Oisko kellään hyväksihavaittua kasvisgratiiniohjetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Hih, mie laitan kaikkea mitä kaapista löytyy, paljon valkosipulia ja mausteita, hyvää juustoa päälle ja tietysti kermaa.. ;)

mulle tuo ei riitä ohjeeksi. En oo koskaan tehny enkä ees liiemmin tiedä mitä siihen tulee. :/

Kasvikset vuokaan ja päälle kerma johon sulatettu koskenlaskijajuustoa. Ite tykkään eniten ihan kukkakaalista, viimeksi laitoin lisäksi myös perunasuikaletta ja hyvää oli.

no esim. perunaa, kukka- ja parsakaalia, tomaattia, kesäkurpitsaa, paprikaa, sipulia - mitä nyt sattuu olemaan kaapissa (porkkana ja peruna kannattaa kiehauttaa ensin, kypsyy sitten nopeammin). Mausteeksi mm. mustapippuria, suolaa, erilaisia yrttejä kuten basilikaa, oreganoa..

Sekoitan itse mausteet kermaan ja kaadan kasvisten päälle. Paljon juustoraastetta päälle ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Hih, mie laitan kaikkea mitä kaapista löytyy, paljon valkosipulia ja mausteita, hyvää juustoa päälle ja tietysti kermaa.. ;)

mulle tuo ei riitä ohjeeksi. En oo koskaan tehny enkä ees liiemmin tiedä mitä siihen tulee. :/

Miks ei muka riitä? Mitä kaipaisit lisää ohjetta? Voitele uunivuoka ja laita sitten siihen kasviksia, mitä haluat tai mitä ehkä kaapista löytyy.

Mulla on usein porkkanaa, tomaattia. parsakaalia ja kukkakaalia... voi olla vaikka herne-maissi-paprika-seos tai pelkkää paprikaa...

Kolemen juuston valmis-kastike on oivallinen tai sitten ruokakermaa ja hyvältä maistuu. Uunissa noin puolisen tuntia ja voi vähän tiirailla miltä näyttää ettei ihan pala ja asteeksi kannattaa laittaa n. 170 astetta.

Peruna, porkkana, kukkakaali, parsakaali palotellaan vuokaan, päälle valkokastike (ihan perus, mausteina mustapippuri, suola, valkopippuri) ja juustoraastetta päälle. Tai sitten niinkun joku jo sanoi, koskenlaskijaa/olympiaa tms päälle.

Karppaus.infosta löysin mielestäni hyvän ohjeen: Kaupan porkkana-kukkakaali-parsakaalisekoitusta, sekaan pussillinen sulatettua pakastepinaattia, kermaa ja päälle juustoraastetta. Oli ainakin mun makuun. :p

Uusimmat

Yhteistyössä