ja silti kaikki on kunnossa. Itselläni oli kauheaa pahoinvointia rv 6 ja ""yhdessä yössä"" se oli hävinnyt. Samoin rintojen arkuus vaihtelee, aamulla saattaa olla ihan kosketusarat ja illalla ei mitään. Tämä on kuulemma ihan normaalia.

Onnea :)

Sen takia juri olen ihmeissäni kun niistä oireista todellakin paljon puhutaan ja usein olen saanut sen käsityksen, että heti on ilmaantunut kaikki mahdolliset raskausoireet kun on plussattu. Ilmeisesti näin ei todellisuudessa ole sitten ollutkaan...

Ja jokainenhan on tietysti yksilö näissäkin asioissa enkä kyllä pakosta haluakaan pahoinvointia vieraakseni =)
Olen muuten nukkunut nyt paljon paremmin kuin ennen ja sen takia virkeämpikin.

Moi,

täälläkin eräs, jolla ei juurikaan ole mitään raskausoireita! Nyt rv 9 menossa. Alussa oli väsymystä, se oli ainut oire.

N. puolella odottajista ei ole ollenkaan pahoinvointia, ja n. puolella on jossain määrin. Espoon kotisivuilla, kohdassa terveydenhoito, neuvolat, äitiysneuvolat, on hyvää tietoa raskautuneille!

Niin, ja onnittelut plussasta :-)

Aika oireettomana omakin raskaus käynnistyi. Varmaan njotakin niitä pieniä juttuja saattoi sanoa myös oireiksi, mutta en niitä mitrnkäänosannut raskaudeksi yhdistää.

Testin tein 8. raskausviikolla. Kahdet kuukautiset olivat jääneet pois. Maha oli ollut vähän kipeä, mutta meni ihan kuukautisten piikkiin.

Kasvava maha ja päivittäin potkiva vauva ovat selvimpiä merkkejä, mitä on tullut. Enää ei voi asiasta erehtyä. Nyt 18+4.

jep ei tääläkään juuri oireita ole nyt rv 9 menossa ja rinnat vähän kipeytynyt väsymystä havaittavissa mutta en tiedä onko tavallisuudesta poikkeavaa:) täytyy vaan kovasti uskoa että siellä kohdussa jotain on

Täällä rv17 menossa eikä missään vaiheessa ole ollut oireita ellei hienoista väsymystä alkuraskaudessa lasketa. Itsekin plussista huolimatta uskoin olevani ""oikeasti"" raskaana vasta ensimmäisen ultran jälkeen. Eka raskaus meni ihan samalla tavalla, vasta myöhemmin tuli ""todisteita"" odotuksesta: lapsen liikkeet, närästys, liitoskivut, ummetus, jalkojen turvotus. Mikään näistäkään ei häirinnyt kiusaksi asti tai vaivannut jatkuvasti. Nauti! Ei ne pahoinvoinnit kivoja ole, toivottavasti eivät iske myöhemmin.

15+1 menossa eikä juuri vatsanturvotusta ja rintojen kipeytymistä lukuunottamatta muita oireita ole ollut. En edes ole huomannut väsymystä. Saamaan malliin olen elämää jatkanut kuin ennen raskautta. Tosin rinnat hieman turvonneet myös. Ainakin NP-ultrassa 3.vko sitten kaikki vielä oli hyvin. Oottelen jännityksellä viikonpäästä neuvolaa. Toivottavasti sydänäänet vielä kuuluu.