oisko hyvää itsetuntoa myytävänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Isä on aina sanonut, että olen tyhmä. Äiti sanoi kerran, että en ole kaunis. Mies petti. Kavereita ei ole paljoa,koska olen huono tutustumaan uusiin ihmisiin, enkä osaa oikein keskustella mistään,tai en keksi sanottavaa.
Millähän sais paremman itsetunnon,se vois vaikuttaa aika paljon tähän elämään..

Katsohan peiliin ja sano itsellesi että olet ihan samanveroinen kuin muutkin, ellet parempi :)
Kukaa, ei kukaan ole toista parempi, meillä kaikilla on omat hyvät puolemme, oli se sitten mitä vaan. Pää pystyyn ja elämässä eteenpäin. Näin sanoi mulle mun jo edesmennyt mummoni kun sille teini-iässä itkin että mä en osaa mittään ja oon huono kaikessa!

Älä anna muiden kertoa sinulle millainen olet.Saahan sitä puhua ja sanoa mutta ei se välttämättä ole totta. Tyhmyydelle on yhtä monta määritelmää kuin on sanan käyttäjääkin. Ja sanonta "kauneus on katsojan silmässä ei ole tuulesta temmattu"....siis ITSEtunto on sinun löydettävä itsetäsi. Opettele tuntemaan vahvuutesi ja heikkoutesi ole rehellinen itsellesi. itsetuntemus auttaa sinua kehittämään itseäsi ja uskomaan vahvuuksiisi.Se että hyväksyt itsesi näkyy käytösessäsi, niin saat ystäviäkin koska ihmiset hakeutuvat sellaisten seuraan jotka näyttävät ulospäinkin onnellisilta ja sovussa itsensä kanssa olevilta. :hug:

Yhteistyössä