Oireita pillereiden lopetuksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammukka75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mammukka75

Jäsen
26.01.2005
227
0
16
Hei,

Millaista on ollut elämänne pillereiden lopetuksen jälkeen. Itse olin syönyt Merciloneja lähes 4 vuotta esikoisen jälkeen ja nyt kesäkuussa lopetin TJOT (tulee jos on tullakseen) mielessä. Edellisen kerran kun lopetin pillerit (sama merkki silloin olin syönyt n. 5 vuotta) menkat tuli normaalisti, enkä huomannut mitään ihmeellistä tulin raskaaksi silloin 4 kierrosta.
Nyt lopettamisen jälkeen ollut jatkuvaa alavatsan juilimista, kosketusarat nännit, vatsa kuin ilmapallo ja painoa tullut 2 kg viikossa yms. Menkat pitäis alkaa ens viikonloppuna. En epäile siis olevani raskaana vielä tms. mutta mielenkiinnosta kyselen mitä oireita teille tullut pillereiden lopettamisen jälkeen? Olen kuullut kauhutarinoita runsaasta hiustenlähdöstä, mielialan vaihteluista ja muista oireista. Mitä tässä on odotettavissa? Voiko ikä vaikuttaa asiaan, olen jo yli 30v tällä kertaa.

Olet saman ikäinen kuin minä ja samantyyliset oireet! Oliskohan tuo 30-rajapyykin ylittäminen aiheuttanut nämä oireet...?

Mun tarina on pikkaisen epämiellyttävä, joten älä säikähdä. :whistle:
Lopetin maaliskussa hormoniehkäisyn (evra-laastari) TJOT-fiiliksellä ja tietty ajattelin, että tottakai mä tuun heti raskaaksi, kaikki muutkin mun siskokset on tullu heti....Noh, nyt on jo heinäkuu ja yhä tuskailen oireiden kanssa...Mun oireet on lamauttava vatsakipu menkkojen aikana ja koko ajan juilimista menkkojen välillä. Ekoja menkkoja odotellessani jouduin jopa oksentamaan. menkat ovat epäsäännölliset ja pitkäkestoiset, mutta niukat. Sen takia syön terolutteja, nyt toinen kuuri takana, yksi vielä jäljellä. Pahemmin ei valitettavasti ole auttaneet..ehkä kipuihin, mutta ei menkkoihin. Pientä tuhrua vain koko ajan. Tässä kierrossa ensin luulin olevani raskaana, kaikki oireet viittasivat siihen, mutta sitten alkoi tuhru, joka loppui, alkoi taas, luulin tädin tulleen ja siitäkin täällä jo kirjoittelin. Mutta ei se täti tullutkaan, ainakaan täysillä. Nyt en todellakaan tiedä mistä tässä on kysymys ja ottaa päähän niin sikana, kun terot eivät ole onnistuneet rauhoittamaan tätä tilannetta... :headwall:

Minä pidin viimeksi tauon 3 vuotta sitten (tosin pillereistä, en laastarista), eikä mitään ongelmia kierron kanssa ollut. Sen takia tämä on ollut suuri yllätys/pettymys. Syytän tätä ikää, samoin kuin lääkäreitä, jotka eivät ole sanallakaan varoittaneet tämmöisestä mahdollisuudesta, vaan ovat vaan iskeneet uutta reseptiä kouraan... |O

Jos ny et ole raskaana (voihan niinkin olla!! :) ) ja ongelmat jatkuvat, mene heti gynelle. Tsemppiä ja toivottavasti menkat nyt alkavat sulla normaalisti ja pääset säikähdyksellä!! :flower:

Täällä taas just päinvastoin! Reilu kaksi vuotta sitten lopetin pillerit n.2vuoden syömisen jälkeen ja menkkoja odottelin tuolloin melkein kolme kuukautta. Nyt toukokuussa lopetin laastarin ja ensimmäiset luomu menkat tuli kellolleen samaan aikaan kuin laastarin kanssa. Tosin kestivät vain 2.5 päivää kun laastarin kanssa kesti sen viisi. Menkat olivat kuitenkin tosi runsaat. Tämä ensimmäinen luomu kierto erosi kyllä aika lailla laastari ajoista. Tosin olen ajatellut asian niin, että laastari peitti normaalit tuntemukset. Nyt kuitenkin ovista ennen oli menkka kipuja ja ennen kuukautisten alkua moniakin oireita.. Joita jo hetken luulin raskaus oireiksi. Väsymystä.. Itkuisuutta.. Mielialavaihteluita.. Yms. Ja menkkakipuja sitten kun ne tuli. Mut tosiaan olen ajatellut niin että nämä kuuluu nyt asiaan.. Ja että laastari aikoihin ei omat hormoonit päässeet valloilleen. ikävää että teillä on kierrot ja hormoonit menneet sekaisin.. Taitaa olla niin yksilöllistä! Minäkin meinaan pelkäsin niin että kuin mahtaa käydä.

