oireettomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stressiä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

stressiä...

Vieras
Kertokaa kokeneemmat tai muuten vaan fiksummat, onko syytä huoleen kun raskaus ei tunnu missään? Positiivinen tulos tuli labrasta(kin) kolme viikkoa sitten ja eka neuvola-aika on ensi maanantaina. Olen sen labran jälkeen tehnyt apteekin testin vielä ihan mieltäni rauhoitellakseni, kun en ollenkaan ""tunne olevani raskaana"". Tää on eka raskaus, joten en kyllä myöskään tiedä miltä pitäisi tuntua, mutta jotenkin pelottaa että olen nyt löytämieni laskurien mukaan n. rv 8, täysin oireettomana. Ei väsytä eikä äklötä. Mieliala on tasainen, kaikkea voisi syödä jne jne. Mies melkeen jo hermostuu kun välillä alan uskoa ettei siellä mitään olekaan - mikä onkin tietysti aika naurettavaa sillä jos aloittaisin aamuni oksennellen tuskin vain iloitsisin oireista... Koska neuvolassa ultrataan? Ts. saanko maanantaina jonkinlaisen varmistuksen siitä olenko tosiaan raskaana?
Tuhannet kiitokset jos joku osaisi auttaa!! Ärsyttää kun haluais olla onnensa kukkuloilla mut sitten onkin vaan huolissaan...

Ei kaikille tuu oireita samalla lailla, en usko et kantsii olla huolissaan! Tietenki jos tuntuu et koko ajan vaan miettii ja suree, voi olla hyvä käydä ultrassa, rv 8 sydänäänet ainakin kuuluu jo niin saat varmistuksen että jokin siellä pamppailee. Onnea odotukseen! (voihan olla et ehdit vielä hyvinkin yökkäillä ;))

Minulla itselläni raskauden alussa oli vain pientä nippailua alavatsassa ja pahaolo hiipi iltasin luokseni sekä tuo armoton väsymys painoi muuten ei ihmietä ollutkaan paitsi tuo hajujen ällöttävyys tuli jossakin vaiheessa kuvioihin myös. Helpolla olen päässyt kaikin puolin 2 kertaa oksennus vain lentänyt muuten olo aivan mahtava jossain vaiheessa oikein rupes miettimään onko kaikki ok kun oireet jotka olivat vähäiset hävisivät kokonaan ,mut ei kaikki oli hyvin alkoi vaan se ihana vaihe jossa oireet pikkuhiljaa lakkaa ja nyt olen elämäni kunnossa paitsi kova flunssa rasittaa kyl aika tavalla kun se on jatkunu koht sen 2kk.

Kyllä ne oireet sieltä sitten pikkuhiljaa tulee jotain jossain vaiheessa ainakin:)!!

Meil ei ainakaan neuvolas ultrattu vaan eka ultra oli viikolla 13. helsingissä ei varmasti ainakaan neuvolas ultrata jos synnyttää kättäril tai naistenklinikalla niin ultraukset keskitetty niihin paikkoihin. Kävin ite yksityisellä ultrassa 61e makso ja oli se sen arvoista nähä pikkunen duracel siellä heilumassa pikku käsineeen ja jalkoineen ja pituutta silloin huimat 2.3cm:) ikimuistoinen hetki kyllä!!!
Itselläni varmistus oli tietysti vasta tuo eka ultra,koska neuvolassa eivät mitään tehneet asiaa selventääkseen,kun olin tottakai niin alussa ja ultrat tosiaan keskitetty sinne kättärille siis kun siel synnytän.

Kantsii ottaa ihan rauhassa vaan ja neuvolassa kyl tulee se mukava tunne kun kaikkea kysellään jne...kantsii ite kysyä jos mieltä joku askarruttaa!!! Tuo alku aika on aika tavalla m iettimisaikaa ,kun miettii et onko siellä nyt mitään vai ei aika tuntuu pitkältä,mut se palkitaan sit ultrassa kun pikkunen siel näkyykin:)Ite alus mietti just onks siel mitään ,mut nyt on niin ihanaa kun ne pikku banaanipotkut tuntuvat siellä ja alkamassa on 6kk!!!

Paljon onnea odotukseen nauti odotusajasta täysillä sillä se on ainutkertaista aikaa:)

Heips,

mulla on ollu tosi oireetonta koko tämä aika! Alussa ei tuntunu ees sitä vähää, mitä välillä on tuntunu. Rinnat oli tosi kipeät monta viikkoa, niin ettei mahallaan voinu nukkua, mutta nyt seki taas onnistuu:) Ihan vähän oli joku aika sitten öklöä oloa iltasin, kertaakaan en oo oksentanu. Pari kertaa oli muutaman päivän ajan tiputteluvuotoaki, ja hermostuin ihan tosissaan, mutta neuvolaan soitettuani rauhotuin, ku täti sano, ettei tarvi välittää, jos ei runsastu ja kestä pitkään.

Ultraus näyttää riippuvan tosi paljon siitä, missä asuu. Täälä keski-suomessa ainaki minä näin pikku tiitiäisen jo eka neuvolakerralla, sillon oli viikkoja 9+5. Sintti oli kokonaiset 2,9cm pitkä:D

Mutta noin yleensä ottaen oon kaikille kysyville sanonu, ettei mulla tunnu missään, että oisin raskaana. Ainoa vedenpitävä todiste siitä on ne pari kuvaa tiitiäisestä, jotka saatiin neuvolasta mukaan:)

Yhteistyössä