oireista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haaveilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haaveilija

Vieras
Mulla on kaksi lasta. Kyllä ne raskausoireet jotenkin on jäänyt mieleen, mutta kysymys teille jotka nyt raskaana.
Millaisia oireita siis varmoja raskausoireita teillä oli ja saitte sitten plussan. Kun ""autetaan oireilijoita"" ketjussa on niitä oireita vaikka mitä, mutta monet ei kuitenkaan raskaana sitten.
Eli voiko oireita olla jo nyt ensi viikon torstaina pitäisi menkkojen alkaa.
Mulla suu kuivuu tosi helposti tän viikon janottanut kovasti ja vessasa myös joutunut juoksemaan. Paineen tunne alamahassa myös ollut pari päivää mitä aikaisemmin ei ole ollut. Tästä voisi olla apua muillekin. Kiitos jos jaksatte vastailla.

Moikka,
Itselläni ensimmäiset oireet olivat lähinnä jatkuva väsymys ja iltaisin jonkun sortin pahoinvointi (tietysti myös kuukautisten pois jäänti). Ja nämä oireet tulivat kun raskaus oli edennyt viikolle 4-6 noin suunnilleen. Sain tietää omasta raskaudesta viikolla 7 ja epäilinkin ennen sitä alhaista hb:tä, eli oireet viittasivat vain siihen. En osannut millään aavistaa raskausviikoilla 1-3, enkä vielä viikoilla 4-6 että olisin raskaana, ellei ultrassa olisi sitten sellaista pientä ihmisen alkua näkynyt, joka oli viikolla 7+2. Nyt viikolla 23 on tullut tuo vessassa juokseminen. Muita oireita itselläni ei juurikaan ole ollut, oon päässyt tois vähällä, huokaus=)

Toivottavasti tähän ketjuun saataisiin jatkoa. Päivät tuntuu piinaavilta. Elikkä kp on nyt 38/28 kymmenen päivää siis ollaan myöhässä. Raskaustesti negat. tänä aamuna. Rintoja aristanut todella selvästi nyt 6 päivää. Alavatsaa kivistää ja oikea puoli on turvonneempi kuin vasen. Neuvolasta kehoitettiin odottamaan kunnes toisetkin kuukautiset jäävät pois, joten apua ei saa sieltä mistä kaipaisi. Kertokaahan kokemuksistanne ja siitä minä kiertopäivänä rakaustesti on näyttänyt plussaa???
Itse testasin apteekin raskaustestillä.

Mulla alkoi oireet viikko oviksesta: päänsärkyä, vilunväristyksiä, ja menkkamaiset kivut alavatsassa, lisäksi pyörrytti esim. noustessa ylös nopeasti (ei siis mitään tavallista huippaamista) ja testasin kiertopv. 30/30 ja selvä plussa pamahti..niin ja olihan se valkovuotokin tavallista runsaampaa..

Olin itse kovin malttamaton odottaessani päivää, jolloin testin voisi tehdä. Viikkoa ennen huomasin, että rintoihin nännipihan alueelle oli tullut pienen pieniä vaaleita ""näppyjä"". Jostain luin, että ovat mahdollisia alkuraskaudessa. Lisäksi ennen testin tekemistä huomasin ruokamieltymysteni muuttuneen. En tykännyt pizzasta, vaan rouskuttelin sen kovia reunoja (jotka yleensä jätän). Apteekin raskaustesti osoittautui todella herkäksi, antoi (tosin himmeästi) positiivisen tuloksen monta päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa.

Itse tein raskaustestin 29 kiertopäivänä, kun edellinen kierto oli ollut 26 päivää. Alavatsaa oli molemmin puolin nipistellyt ja heti alkoi kuvottava olokin olla aamuisin ja silloin kun oli nälkä. testi näytti tosiaan heti kaksi haaleaa viivaa, tai toinen oli haalea ja toinen tummempi.

Yhteistyössä