Kiitos vastauksistanne! Ihana kuulla etten ole ainoa jolla näitä oireita. Nyt vaan odotellaan sitten menkkoja (koska lie tulevatkaan!)... Ja toivottavasti ei pillerit ole sotkenut mun hormonitoimintaa täysin. En tässä iässä haluis hirveen montaa vuotta odottaa lisää jälkikasvua.

Tsemppiä ja hyvää kesää teille kaikille! Ja tietty plussia +++

Ennen esikoista söin putkeen about 10 v. Mercilonia ja kun lopetin ne, rinnat tuli aivan jumalattoman kipeiksi.. Kierrot pysyi suurinpiirtein samoina, mutta menkakivut oli kaameat.
Nyt pitäisi huomenna lopettaa taas pillereiden syönti (poika 2 v 2kk) ja en kirveelläkään muista, käytettiinkö jotain muuta ehkäisyä esikoista "tehdessä" ensimmäisen kuukauden, vai ei.. Kuinkas teillä muilla, oletteko käyttäneet kortsua tms. jotta olisi tullut ensimmäiset luonnolliset menkat, vai oletteko heti ryhtyneet tosi toimiin?

Tässä yövuorossa ollessani selailen sivuja ja en voi olla tähän vastaamatta: Huomasin että täällä on ainakin kaksi, jotka ovat syöneet tuota Mercilonia. Minä itse syön sitä myös. Tarkoituksena on jättää seuraavan kokonaisen listan jälkeen pillerit pois (elokuun lopussa). Olen syönyt kyseistä merkkiä 11 vuotta, joista pidin yhden vuoden tauon joskun kuusi vuotta sitten. Silloin menkat oli tosi epäsäännölliset, kierto vain jotain 14 päivää, joskus vähän pidempi.
Oli aika helpottavaa kuulla että teillä samaa merkkiä syöneillä on kierto palannut normaaliksi tai pysynyt samana melkein samantien. Uutta mulle oli noi muut oireet, rintakivut ja kamalat menkkakivut, mielialanvaihtelut..
Itsellä ei ennen pillereitä ole ollut juurikaan menkkakipuja eikä muita oireitä. Toisaalta onhan kaikki yksilöllistä mutta eniten tuo menkkojen epäsäännöllisyys mua on huolestuttanut eniten, joten on helpottavaa kuullaa että teidän kohdalla ei ole tarvinnut vuostolkulla odotella että kierto normalisoituu.
Lasken jo päiviä, milloin syön sen viimeisen ja sit loppuu.. Tarkoituksena on että emme käytä mitään sen jälkeen. Itse olen 28 ja ensimmäinen on yrityksessä (vihdoin ja viimein) ja pelottaa vähän että joutuuko sitä monta vuotta odottelemaan että tärppää. Itse kun olisin ollut valmis jo pitkään.
Pysyn kuitenkin siinä tietoisuudessa että menkkoja ei hetkeen kuulu... ihan vaan siksi etten tippuis sitten niin korkeelta näitten toiveiden kanssa :ashamed:

Mä oon lopettanu pillerit (Mercilonit) maaliskuun loppupuolella syötyäni niitä kolmisen vuotta.. Kierrot on olleet kellon tarkasti 28, ensimmäistä lukuunottamatta joka oli 25.. Ei oo toistaiseksi vielä tärpänny, yk 5 on menossa.. Mut eikö se jossain vaiheessa onnistu, toivottavasti...
Oireena lopetuksen jälkeen on tullu naama, selkä ja olkapäät täyteen finnejä (ei oo mulla koskaan aiemmin ollu) +pienoista painonnousua sekä hiustenlähtöä.. Muita oireita en oo ainakaan havainnu..

Itse lopetin Mercilonin syönnin huhtikuun lopussa, (söin n. 6 vuotta) ja sen jälkeen on tullut vain kahdet menkat. Kierrot heittelee 52 päivästä 67 päivään. Lapsi olisi enemmän kuin tervetullut mutta yrittäminen on kovin vaikeaa kun ei ole mitään hajua milloin ovulaatio on vai onko ollenkaan. :(

Yhteistyössä